Muistoja 80-luvulta
Kommentit (101)
Solariumissa käynti, 1986. Piti olla ruskettunut. Kaverit kävi, itse en mennyt ihoa pilaamaan.
Hypättiin kaikki välitunnit twistiä. Olin ala-asteella 1986 asti. Osteoporoosin ainakin pitäisi pysyä poissa tuon jatkuvan hyppelyn takia.
Vierailija kirjoitti:
No.1 oli hyvä pizzaketju. Parempi kuin nykyiset.
Nevöhööd.
Muhkea kuiva hiuspehko, jossa vaaleat raidat ja permis. Kosteuttavista hoitoaineista ei ollut tietoakaan. Kampaajalla ei ollut edes myynnissä shampoita tai hoitoaineita.
Voi olla että joissain kampaamoissa olikin, mutta tarjonta oli vähäistä nykyaikaan verrattuna.,
Äkkilähdöt tulivat. Niitä etsittiin lehdistä ja jotkut menivät lentokentälle.
Muotovaahto tuli markkinoille. Myös kevyesti sävyttäviä muotovaahtoja oli kaupoissa.
Karvanopat ja Maria Magdalena, kova pakkanenen ja lämmin auto jossa tuoksui Wunder-Baum.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza oli uutta ja ihmeellistä.
Maistoin ensimmäisen kerran eläissäni pizzaa vasta 25 vuotiaana 90-luvulla USA:ssa. Eihän niitä silloin Suomessa ollut.
Minä maistoin 1988 kun itse aikuisena kaupasta roiskeläpän ostin. Niitä roiskeläppiä oli kyllä jo 80-luvun alusta asti ja olisiko ollut yksi varsinainen pizzeria per kaupunki aina.
Pizza li silloin fringejuttu, alakulttuuria ikään kuin, ei vielä valtavirtaa. Hampurilaiset olivat jo pinnalla ja olleet jo jonkin aikaa.
Sanoa ettei silloin ollut pizzaa on kuin sanoisi ettei nyt ole tiibetiläisiä ravintoloita. Onhan niitä, suunnilleen saman verran kuin pizzerioita silloin.
Etelänmatkailu lisääntyi. Tahdottiin Riminille ja Kreikkaan. Suomi oli henkisesti kauempana muusta Euroopasta kuin nykyään. Enkä nyt tarkoita politiikkaa. Oltiin vähän maalaisia ja voi vitsit miten ihanaa oli päästä ulkomaille. Sieltä piti tuoda muodikkaita juttuja Suomeen, kuten vaatteita.
Ritari Ässä -tuotteiden valtava määrä taisi vaikuttaa jopa Spedeen kun teki sen Ritariässälautanen -sketsin :D
Itselläkin on vielä tallessa muutama Ritari Ässä -purkkatarra :) Ai niin ja muutakin Ritari Ässä -tavaraa...
Neljässä tuotantokaudessa saivat aikaan melkoisen 80-luvun ikonin, ja osasivat vielä ennustaa tulevaisuutta kun moni KITT auton toiminto on nyt todellisuutta. En silloin lapsena uskonut että elinaikanani mikään sen toiminnoista toteutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Lasten oma kirjakerho. Tao tao. Puoli kuusi.
Lasten oma kirjakerho perustettiin jo 70-luvun alussa.
Lapseni syntyi v. -71 ja oli ensimmäisiä siihen liittyneitä. Meillä on siis se ihka ensimmäinenkin siinä ilmestynyt kirja, se on vieläkin olemassa jossain varastossa, koska säilytettiin ne kaikki. Paljon oli sellaisia Disney-aiheisia kuvakirjoja. Jäsenyys jatkui jotain kymmenkunta vuotta, sitten oli lopetettava kun ei lapsi enää sellaisia kuvakirjoja lukenut.
Mutta osaa niistä luettiin vielä lapsenlapsellekin. En tiedä miten kauan tuo kirjakerho jatkoi toimintaansa, tuskin kumminkaan enää on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Solariumissa käynti, 1986. Piti olla ruskettunut. Kaverit kävi, itse en mennyt ihoa pilaamaan.
Juu. Muistan erään kaverin yläasteelta. Kävi säännöllisesti solariumissa, samoin perheen kanssa Kreikassa. Kadehdin, koska meillä ei ollut varaa. No, saattoi lopulta olla ihan hyväkin.
Vierailija kirjoitti:
Etelänmatkailu lisääntyi. Tahdottiin Riminille ja Kreikkaan. Suomi oli henkisesti kauempana muusta Euroopasta kuin nykyään. Enkä nyt tarkoita politiikkaa. Oltiin vähän maalaisia ja voi vitsit miten ihanaa oli päästä ulkomaille. Sieltä piti tuoda muodikkaita juttuja Suomeen, kuten vaatteita.
Juu. Kaveri meni Belgiaan au-pairiksi 80-90 - luvun vaihteessa. Tilasin häneltä mulle aidot Levikset.
Kahden keikka, Vanha kettu tai Derrick lauantai-iltaisin. Hyviä saksalaissarjoja.
Ladoja paljon liikenteessä. Muutenkin vielä aika vanha autokanta. Näkyi myös Wartburgeja.
80-luvun loppua kohti alkoi jo olla enemmän länsiautoja liikenteessä.
Neon värit kaikessa
Toppaukset - olkatoppauksia jopa neuleissa jne.
Isot kampaukset
Pitsat ja hampurilaiset tuli isosti tarjolle.
Yhtenäinen kulttuuri. Kaikki katsoi samat ohjelmat, leffat ja vitsit.
Niitä sketsejä hoettiin seuraava viikko koulussa sekä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Äkkilähdöt tulivat. Niitä etsittiin lehdistä ja jotkut menivät lentokentälle.
70-luvulla pääsi etelänlomalle 395 markalla kun soitti matkatoimistoon saman päivän peruutusmatkoista.
Ai punaviinimarjamehu ja taloyhtiön sauna...?