Kuinka kallis kihlasormuksen/vihkisormuksen tulisi olla?
Meillä molemmat oli n. 2000€. Jotkut väittää että on liian halvat, pitäisi olla yli 5000€.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naisen tuloista. En alkaisi millekään Alepan osa-aikaselle kassatytölle ostamaan mitään tonnin sormusta. Lääkärille voisin hyvinkin ostaa 10 tonnin sormuksen.
Eikös sen pitäisi riippua miehen tuloista!? Hyvää bisnestähän tuo on, jossain vaiheessa timanttiteollisuus sai läpi idean, että kihlasormus pitäisi olla miehen kolmen kuukauden palkan verran.
70e. jos vaaditaan kalliimpaa, on kyseessä nykyaikainen rahan perässä juoksija. ei siis vaimomatskua.
Vierailija kirjoitti:
70e. jos vaaditaan kalliimpaa, on kyseessä nykyaikainen rahan perässä juoksija. ei siis vaimomatskua.
Sinä olet jankkaajamatskua.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida nykypäivänä ja tällä kullanhinnalla tuohon hintaan saada edes kultasormusta! Joskus 25 vuotta sitten ehkä sai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida nykypäivänä ja tällä kullanhinnalla tuohon hintaan saada edes kultasormusta! Joskus 25 vuotta sitten ehkä sai.
Saa alle gramman kultaa
Ei sormusten hintaa voi muut määritellä. Meillä kolmen sormuksen yhteishinta on alle kolmesataa, mutta miiden arvo on meille mittaamaton. Meille rahallisella arvolla ei ole väliä, olemme hyvin toimeentulevia kuusikymppisiä - kalliskaan sormus ei olisi vaikuttanut talouteen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Sen pitää maksaa vain sen verran, mihin on mukavasti varaa. Mikään ole enemmän wt kuin osamaksulla tai luotolla ostetut sormukset.
Mieluummin toki muuten kuin luotolla, mutta esim.mulle sormus on ainoa joka naimisiin mennessä jotain maksaa (ei kai vihkiminen kallis) ja josta on iloa myöhemmin, eli tosi tärkeä. En vaatisi miestä maksamaan. En ole wt.
Hinta ei ratkaise onko sormus muutoin käyttäjälleen sopiva. Sijoittaisin enemmän nimekkäämmän suunnittelijan sormukseen, kuin lutraisin hinnan kanssa. Kaverilla oli kaunis Efva Attlingin suunnitteleman vihkisormus, yksinkertainen, ja tyylikäs. En tiedä hintaa, mutta koska siinä ei ollut kiviä uskon ettei ihan mahdoton kustannus. Sopi hyvin kaverille ja hänen tyyliinsä.
Summa on sopiva silloin kun siihen ei tarvita velkaa eikä se ole mistään muusta pois.
Nyrkkisääntönä 3kk tulot vai miten se meni. Itse en enää mitään helyä vastaan sulojani luovuttaisi. Jos miehellä ei ole varaa sormuksiin niin ei hänellä ole varaa lapsiinkaan
Vierailija kirjoitti:
Sormus ei ole välttämätön. Olen kihloissa, mutta ilman sormusta. Sormus on vain symboli. Kihlaus on avioliittopäätös.
Näin on, mutta jos kirkossa menee naimisiin, pappi haluaa sormukset kummaltakin siunatakseen ne. Rouvasormus ei ole pakollinen.
On lohduttoman mautonta olla muiden sormuksista, tai niiden hinnasta, mitään mieltä. Ollaanko menossa avioliittoon vai näyttelemässä blingiä? (Mieheni, joka on liian kiltti omaksi hyväkseen, kehotti menemään jalokivikauppaan ja valitsemaan sellaisen kiven kun tahdon, kun kuitenkin olen morsian vain kerran. Samasta syystä valitsin kestävän ja käytännöllisen sormuksen, naimisissa kuitenkin olen loppuikäni, eikä ole niin käytännöllistä jos joku instagram-hakuinen viritelmä sotkeentuu sukkiksiin).
Vierailija kirjoitti:
Mul on tuohisormus.
🎶🎵Minä tuohesta kultaisen sormuksen tein, sillä kihlasin heilin minä itsellein...🎶
Pappa soitti haitarilla ja lauloi tätä.
Vuonna 1967 leveät, sileät kihlasormuksemme maksoivat 50 mk/kpl.
Vierailija kirjoitti:
Sormus ei ole välttämätön. Olen kihloissa, mutta ilman sormusta. Sormus on vain symboli. Kihlaus on avioliittopäätös.
Nykyään voidaan sopia että ollaan vain kihloissa, ei ole mikään velvoite mennä naimisiin😄
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naisen tuloista. En alkaisi millekään Alepan osa-aikaselle kassatytölle ostamaan mitään tonnin sormusta. Lääkärille voisin hyvinkin ostaa 10 tonnin sormuksen.
Teoreettista haaveilua, koska et saa minkäänlaista naista.
Kallein kihlasormus, josta tiedän, maksoi 12 000€ ja sulhanen oli varsin huolestunut, josko se oli sittenkin liian halpa.