Saataisiinko syntyvyys nousuun tekemällä lapsettomuudesta rangaistavaa?
Tai ainakin niin, että ihmiset kutsuttaisiin kuulusteluihin jossa joutuisi perustelemaan lapsettomuuden vakaumustaan?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Minä voin näin lapsettomana naisena kertoa, että jos joku alkaa rankaisemaan lapsettomuudesta, niin identifioidun mieheksi eli siittäjäksi. Ei vaan ole luonto suonut siittämiseen sopivia vehkeitä, niin voivoi. Ehkä sitten seuraavassa elämässä? Saatan jopa tarvita jonkinlaista tukea ja terapiaa tähän kriisiin.
Meinasitko että miehiä ei rangaista jos jotain näin älyvapaata rangaistus käytäntöä oltaisiin ottamassa käyttöön?
30-luvun Saksassakin naisista tehtiin pelkkiä synnytyskoneita.
Ei kun kaikki tuulettamaan kainaloita.
Vierailija kirjoitti:
Milloin te tajuatte että maapallolla on jo liikaa ihmisiä?
Maapallolla juu. Mutta Suomessa on tilaa. Suomalaisille. Maat, joissa väestönkasvu nyt räjähtänyt, voivat olla lisääntymättä. Määrä ei siellä todellakaan korvaa laatua. Miten ihmiset, jotka sylki suusta valuen huutavat, etteivät suomalaiset saa lisääntyä, hyväksyvät muualta tänne tunkeneiden lisääntymisen. En ymmärrä. Tulevat tänne Pohjolaan kuluttamaan luonnonvaroja, joita siis pitäisi säästää. Kaksinaismoralistisia ja epäisänmaallista.
Samaa mieltä AP. Varmaa on, että suomi ei aainakaan lisää fägäreitä kaipaa!!
Vierailija kirjoitti:
Sinne kuulusteluihin joutuisit sitten sinäkin, ap, ja muutkin incelit.
No siihenhän on sitten helppo ratkaisu. Määrätään nainen antamaan pillua rangaistuksen uhalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin näin lapsettomana naisena kertoa, että jos joku alkaa rankaisemaan lapsettomuudesta, niin identifioidun mieheksi eli siittäjäksi. Ei vaan ole luonto suonut siittämiseen sopivia vehkeitä, niin voivoi. Ehkä sitten seuraavassa elämässä? Saatan jopa tarvita jonkinlaista tukea ja terapiaa tähän kriisiin.
Meinasitko että miehiä ei rangaista jos jotain näin älyvapaata rangaistus käytäntöä oltaisiin ottamassa käyttöön?
No, mitäs minä kohdullisena miehenä teen synnytystalkoiden eteen, kun ei ole tuota sukupuolisidonnaista siitoskykyä? On itsemääräämisoikeuteni vastaista, että minut velvoitettaisiin raskautumaan naisena, kun identiteettini kertoo minun olevan siittäjä. Mistäs minua rangaistaisiin, kun on terveydellinen/biologinen peruste sille, ettei siitostouhut onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi tapa on antaa verohelpotuksia perheille, joilla lapsia. Eli ns. vanhanpiian/vanhanpojan vero takaisin.
Pitää suhteuttaa tulot ja työnteko lapsimäärään. Ei hyvätuloinen perhe tarvitse samasta lapsimäärästä verohelpotuksia kuin yksinhuoltaja, vaan lapsimäärän pitää nousta tulojen suhteessa. Toisaalta lapsia ei saa tehtailla työn vieroksumisen takia.
Ei näin. Silloin ns. huonompi aines lisääntyy ja yhteiskunta maksaa. Onhan näitä jo nyt. Saattaa perheessä jo kolmas sukupolvi elää pelkästään yhteiskunnan varoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mitäs minä kohdullisena miehenä teen synnytystalkoiden eteen, kun ei ole tuota sukupuolisidonnaista siitoskykyä? On itsemääräämisoikeuteni vastaista, että minut velvoitettaisiin raskautumaan naisena, kun identiteettini kertoo minun olevan siittäjä. Mistäs minua rangaistaisiin, kun on terveydellinen/biologinen peruste sille, ettei siitostouhut onnistu?
Meinasin siis sitä että miehellähän ei voi lapsia olla ja mies ei muutenkaan ole yleensä osallinen mitenkään lapsien tekoon, vai miten se meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siihenhän on sitten helppo ratkaisu. Määrätään nainen antamaan pillua rangaistuksen uhalla
Eihän tuosta mitään tule, se ap:lle määrätty nainen on aivan varmasti liian ruma, vanha ja lihava, pllun antoaika lätkämatsin kanssa päällekkäin ja toimipiste mahdottoman hankalan matkan päässä. Bussilippuunkaan ei oo varaa näin loppukuusta eikä äiti lainaa.
