Paljonko saatte sanavarastotestistä?
Kiinnostaa paljonko muut suomalaiset saavat tästä testistä :)
Kommentit (113)
Ylin 6,87%. Työttömyyttä 20 vuotta takana.
23962
Ylin 0,12
Olet kuin Aleksis Kivi. Osaat jopa luoda uusia sanoja laajentamaan Suomen sanakirjaa.
Jotain 17000 ja risat.
Se toimihenkilö, kiitettävän laaja sanacrasto..
Ihme, jos ei olis ollut.
Vierailija kirjoitti:
23962
Ylin 0,12
Olet kuin Aleksis Kivi. Osaat jopa luoda uusia sanoja laajentamaan Suomen sanakirjaa.
Joopa joo.
Onpas täällä runsaan sanavaraston omaavia paljon, tai sitten hirvittävän kovia valehtelijoita. Minä sain aika vähän. 16982 pojoa!
Tuolla tavalla siinä tuloksessa ihan oikeasti luki. Nämä voivat selittää tulosta:
1. Olen vanha ja maalta kotoisin, äes oli arkipäivää silloin.
2. Tein työurani sanojen parissa, kun olin tiedonhaun ammattilainen. Silloin kun tietokantojen hakumahdollisuuksia ei vielä ollut käytössä, kaikki piti löytyä omasta päästä. Tietokannoista hakeminen sitten taas on juuri sitä olennaisten hakusanojen miettimistä ja kokeilua.
3. Nyt eläkeläisenä selaan harrastukseni vuoksi päivittäin Suomen murteiden sanakirjaa, Suomen etymologista sanakirjaa ja Kielitoimiston sanakirjaa.
Eihän nuo vaihtoehdot pitäneet edes paikkaansa. Olisi pitänyt olla vaihtoehtona: ei mikään edellisistä.
Liian pitkä, en jaksanut loppuun.
Vierailija kirjoitti:
23962
Ylin 0,12
Minä sain saman luonnehdinnan 0.32 tuloksella.
Mielenkiintoinen aloitus. Menen heti testaamaan - kielet oli mun juttu koulussa. Postaan tänne tuloksen, jos tuolta saa jonkun järkevän tuloslinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ammatillisen toimihenkilön tasoa
Sama. Liikaa noita antonyymisanoja ja mikäs se toinen oli? Kakkatesti, kertoo aikas vähän ihmisen sanavarastosta.
Vierailija kirjoitti:
En ollut ikinä ennen kuullut termiä antonyymi, niin meni testi pilalle
13658
Ylin 23,09%
Sanavarastosi koko on noin 18-vuotiaan suomalaisen teinin tasoa!
En minäkään, mutta pystyin sen päättelemään väristä ja vastausvaihtoehdoista
Vierailija kirjoitti:
Suomen kielen sanavarastosi koko on:
17484
Ylin 6,91%KorkeaAlhainen
Ylin 6,91%
Sanavarastosi koko on ammatillisen suomalaisen toimihenkilön tasoa.
Tuleeko tämä kaikille? Mikä instanssi tämän testin on laatinut? Onko kellään linkkiä järkevämpiin testeihin?
Olin 8v tasolla ja sitten 10v rasolla
18 vuotiaan tasolla. En tiedä mikä meni pieleen
Ylin 6,73%
(17571)