Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WHO suosittelee imetystä 2 vuotta!

Vierailija
07.03.2007 |

Imettäkää niitä lapsianne tarpeeksi pitkään. Säälittää katsoa pullolapsia!

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkuu:

" Yritä ymmärtää 8, se on sinun henkilökohtainen mielipide, jota tutkimustieto ei tue.

Sovella sitä siis ihan omiin lapsiisi vain."

Ei sinun tarvitse ratapölkystä tuota minulle vääntää. Kyllä kai jokainen normaali, fiksu ihminen ymmärtää kertomattakin että henkilökohtaiset mielipiteet ovat vain omia mielipiteitä, eikä yleispäteviä totuuksia. Daa?

Omiin lapsiini olen soveltanutkin. Sinänsä ihan sama, mitä muut tekevät omiensa kanssa. Mutta onhan näistä kiva jappasta ;D

8

Vierailija
82/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Te muutamat pahvipäät ette tunnu ymmärtävän että jotkut joutuvat tekemään 10 tunnin työpäiviä matkoineen ja eivätkä halua ottaa imettämisestä mitään turhia paineita. 3 kk imetys riittää vauvalle vallan hyvin. Neuvolassa meidän kohdalla suositeltiin kiinteiden aloittamista jo 2 kk ikässä ja sen jälkeen lapseni ei suostunut rinnasta maitoa juomaan.

Nyt vähän jankuttaakseni: Miten ihmeessä 10 tunnin työpäivä matkoineen estää vähän isomman lapsen imetyksen? (vähän isompi = vajaa vuoden ikäisestä ylöspäin) Pienemmän vauvan kanssa on eri asia, mutta isompi, jo kiinteitäkin syövä tyyppi pärjää ihan hyvin ilman päivämaitoja ja esim. vuoden ikäinen voi sujuvasti juoda lehmänmaitoa (jos ei ole allerginen tms) äidin poissa ollessa.

Minä olen töissä. Työaikani lounaineen on 8 h 15 min, matkoihin menee 1 h suuntaansa, eli olen poissa kotoani päivittään n. 10 h, vähän yli. Imetän. Imetän siis lapsen aamulla kun hän herää, töistä palattuani (olen kotona noin klo 19, jos vien lapsen hoitoon, menee hoitoon klo 9, jos en vie, haen hänet ja olen hoidossa hakemassa klo 16:45, vuorottelemme miehen kanssa) ja illasta. Tosin imetän myös yöllä kerran pari. Eli käytönnössä käyn töissä sen 10 h ja sen lisäksi imetän lasta vrk:dessa 3-5 kertaa.

Miksi turhaan tehdä asioista monimutkaisia?

Eri asia toki on, jos ei halua imettää. Silloin asia on simppeli, lopettaa. Tai jos imetys jostain syystä on loppunut ennen vuoden ikää, silloinkaan ei tätä tilannetta tule. Mutta jos haluaa imettää parivuotiaaksi, niin töihin meno ei sitä estä, todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse asiassa aion ehdottaa, että tästä lähtien kaikissa asioissa kysytään sinun mielipide ja tehdään ne suositukset niiden pohjalta. Ei tarvitse tehdä aikaa ja rahaa vievää tutkimusta.

Meneekö ihan vähäsen jo marttyyritarinan puolelle?

En ole yhdessäkään viestissä ilmoittanut olevani mikään kansakunnan totuudentorvi. " Minun mielestäni..." -tyylillä olen kirjoittanut, kuten kaikki muutkin kai. Sanallakaan en ole paasannut, että " TEHKÄÄ TEKIN NIIN KUIN MINÄ SANON..." Vai olenko?

Tuskin nyt kannattaa kuitenkaan minun puoleeni kaikissa asioissa kääntyä, en halua satoja tutkijoita työttömiksi ;D Jollakinhan niidenkin perheet on elätettävä.

8

Vierailija
84/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on nyt jogurteissa, margariineissa ja vaikka missä -- ja tuotan itse samaa tavaraa lapselleni ;-)...

terv

60

Vierailija
85/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitsiä oli tarkoitus heittää tunnelman keventämiseksi.

Ja kyllähän sinun esittämäsi päättelyketju tuolla aiemmin oli aika epälooginen, vaikka sitä tarjosit hyvinkin varman oloisena ikään kuin sovellettavaksi sen määrittelyyn, kuka on imeväinen ja kuka ei. Jos nyt oikein muistan enä kuka kirjoitti mitä, kun tässä muiden hommien ohella kirjoittelen.

Vierailija
86/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten imetys vastaisia suomessa ollaan.

Minulta kysyttiin synnytyslaitoksella:HALUATKO imettää? Mikä helkkarin kysymys tuo on,kysyykö joku kätilö että haluatko synnyttää?

Äitiyteen KUULUU tietyt asiat kuten imetys,yövalvomiset jne. Ne jotka eivät valmiita äitiyteen hankkikoon itselleen nuken jota hoitaa silloin kun siltä tuntuu!

Vierailija
87/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä pääsemme tyylikkäällä aasinsillalla aiheeseen " Onko Sectio Synnytys?"

Vierailija
88/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kaikki ole aina niin helppoa kuin kotiäiti voisi kuvitella eikä kaikki mene niinkuin kestovaippailijat haluaisi.