En oikein usko että on mahdollista määrätä sellaista rangaistusta joka vastaa esim lasten aiheuttamia kuluja ja terveysriskejä. Siispä ne jotka ei lapsia halua ei tule niitä tekemään. Toisaalta liiat kannustimet lapsentekoon voi kannustaa siihen niitä, joilla ei ole edellytyksiä lapsiaan kasvattaa. Kyllä parhaita tulevaisuuden kansalaisia saadaan niin, että lapsia hankkii ne jotka haluaa ja kykenee elättämään perheensä. Toki verohelpotukset voisi monia auttaa ja joissain tapauksessa suurentaa lapsilukua, mutta ehkä aika marginaalinen hyöty.
Kaikki yli 25-vuotiaat lapsettomat eukot tulisi siementää valtion puolesta tai laittaa vankilaan.
Heti kun löydät minulle sopivan miehen, josta on myös isäksi, niin hankin lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuosta mitään tule, se ap:lle määrätty nainen on aivan varmasti liian ruma, vanha ja lihava, pllun antoaika lätkämatsin kanssa päällekkäin ja toimipiste mahdottoman hankalan matkan päässä. Bussilippuunkaan ei oo varaa näin loppukuusta eikä äiti lainaa.
Ei voi mitään. Sakot tulee myös jos kieltäytyy
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yli 25-vuotiaat lapsettomat eukot tulisi siementää valtion puolesta tai laittaa vankilaan.
Ja kaikille yli 25v miehille 50% tulovero, jotta saadaan niille lapsille hyvä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin te tajuatte että maapallolla on jo liikaa ihmisiä?
Maapallolla juu. Mutta Suomessa on tilaa. Suomalaisille. Maat, joissa väestönkasvu nyt räjähtänyt, voivat olla lisääntymättä. Määrä ei siellä todellakaan korvaa laatua. Miten ihmiset, jotka sylki suusta valuen huutavat, etteivät suomalaiset saa lisääntyä, hyväksyvät muualta tänne tunkeneiden lisääntymisen. En ymmärrä. Tulevat tänne Pohjolaan kuluttamaan luonnonvaroja, joita siis pitäisi säästää. Kaksinaismoralistisia ja epäisänmaallista.
Tämä on ihan perusbiologiaa. Populaatio ei saa ylittää ympäristön kantokykyä. Monessa paikassa on jo ylittänyt, kun puhutaan ihmispopulaatiosta. Ratkaisu ei saa olla se, että levittäydytään uusille alueille (esim.Suomi) lisääntymään ja taas ylittämään ympäristön kantokyky. Kyllä tänne tulijoita riittäisi, mutta pitääkö tänne päästää. Esim. Islannissa huomattavan vähän väkeä ja homma toimii hienosti. Antaa väkiluvun pudota. Kun suuret ikäluokat ovat poistuneet, paine esim. sotessa helpottaa. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun löydät minulle sopivan miehen, josta on myös isäksi, niin hankin lapsen.
Onks sul mitään käryä miks sulla ei vielä ole sitä miestä josta on myös isäksi?
Joo pakko ja rangaistus ovat aina hyviä keinoja... aina voi ottaa mallia kehityksen kärkimaasta Afghanistanissa.
Minullakin just tämä syy: olisin voinut tehdä lapsia, ellen olisi siinä vakaassa uskossa että elämä maapallolla muuttuu ihmisille mahdottomaksi 50 vuoden sisällä. En kestäisi sitä ajatusta, että saisin vauvan ja tietäisin, ettei hänelle tai hänen lapsenlapsilleen olisi olemassa minkäänlaista tulevaisuutta. Jos olisi pienikin toivon säde jossakin, pienikin tsäänssi että vältetään kolmas maailmansota ja ympäristön tuhoutumisen aiheuttamat kriisit, niin sitten vauvakin olisi mahdollinen asia. Nykyisellä menolla ei vaan pysty.
Syntyvyys lähtisi nousuun, jos tänne otettaisiin 200'000 vietnamilaista naista. Mutta ei. Eksoottisia miehiä Hesa ja Vantaa täynnä.
Aasialaisia naisia. Jos jokainen maaseudulla ja pienillä kirkonkylillä asuvat miehet saisi oman aasialaisen naisen, niin syntyvyys lähtisi jyrkkään nousuun. Niille kun kelpaa tavallinen suomalainen mies!
Ei saataisi muuttaisin muualle siinä vaiheessa.