Aurinkolasit ja useimmat aurinkorasvat ongelmallisia
Kun blokkaat valon silmiisi, aivot ei saa tietoa tuottaa hormonia joka muodostaa melaniinin ihossa. JA suojaa sitten ihoa palamiselta.
Ja kemikaaliaurinkorasvoja ei saa olla kun ui korallien ja muun herkän meriluonnon lähellä. Miksi? Koska ne kärsivät kemikaaleista
Mietihän
Ihosyovät lisääntyivät kun aurinkolaseja alettiin markkinoida
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pärjännyt hyvin ilman rasvoja. Vain fyysisen esteen muodostavaa nenään jos koko päivän auringossa. Ne on ne sinkkiä sisältävät
ja lähellä päiväntasaajaa. Ja vuosia...
On kamalaa kun uskoa marketin tuotteisiin horjutetaan!!! Olen aina lätrännyt rasvoja ja ollut ihan punakka rapu silti mutta kuinka pahoin olisin palanut ilman niitä...
Olen lukenut saman kuin AP. Tuo on totta.
Ei voi olla totta!! Ne on varmasti kuitenkin tutkittu hyvin! Vai onko...
Olet sitten uskonut Australiaan muuttaneen hörhön juttuja?
Se luonnon D vitsku auringosta on tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Olet sitten uskonut Australiaan muuttaneen hörhön juttuja?
Ei kun itse asunut lähellä päiväntasaajaa vuosia. Plus kun opiskelee ko. hormonituotantoa.
Vierailija kirjoitti:
Se luonnon D vitsku auringosta on tärkeä asia.
juu, esim koronasta kärsi aurinkoisissakin maissa ne jotka olivat täysin peittäneet ihonsa kaavulla ja yleensä ne joilla D alhaalla. Niinkuin nyt muistakin influenssista
Komea lierihattu helteellä on järkevin auringonsuoja tai sitten päivänvarjo.
Kivempi olla kun iho on punainen ja palanut. Oi sitä lapsuutta kun aurinkorasvoja ei käytetty. Nahkaa sai repiä urakalla.
Vierailija kirjoitti:
juu, kaikenmaailman niveat on aika myrkkyjä... laitan iholle vain suurinpiirtein sellaista jota voisin syodäkin. Ihostahan imeytyy kuitenkin läpi
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut saman kuin AP. Tuo on totta.
Mistä luit?
Vierailija kirjoitti:
Kivempi olla kun iho on punainen ja palanut. Oi sitä lapsuutta kun aurinkorasvoja ei käytetty. Nahkaa sai repiä urakalla.
Kohtuus kaikessa. Itse paloin lapsena vain kerran. Koko päivä rodoksella vedessä
Olen sitä ihmetellyt kun neuvotaan laittamaan suojakerroin-päivävoidetta kasvoihin Suomessakin kesät talvet, että mitä seurauksia on sillä kun ei saa yhtään auringosta d-vitamiinia. Ainakin kaikenlaiset syövät ovat lisääntyneet.
Vierailija kirjoitti:
On kamalaa kun uskoa marketin tuotteisiin horjutetaan!!! Olen aina lätrännyt rasvoja ja ollut ihan punakka rapu silti mutta kuinka pahoin olisin palanut ilman niitä...
Paita päällä ei pala. Mieti kuinka paljon kauemmin kestää ruskettuminen jos kerroin on 12 rasvassa. Niin paljon kauemmin sinun pitää olla auringossa. Onko se terveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juu, kaikenmaailman niveat on aika myrkkyjä... laitan iholle vain suurinpiirtein sellaista jota voisin syodäkin. Ihostahan imeytyy kuitenkin läpi
Minäkin pesen kaikki uudet, ihoa vasten olevat vaatteet ensin 60 asteessa.
Korrelaatio ja kausaliteetti, ap...
Johtuiskohan se aurinkolasien käyttö ja ihosyövän lisääntyminen ihan vaan siitä, että samaan aikaan ihmisten elinikä piteni ja auringon ottamisesta tuli trendikästä.
Itse olen pärjännyt hyvin ilman rasvoja. Vain fyysisen esteen muodostavaa nenään jos koko päivän auringossa. Ne on ne sinkkiä sisältävät