Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ikääntyessään nainen muuttuu näkymättömäksi." Jaa, eli häntä siis kohdellaan niin kuin naiset kohtelevat tavismiestä iästä huolimatta..? 🤔

Vierailija
19.02.2025 |

Mikä nyt ongelma taas oli...

Ei miehet mitään hyvää käytöstä ole velkaa kellekään, varsinkaan kun naiset ovat niin täysin kusipäitä nykyisin.

Kommentit (371)

Vierailija
201/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös naiset tavoittele näkymättömyyttä? Tämähän on vain positiivista.

Näin. Kiitos miehet, jotka lakkasitte seuraamasta kadulla, vilauttelemasta lerssiä, kourimasta ja huutelemasta nyt kun lähestyn viittäkymppiä. 

Lämmin, suuri kiitos teille ihanille miehille, jotka ette koskaan aloittaneetkaan. 

N

Vierailija
202/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo osaltani 57v. naisena, johon edelleen suhtaudutaan samoin kuin ennenkin, ehkä tämä on jo sanottu (en lukenut kokonaan ketjua), mutta eiköhän näkymättömyyden kokemus koske ennen kaikkea sitä, että ei oteta vakavasti ihmisenä eikä niinkään sitä, että miesten huomio loppuisi?

Koska miehille on tärkeää naisten huomio ehkä enemmänkin kuin naisille, he ajattelevat herkästi niin, että myös naisille on. En ole kokenut näkymättömyttä tuossa mielessä vielä, mutta uskoisin, ettei se ole mitenkään kauhea kokemus, koska en ole ennenkään ollut siitä mitenkään riippuvainen, vaan se on ollut vain "normaalia taustahälyä". En ole sitä kielteisenäkään kokenut paitsi ala-asteen viidennellä, jolloin se pelästytti, että vanhemmat pojat alkoivat pyytää seurustelua jne. Itkin kovasti, kun eräs poika soitti kotiin ja pyysi minua johonkin treffeille, äidin piti lohduttaa :) Mutta äkkiä totuin. 

Olen saanut tuota kaikkea varmasti liiankin kanssa, olen omassa mielessäni takarivissä jo mielelläni. Minua surettaa, että luulen rehellisesti ja näin anonyymisti sanottuna, että nuoret miehet katsovat minua siksi, että olen niin hyväkuntoinen ja normaalipainoinen yms. mitä hyvin moni nuori nainen ei ole. Ylipaino on tosi yleistä ja se on terveysriski. Vaikka olisi nättikin, ei yliopaino ole terveellistä ja terveys on kuitenkin tärkeintä. Elämäntapa on nykyisin hyvin epäterveellinen, yhteiskunnan muutoksesta johtuu, en syytä ketään lihavaa. Moni heistä on tosi nättikin. Ja lihavuus ei mielestäni ole rumaa, se on vain epäterveellistä. Pulska nuori nainen on mielestäni usein tosi nätti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Kiitos miehet, jotka lakkasitte seuraamasta kadulla, vilauttelemasta lerssiä, kourimasta ja huutelemasta nyt kun lähestyn viittäkymppiä. 

Lämmin, suuri kiitos teille ihanille miehille, jotka ette koskaan aloittaneetkaan. 

N

Surullista on, että naisten kohteleminen ihmisinä on miehillä jo erityiskiitoksen paikka. 

Vierailija
204/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä vähän eli minua kyllä ihmetyttåä kovasti, kun täällä puhutaan ahdistelusta niin paljon. Minua ei ole kukaan ahdistellut ikinä. Paitsi pari stalkkeria on ollut, mutta ei ole nipistelty ja kourittu milloinkaan. Kaikki huomio on ollut hyvin kohteliasta ja kunnioittavaa, melkein pelokasta? Tai yhden kerran noin viisikymppisenä on kouraista takapuolesta väkijoukossa, ulkomailla alle 10 kertaa jotain vastaavaa on tapahtunut. 

Mutta en ole kokenut ahdistelua. Johtuuko se siitä, että olen liikkunut vain hyvillä aluilla pääasiassa ja käyttänyt paljon omaa autoa. Ei siis joukkoliikennevälineitä, joissa on esim juopuneita miehiä? Tätä pohdin. Oma tytärkään ei ole kokenut väkivaltaista ahdistelua (sehän on väkivaltaa).

Vierailija
205/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku esittää, että naiset ovat jokin homogeeninen ja yhtenäinen blokki ja miehet toinen yhtenäinen blokki.

Yleistäminen on ty-pe-rää.

When in Rome...

Vierailija
206/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tavisnaiset ole myöskään näkyviä minkään ikäisenä. Näkyviä on kauniit ja komeat iästä riippumatta. 

Eipä niin. Mutta se tuntuu heille siltä kun enää ei ole komeita jänniksiä jonoksi asti, vaan pelkästään noita tavallisia miehiä jotka ovat aina olleet ihan näkymättömiä heille.

