Onko minun moraalitonta mennä tänään kauppaan?
Olenko moraaliton jos menen tänään ruokakauppaan? Katsovatko lakkovahdit pahalla jos menen ostoksille?
Pitäisikö vain yrittää selvitä ilman kaupassakäyntiä kunnes lakko loppuu? Vai voinko puhtaalla omatunnolla mennä jo tänään kauppaan?
Kommentit (38)
Kaapu päälle ja huppu. Hiippailet hyllyille. Kukaan ei näe.
Mene vaan. Mun mies kävi jo. Ruokaa on paljon ja asiakkaita vähän.
Jos sinun tarvitsee käydä kaupassa niin voit käydä ilman minkäänlaisia tunnontuskia. Ole hyvä.
Kaupassa asiointi on Suomessa on jo sinänsä aika moraalitonta. Riippuu tietysti siitäkin mitä sieltä ostaa.
Joudut ihan itse päättämään moraalikysymyksesi. Mä lähden nyt kauppaan. Niitä pidetään auki kauppiaiden voimin.
Jos duunareiden palkkoja hilataan ylös, se näkyy siten että ruoan hinnat nousevat taas! Jakelevatko duunarit sitten puolet palkankorotuksestaan asiakkaille? Vai miten heidän moraalinsa ja epäitsekkyytensä ilmenee.
Perjantaista asti olen ollut rahaton ja tänään tulee työttömyyskorvaus, enkä siksi voinut varautua ja voin tämän kertoa myös lakkovahdeille ja luvata etten torstaina tai perjantaina käy kaupassa.
Luulen ap, ettei omatuntosi tuon asian tiimoilta vielä herää. Reagoiko edes? Moraalisi voi kyllä olla kyllä koetuksella
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa asiointi on Suomessa on jo sinänsä aika moraalitonta. Riippuu tietysti siitäkin mitä sieltä ostaa.
Kuinka niin?
Ei sinulla mitään moraalia ole joten kait se on ihan sama.
Minä menen perjantaina kahteen eri kauppaan ja se on ihan sama, että mitä muut ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Joudut ihan itse päättämään moraalikysymyksesi. Mä lähden nyt kauppaan. Niitä pidetään auki kauppiaiden voimin.
Jos duunareiden palkkoja hilataan ylös, se näkyy siten että ruoan hinnat nousevat taas! Jakelevatko duunarit sitten puolet palkankorotuksestaan asiakkaille? Vai miten heidän moraalinsa ja epäitsekkyytensä ilmenee.
Näin juuri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin?
Älä nyt esitä tyhmää.
Monesko aloitus. Käyt kaupassa ostoksilla, jos tarvis on. Helppoa.
Oikeastaan kenenkään ei sitten pitäisi lakkoilemalla yrittää parantaa palkkaansa ja työolojaan, koska se nostaa hintoja alalla kuin alalla. Vai?
Olen osuuskaupan jäsenomistaja, joten voin asioida hyvin omistamassani kaupassa.
Jos ei ole pakko niin mitä sinne menemään?
Jos on pakko (jääkaappi kolisee tyhjyyttään, vessapaperi tai muut pakolliset hygieniatuotteet loppu niin sinne vain häiritsemään muiden eloa.)
Vierailija kirjoitti:
Ei sinulla mitään moraalia ole joten kait se on ihan sama.
Vain eläin on moraaliton. Ihminen ei voi olla. Jokaisen moraali alkaa jstn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin?
Älä nyt esitä tyhmää.
En ole tyhmä, mutta en tiedä mitä juuri sinä tarkoitat
Voi täällä jankata.