Kaupan alan lakko on aivan älytön
Vientialojen palkkaneuvottelut ovat aivan jumissa, joten aivan älytön ajankohta tässä vaiheessa lakkoilla. Mikään palkkaneuvottelu ei ratkea ennen vientialojen ratkaisuja.
Ja aivan naurettavaa kuvitella, että irtisanomissuojan höllentäminen jotenkin saisi säälipisteitä asiakkailta. Todella hyvä, jos jatkossa kauppias saa potkia pois sarjasaikuttelijat ja muut ruttunaamat kassoilta, myös muut työntekijät kiittävät, kun työpaikkakiusaajat saadaan työpaikoilta pois.
Itse aion ihan periaatteesa käydä lakon aikana kaupassa ja tukea kauppiasta.
Kommentit (127)
Ap on mylkky tyyppi. Toivottavasti sua ei tueta, kun olet itse haluamassa korotusta.
Kaupan alan lakko on hyvä esimerkki siitä että aika on ajanut ay.n ohi!
pääosaa väkeä ei kiinnosta lakkoilla vaan tehdä töitä
Vierailija kirjoitti:
Ap on mylkky tyyppi. Toivottavasti sua ei tueta, kun olet itse haluamassa korotusta.
Saan korotuksen vasta kun Demarit taas vallassa. Orpo leikkasi tukiani.
AP.
Ilmeisesti kenenkään ei pitäisi lakkoilla millään alalla?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kenenkään ei pitäisi lakkoilla millään alalla?
Ei tietenkään. Satonen osaa kyllä neuvotella työnantajien kanssa.
Eihän tuossa oikeasti ole järkeä, koska mikään ala ei sovi palkoista ennen kun teollisuusliitto pääsee sopimukseen. Mikä ihmeen aivopieru tämä oikein pamilta oli.
Onko kaupoissa joku lakko vai? Pitäisikö sen näkyä jotenkin myös asiakkaiden suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko kaupoissa joku lakko vai? Pitäisikö sen näkyä jotenkin myös asiakkaiden suuntaan?
Sehän tässä lakossa huvittaa, että ei se millään tavalla näy. Hukkaan menee nekin rahat.
miksi pitäisi tukea lakkoilijoita, jotka ajavat vaan korkeampia hintoja?
Tehdään asuinalueille ruokalatoja joista saa luomua ja parempaakin. Sellainen että terveystarkastajakin kiittää.
Sinä ap olet älytön ja täysi apina.
Kalliiksi tulee ja kansa maksaa.
Hyvä jotta kaupat OVAT LAKOSSA ja HALLITUS KAATUU KESÄLLÄ...
Oulun Kamakaketsulla oli kauppa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan korotuksen vasta kun Demarit taas vallassa. Orpo leikkasi tukiani.
AP.
Mistä sinä kauppias saat korotuksen? Ai niin, kunhan itsepalvelukassat ja muu robotiikka yleistyy niin, ettei kaupoissa tarvita enää edes tukityöllistettyjä nollatuntisoppareilla. Veronmaksajillekin tulee halvemmaksi, kun nuokin tukimuodot poistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ei se näy asiakkaille, koska opiskelijat ja muut tukityökäiset tekevät ne pari viikkotuntiaan kuten ennenkin. Eivät kuulu liittoihin. Lukiolaisetkin ovat hiihtolomalla, joten mahdollisuus tehdä muutama viikkorahatunti enemmän.
Loppuvuodesta taas firmojen katsauksissa todetaan että lakot tuhosi massiivisen osan liiketuloksesta ja joudutaan tekemään sopeutustoimia, kuten viime vuonnakin.
Täällä ainakaan koko lakko ei näy mitenkään kaupoissa. Turhaan jäävät ilman palkkarahoja.