Ap

Olet katkera ja naisvihamielinen. Syy miksi naiset eivät innostu sinusta. 

Ihan samanlaista naisten käytös oli ennenkuin minusta tuli "katkera ja naisvihamielinen".

Ei voi olla syy.

Ap

Vierailija
207/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Surullista on, että naisten kohteleminen ihmisinä on miehillä jo erityiskiitoksen paikka. 

Surullista on, että olet noin sokea

Vierailija
208/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin mukavaa miestä en julkisella paikalla ole nähnyt, joka olisi puuttunut nuorten tyttöjen ahdisteluun. Yksikään ahdistelija taas ei ole mukava mies."

Ahdisteluun on muuten aika hankala puuttua, jos sitä ei ole ikinä edes nähnyt.

Vierailija
209/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Et oleoletettavasti päivääkään elänyt nuorena naisena, jota ahdistellaan pelkän ystävällisen hymyn takia. Minä, ja hyvin suuri osa naisita tietää, mitä se on. Sen vuoksi sinäkin saat töykeyttä osaksesi. Reilua? Ehkä ei, mutta miehistä kun ei koskaan tiedä, kuka se pipipää on.

Juu, sen olen huomannut ettei naisten omatuntoa ollenkaan häiritse kun kostavat kaikille miehille sen yhden pipipään teot.

Ap

Vierailija
210/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vain tyytyväinen. Saa olla ja kulkea vapaammin. Nuorempana oli vapaata riistaa kaikelle arvostelulle. Negatiivista ja positiivista kommentointia lauottiin päin naamaa ventovieraidenkin toimesta. Se on loppunut kokonaan. Hyvä.

Juuri näin. Monet kokee, että nuori nainen on vapaata riistaa, lisäksi hänelle pitää osoittaa paikkansa arvoasetelman loppupäässä, vaikka kommentoimalla jotain ilkeää. Positiivisia yhteydenottoja julkisella paikalla ei juurikaan tullut, koska ne mukavat miehet vaan katselivat ujoina kaukaa. 

Niin mukavaa miestä en julkisella paikalla ole nähnyt, joka olisi puuttunut nuorten tyttöjen ahdisteluun. Yksikään ahdistelija taas ei ole mukava mies.

Minkäkin olen nähnyt vain naisten puuttuvan ja tulevan ahdi

Naista pillunkipeä juntti harvemmin pieksee, toimintaansa estämään pyrkivän kilpailijan pieksemiseen eivät näe vastaavaa pidäkettä.

Poliisi puuttuu, se on heidän työ.  Valittakaa feministeille.

Vierailija
211/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaana semmoinen olo, että olen näkymätön. 

Vierailija
212/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan naiset kohtelevat aina kaikkia kohteliaan ystävällisesti. Miehet sen sijaan ovat tylyjä epäviehättävinä pitämilleen naisille ja käyttäytyvät ystävällisesti vain kauniina pitämiään naisia kohtaan. Siksi miehet usein tulkitsevat väärin naisten peruskohteliaan ystävällisyyden kiinnostuksen merkiksi, koska itse eivät koskaan sellaiseen vaivaudu epäviehättäviä naisia kohtaan. 

Edelleen, vitseille on omat ketjut

On kyllä ihan totta tämä. Nätti, nuori harjoittelija kehui erästä komeaa samassa työpaikassa olevaa miestä erittäin mukavaksi ja ystävälliseksi. Minua (tavallisen näköinen) tämä mies ei edes katso päin eikä tervehdi.

N30

Ja silti minä - hyväkäytöksinen, rauhallinen ja hiljainen mies -

En ole puhunut mistään lähestymisestä vaan tervehtimisestä, kun samassa työpaikassa oleva ihminen tulee käytävällä vastaan. 

Minä tervehdin jokaista, myös käytävällä töissään ahertavia siivoojia, sukupuolesta ja etsinyydestä riippumatta.

Vierailija
213/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin mukavaa miestä en julkisella paikalla ole nähnyt, joka olisi puuttunut nuorten tyttöjen ahdisteluun. Yksikään ahdistelija taas ei ole mukava mies."

Sinä et vain tunnista ahdistelua, kun sellaista kohtaat. Saatat jopa itse osallistua siihen tai hyväksyä sen hiljaa sivusta. Et siis koskaan ole nähnyt miesten huutavan tytöille/naisille kommentteja näiden ulkonäöstä tai vislailevan yms..? Tai vaihtoehtoisesti ulkonäön haukkumista, vaikkapa perseen leveyttä tai muuta tällaista. Se on ahdistelua.

Vierailija
214/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole puhunut mistään lähestymisestä vaan tervehtimisestä, kun samassa työpaikassa oleva ihminen tulee käytävällä vastaan. 

Minä tervehdin jokaista, myös käytävällä töissään ahertavia siivoojia, sukupuolesta ja etsinyydestä riippumatta"

Jotkut meistä vaan ovat näkymättömiä muille. Eli tervetuloa "pimeälle puolelle". Missä aurinko ei paista, mutta paska kyllä lentää.

Vierailija
215/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä muista naisista mutta itse ainakin tykkään olla 28-vuotias nainen. Ulkonäkö on vaan parempi ja treenatumpi ja kurvikkaampi kuin nuorempana mutta itseluottamusta on enemmän kuin koskaan. Ällöt setämiehet ja muut saa nopeesti katella mun keskaria jos ahdistelevat. Ja tuo ahdistelu tosiaan on kyllä se mitä en kaipaa ja haikaile kymmenen vuoden takaisesta.

Vierailija
216/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et vain tunnista ahdistelua, kun sellaista kohtaat. Saatat jopa itse osallistua siihen tai hyväksyä sen hiljaa sivusta. Et siis koskaan ole nähnyt miesten huutavan tytöille/naisille kommentteja näiden ulkonäöstä tai vislailevan yms..? Tai vaihtoehtoisesti ulkonäön haukkumista, vaikkapa perseen leveyttä tai muuta tällaista. Se on ahdistelua.

Miksi edelleen jatkat tuota paskanjauhamista?

Vierailija
217/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehistä taas tulee arvovaltaisia hopeakettuja, jotka kokevat arvostusta vielä vanhempanakin, joskin ehkä eri tavalla, kuin nuorena miehenä. Kaikki kuuntelee papparaisia, mutta kukaan ei ota tosissaan harmaahapsista rouvaa. "

Tämä on se, mikä itseäni on ikääntymisessä eniten korvennut. Flirttailijoita en kaipaa, enkä seksualisoivia katseita. Mutta on käsittämätöntä, miten ihmisten silmissä minusta on iän myötä tullut myös merkityksetön ja naurettava ihminen, jonka mielipiteillä ei ole mitään väliä. 

"Mutta on käsittämätöntä, miten ihmisten silmissä minusta on iän myötä tullut myös merkityksetön ja naurettava ihminen, jonka mielipiteillä ei ole mitään väliä."

Miehillä tilanne on päinvastoin: vaikka olisit kuinka korkeakoulut käynyt ja älykäs, ei mielipiteilläsi ole arvoa, koska olet 25-vuotias. Kun sitten saman asian sanoo h

25- vuotias nainenko sitten otetaan tosissaan ja hänen näkemyksiään arvostetaan? Salli mun nauraa. Naisella semmosta ikää ei valitettavasti olekaan. Vaikka kuinka olisi tohtorinna.

Vierailija
218/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

> Et oleoletettavasti päivääkään elänyt nuorena naisena, jota ahdistellaan pelkän ystävällisen hymyn takia. Minä, ja hyvin suuri osa naisita tietää, mitä se on. Sen vuoksi sinäkin saat töykeyttä osaksesi. Reilua? Ehkä ei, mutta miehistä kun ei koskaan tiedä, kuka se pipipää on.

Juu, sen olen huomannut ettei naisten omatuntoa ollenkaan häiritse kun kostavat kaikille miehille sen yhden pipipään teot.

Ap

Sinä siis kohtelet kaikkia naisia ilkeästi, koska luvatta lähentelemäsi naiset ovat kohdelleet sinua ikävästi. Miesten ikävää ahdistelua kokemat naiset taas eivät saisi epämiellyttävien kokemustensa perusteella kohdella ikävästi edes sitä pientä joukkoa miehistä, joka random-naisia julkisella paikalla lähestyy? Melkoiset kaksoisstandardit sinulla.

Vierailija
219/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"25- vuotias nainenko sitten otetaan tosissaan ja hänen näkemyksiään arvostetaan? Salli mun nauraa. Naisella semmosta ikää ei valitettavasti olekaan. Vaikka kuinka olisi tohtorinna."

Sinua ei oteta tosissaan. Sinua ei voi ottaa tosissaan. Niin lapsellista tekstiä. Häpeäisit.

Vierailija
220/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole puhunut mistään lähestymisestä vaan tervehtimisestä, kun samassa työpaikassa oleva ihminen tulee käytävällä vastaan. 

Minä tervehdin jokaista, myös käytävällä töissään ahertavia siivoojia, sukupuolesta ja etsinyydestä riippumatta"

Jotkut meistä vaan ovat näkymättömiä muille. Eli tervetuloa "pimeälle puolelle". Missä aurinko ei paista, mutta paska kyllä lentää.

En ole näkymätön kaikille. Jotkut osaavat tervehtiä minuakin. 

Oletko koskaan ajatellut, että myös sinä voit olla eturintamassa luomassa parempaa kulttuuria? Minä ainakin edes yritän tavoittaa jokaisen katseen ja tervehtiä iloisesti.

Koska minä haluan olla sellaisella työpaikassa töissä, jossa jokaisella on ihmisarvo, riippumatta asemasta, iästä, tai sukupuolesta.