Miten ihmeessä kestovaippailu tähän keskusteluun liittyy?! :D :D En käsitä ollenkaan enää tätä tasoa, mihin imetyskeskustelut jokaikinen kerta vajoaa... Sääli.

Itse olen pyrkinyt noudattamaan suosituksia aina, kun se jotenkin on vaan ollut mahdollista ilman kohtuuttomalta tuntuvia uhrauksia. Esim. imetin vähän yli 1-vuotiaaksi, kun se sujui ongelmitta, mutta en enää pidempään, kun lehmänmaitokin kävi siinä vaiheessa. Varmasti olisi ollut silti lapselle ravinteikkaampi vaihtoehto jatkaa imetystä, mulla vain ei oma pää kestänyt. Kestovaippojakin olen kokeillut, mutta se ei ollut meidän perhen juttu. Vaipattomuuteen sitä vastoin voisin vaikka myöhemmllä iällä vielä " höyrähtääkin" ;)

Eniten valinnoissa on kyse tahdosta, joskus ikävä kyllä myös tuurista. Esim. töissäkäyväkin VOI halutessaan jatkaa imetystä, ja imettää VOI jopa muutaman päivän välein, niin ihmeellisiä kapistuksia nuo rinnat ovat :D Kukaan ei ketään silti siihen pakota, ne on vain

suosituksia

, että take it cool vaan...

Vierailija
89/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan!

Vierailija
90/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksestä ei saa edes keskustella, sillä heti leimataan fanaatikoksi.

Eikös muuten ole niin, että tutkimusten mukaan älykkäät ja koulutetut äidit imettävät pisimpään? Kertookohan sekin jo jotain?

Vierailija
91/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan lauseeseen ängetään tarkoitushakuisesti näköjään täällä yleisemminkin käsitteet " kotiäiti" , " kestovaippailija" , " taaperoimettäjä" ja " viherpiipertäjä" . Mitähän muuta vielä?!

Itse en ole mitään noista, mutta mielelläni olisin voinut ollakin vaikka kaikkea. No, kovin pitkään en ehkä kotiäiti, mutta muuta kyllä, jos olisin jaksanut panostaa. Silti ymmärrän faktat, joista yksi on kyllä pitkän imettämisen edut - haittoja kukaan ei ole pystynyt faktana esittämään... Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää?

Vierailija
92/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksella on taipumus vähentää mustavalkoisuutta.

Vierailija
93/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 2-vuotiasta en rupea imettämään.

Vierailija
94/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle maitoa riitti vain viikoksi. Lapsi täytti hiljattain 12, eikä reiän reikää hampaissa.

Kuopusta imetin 1v3kk ja ensimmäiset reiät hampaisiin tulivat jo 4-vuotiaana. Lapsella on myös allergioita, mitä taas esikoisella ei ole.

Nyt odotan kolmatta, jonka kanssa aion nauttia imetyksestä (kaikesta huolimatta) vaikka vielä pitempään kuin tuon keskimmäisemme kanssa.

Vierailija
95/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esikoiselle maitoa riitti vain viikoksi. Lapsi täytti hiljattain 12, eikä reiän reikää hampaissa.

Kuopusta imetin 1v3kk ja ensimmäiset reiät hampaisiin tulivat jo 4-vuotiaana. Lapsella on myös allergioita, mitä taas esikoisella ei ole.

Nyt odotan kolmatta, jonka kanssa aion nauttia imetyksestä (kaikesta huolimatta) vaikka vielä pitempään kuin tuon keskimmäisemme kanssa.

Vierailija
96/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

83 oli ensimmäisiä järkeviä kommentteja tässä ketjussa.

Vierailija
97/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja tästä pääsemme tyylikkäällä aasinsillalla aiheeseen " Onko Sectio Synnytys?"

sektio = leikkaus ja synnytys on synnytys

Vierailija
98/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näköjään sitten yksi friikki ja imetysfanaatikko. Uskomatonta, en tiennytkään sitä tätä ennen :D Ja siis tällaista leimaako pitäisi kantaa vain siksi, että toimii suositusten mukaan tässäkin asiassa? Jo on aikoihin eletty!

Oikeasti: miten se voi ketään häiritä, jos imettää kauemmin kuin suomalaisen suositusMINIMIN eli vuoden ajan? En minä ainakaan tissiäni esittele julkisilla paikoilla, mutta ennemmin tarjoan äidinmaitoa rinnasta kuin lehmänmaitoa tuttipullosta 1-vuotiaallemme.

Jos äidinmaitoa voisi ostaa kaupasta, olisiko sen antaminen silloin ok? Lehmäntissistä lypsetty maito kun tuntuu kelpaavan kaikille...

Vierailija
99/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaisia ollut esim. tässä ketjussa? Ovatko he ihmisiä, jotka yrittävät kumota vääriä käsityksiä mitä imetyksestä on edelleen paljon ja puolustaa imetyksen etuja? Missä vaiheessa sen voi sanoa olevan kiihkoilua ja fanaattisuutta? Kertokaa kun minä en ikinä ymmärrä tätä fanatismijuttua, en kestovaippoja tai kantoliinoja käyttäviin enkä pitkään imettäviin yhdistettynä konseptina.

Vierailija
100/129 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se helpottaa niiden taakkaa, jotka yrittävät tulla toimeen huonon omantuntonsa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi