Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan alan lakko on aivan älytön

Vierailija
19.02.2025 |

Vientialojen palkkaneuvottelut ovat aivan jumissa, joten aivan älytön ajankohta tässä vaiheessa lakkoilla. Mikään palkkaneuvottelu ei ratkea ennen vientialojen ratkaisuja.

Ja aivan naurettavaa kuvitella, että irtisanomissuojan höllentäminen jotenkin saisi säälipisteitä asiakkailta. Todella hyvä, jos jatkossa kauppias saa potkia pois sarjasaikuttelijat ja muut ruttunaamat kassoilta, myös muut työntekijät kiittävät, kun työpaikkakiusaajat saadaan työpaikoilta pois.

Itse aion ihan periaatteesa käydä lakon aikana kaupassa ja tukea kauppiasta.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitatte ? jos jengillä ei ole leipään rahaa syökööt leivoksia.

Vierailija
122/127 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitatte köyhyydestä, jos teillä ei ole rahaa ostaa leipää syökää leivoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä tarvita palkankorotuksia, vaan verojen alennuksia.

Olet ihan oikeassa. Jos edes asumisen kulut pysyisivät kohtuullisina olisi ihmisillä enemmän rahaa käytössään 

Tuo on ongelma ainakin pääkaupunkiseudulla. Vaikka periaatteessa asumiskuluja voi säädellä itse, niin käytännössä ei niin helppoa. 

Vaikka ei olisi yhtään ökyilyä eli ainoastaan kohtuullisen kokoinen ja kuntoimen asunto, eikä paraatipaikalla, voi se viedä liian suuren osan palkasta. 

Jos pienituloiselle kohtuulliset asumiskulut on vain silloin, jos asuu liian ahtaassa tai pienessä tai järkyttävässä murjussa, jotain on pielessä asuntomarkkinoilla. 

Palkka on periaatteessa: palkka miinus kohtuulliset asumiskulut. 

Vierailija
124/127 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää asua Helsingissä, jos ei ole varaa.

Vierailija
125/127 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kannattaa tehdä työnsä niin hyvin, että on palkankorotukset ansainnut ei siihen ay liikettä tarvita. Niin minä olen tehnyt ja tyytyväinen olen palkkaani.

Vierailija
126/127 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään asiakas ei välitä noista lakkoilijoista. Yhtään ei meidän talouteen ole vaikutusta ja jos olisi niin kaikilla on isot jääkaapit ja pakastimet johon säilöä monen päivän ruoat. Töihin vaan siitä sitä rahaa saa...

Vierailija
127/127 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: Siis työnteolla sitä rahaa saa ei lakkoilemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä