Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistoja 80-luvulta

Vierailija
18.02.2025 |

Valtavat hiuspehkot. Ritariässä-purkka. 

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diskot, joissa riitti porukkaa joka päivä jo alkuillasta. Ei tarvinnut odottaa puoleenyöhön, että alkaa olla säpinää. Ja musiikki tietenkin - paras musiikki on tehty 80-luvulla. Suuri osa tämän päivän radion kestohiteistä on 80-luvulta. Neuvostoliittoa ei ole ikävä. Kävin kerran 80-luvulla ja se riitti.

Vierailija
82/101 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aerobicciä liikuntahallissa, oli ne pastelliväriset jumppapuvut ja säärystimet.  

80-luvun sisustus: puhviverhot, voimakaskuvioiset tapetit ja tummanruskeat olohuoneen kalusteet.  Lasipintainen sohvapöytä.  Taattua rivarityyliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvalappustereot ja c-kasetit.

Vierailija
84/101 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokanta ollut niin vanhaa kun yleensä yli kymmenvuotias auto oli tuolloin jo epäilyttävässä kunnossa ja nykyään näkee jotain 37 vuotta vanhaa Corollaakin liikenteessä.

Vierailija
85/101 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiset limpparipullot. Muistan vieläkin kun olin kaupassa kassajonossa ja joku siellä takana pudotti ison, olikohan ne 1,5 litran limpparipullon lattiaan ja se räjähti kuin pommi. Vähän hätkäytti.

Vierailija
86/101 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankapuhelimet, ei tarvinnut olla koko ajan tavoitettavissa. Puhelinkopit ulkona, joissa tuoksui virtsa tms.

Vierailija
87/101 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepakkohihaiset puserot. Kivipestyt farkut. Seppälän vaatteet. Otsatukkapermis. Kreppirauta. Ritari Ässä ja Ihmemies, Dynastia ja Dallas (JR oli inhottava luonne). Potkulkelkalla talvisin kouluun. Musatunnin laulukoe luokan edessä ja muut oppilaat hihitti.

Välitunnille pakkasraja ala-asteella oli Tampereella -27 astetta (totta!). silloin oli talvet kylmiä ja ulkona hytistiin usein. Koulussa ei ollut kasvisruokavaihtoehtoa, ei gluteenitonta, eikä muutenkaan erikoisruokavalioita ruokalassa. Lautanen oli pakko syödä tyhjäksi ja keittäjä annosteli ruuan. Kanaviillokkia, verilettuja, tillilihaa, kesäkeittoa.

6. Luokalla oppilaat käytti koulussa toppahousuja ja toppahattuja.

Olen vm -75

Vierailija
88/101 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon grillit, joista sai vielä oikeat makkaraperunat kaikilla mausteilla yön pikkutunneilla. 

Vierailija
89/101 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä musiikki

Vierailija
90/101 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donkey Kong ja muut elektroniikkapelit tulivat.Teini-ikäinen leikki vielä nukeilla ja neppasivat hiekkalaatikoilla. 

Vierailija
91/101 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizza oli uutta ja ihmeellistä.

Maistoin ensimmäisen kerran eläissäni pizzaa vasta 25 vuotiaana 90-luvulla USA:ssa. Eihän niitä silloin Suomessa ollut.

Oli jo 80-luvulla pizzerioita + meillä kotona tehtiin peltipizzaa.

Jo 70- luvulla oli esim Daveys' pizzapaikka stadissa. Muutin sieltä pois 80 ja oli pakko tehdä itse pizzat, kun maalla ei ollutkaan ko ravintoloita.

Vierailija
92/101 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaa että elämästäni on kulunut jo suurempi osa tällä kauhealla 2000 -luvulla kuin rakkaalla 1900 -luvulla :/

Vierailija
93/101 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yläasteelle 1987 ja alkuun atk -tunneilla oli Compis -tietokoneet CP/M käyttöjärjestelmällä. Luulin että ne olivat joltain 70-luvulta kun näyttivät niin vanhanaikaisilta, mutta nyt löysin wikipedia -artikkelin näistä, ovatkin vuodelta 1984:

https://en.wikipedia.org/wiki/Compis

Meidänkin luokassa oli vain yksi kiintolevy ja se jaettu ilmeisesti lan verkolla joka koneelle.

Nämä on muistaakseni ainoita koneita joilla olen käytellyt 5,25" lerppuja. Mulla oli vaan kasettiasema Commodore 64:lle, joten silläkään en käytellyt lerppuja. Jo seuraavana vuonna -88 kouluun tuli uudet koneet ja muistelen että niissä oli 3,5" korppuasemat, kiintolevy sekä MS-Dos käyttöjärjestelmä. Taisivat olla Nokian MikroMikkoja.

Vierailija
94/101 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäsirkkojen siritys, kissankellot, timoteit, lämpimät kesät ja aurinko, varsilenkkarit, neonvärit, Ritari Ässä, MacGyver, Dynastia, Dallas, Histamiini, Peukaloisen retket, Muskettikoirat, Silkkitie, olkatoppaukset, Gorbatshov, Koivisto, Kalevi Sorsa, Johannes Virolainen, Juicy Fruit purkka, Dingo yms.

Juicy fruit oli jo 70- luvulla

Vierailija
95/101 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla ei ollut mitään adhd:tä, oli vain häirikköoppilaita jotka laitettiin ruotuun opettajan toimesta:

https://www.youtube.com/shorts/H4izcHZoRfo

Vierailija
96/101 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma kesä 1988.Pihanurmella aurinkoa 3vko,ei satanut pisaraakaan. Lapsi viihtyi leikeissään serkun kanssa, äiti sai nauttia lepäilystä. Pizzaa ja mehujäätä melkein joka päivä ruokana. Oi sitä aikaa. 

Vierailija
97/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V-sarja ja mm. tämä vauvahirvitys paloi ikuisesti mieleen :D Että oli lapsena pelottava sarja, mutta oli vaan katsottava.

Vierailija
98/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori rouva, poikani oli syntynyt -78. Olin vakituisessa työssä, kaikki oli hyvin.

Vierailija
99/101 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaavutettuja islamofasisteja ei näkynyt mailla eikä halmeilla, korkeintaan televisiossa jos sielläkään

Vierailija
100/101 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen Rosso avattiin Lahden keskustaan vuonna 1978.

Millä kadulla se oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi