Pitikö teidän pienenä soittaa tai laulaa vieraille/häissä tms?
Kommentit (10)
Minun piti soittaa tai laulaa kaikille vieraille. Inhosin sitä, koska olin ujo ja arka.
Äiti pakotti ainoastaan laulamaan mummille virsiä. Ne oli piinaavia hetkiä kummallekin. Minulla on surkea lauluääni, en pysy nuotissa ja laulaminen sattui kurkunpäähän. Serkkuni oli hyvä laulaja, joten äiti päätti, että tottakai hänenkin tyttärensä pystyy samaan. En ymmärrä, miten äiti kehtasi.
Vierailija kirjoitti:
Äiti pakotti ainoastaan laulamaan mummille virsiä. Ne oli piinaavia hetkiä kummallekin. Minulla on surkea lauluääni, en pysy nuotissa ja laulaminen sattui kurkunpäähän. Serkkuni oli hyvä laulaja, joten äiti päätti, että tottakai hänenkin tyttärensä pystyy samaan. En ymmärrä, miten äiti kehtasi.
Karhunpalvelus sinulle. Onneksi yleisönä vain mummi. Ap
Huh ei sentään. Meillä ei olisi ikinä käynyt kukaan jos olisivat joutuneet kuuntelemaan minua.
Minusta tämäkin on esimerkki siitä, miten lapsi on vanhempien egon jatke.
Ei, mutta anopin suvussa on tällainen ns. perinne. Hyvä luoja miten vaivaannuttavia hetkiä nuo oman elämänsä tenavatähdet tarjoavatkaan! Heidän vanhempansa vielä oikein kehuneet ja nämä sitten tekopirteinä esiintyvät. Huoh.
Minä en suostunut meidän häihimme yhtäkään näistä ottamaan ja anoppi kantaa edelleen kaunaa. Ne nyt vain olivat minun juhlani, ei hänen tai sukunsa.
Oi, mä olisin niiiiin halunnut laulaa ja esiintyä! Pitää vaikka käsinukke-esityksen :D. Mutta en saanut. Sille varmasti oli syynsä, kuten olematon laulutaito ja kamala lauluääni... En kelvannut edes koulun esitykseen laulamaan sooloa, vaikka olin ainut sitä haluava :D. Teininä sain lukea pappani kirjoittamia runoja sukujuhlissa ja jouluisin murteella kirjoitetun jouluevankeliumin.
Jouluisin laulettiin yhdessä joululauluja, pappani (laulanut ikänsä kuorossa) aina aloitti ja halukkaat yhtyivät lauluun. Joku vuosi meillä oli sähköpianokin, jota minä ja serkkuni soitimme vuorotellen säestyksenä. Muistelisin, että isäni olisi joskus lapsuudessani säestänyt joululauluja kitarallaan.
Eli esiintyäkin sai, mutta vain jouluisin ja lähimmäisiin rajoittuvan joukon seurassa :).
Muistan kun olisi pitänyt Joulupukille laulaa, en laulanut.
Todellakin - touhu oli aivan perseestä. Nyt yli viisikymppisenä en yhäkään esiinny edes pyynnöstä, ja mulla on kuitenkin alan tutkinnot.
Ei saanut koskaan olla vapaalla.