Muistoja 80-luvulta
Kommentit (101)
Kauppaopiston ylimeikatut naiset. Jotkut heistä karttoivat taloustöitä, koska hienot naiset eivät sellaisia edes halunneet osata.
Vanhassa ketussa oli hyvä tunnari. Isän kanssa katsottiin. Ja pelottava V.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkilähdöt tulivat. Niitä etsittiin lehdistä ja jotkut menivät lentokentälle.
70-luvulla pääsi etelänlomalle 395 markalla kun soitti matkatoimistoon saman päivän peruutusmatkoista.
Usein ne piti itse ostaa matkatoimiston tiskiltä, ne piti maksaa heti käteisellä. Nettiä ei ollut.
Ysärillä tulivat vähäksi aikaa ne Stand-by liput. Porukka lähti aamulla istuksimaan lentokentälle, odottamaan mitä tulee.
Itse päädyin Keniaan kolmen tunnin varoitusajalla. Lipun ostosta matkatoimiston tiskiltä käteisellä keskustassa oli siis kolme tuntia koneen lähtöön. Se oli nopea pakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vanhassa ketussa oli hyvä tunnari. Isän kanssa katsottiin. Ja pelottava V.
Derrick olisi ollut varsin pelottava mies kohdata pimeällä kujalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza oli uutta ja ihmeellistä.
Maistoin ensimmäisen kerran eläissäni pizzaa vasta 25 vuotiaana 90-luvulla USA:ssa. Eihän niitä silloin Suomessa ollut.
Kyllä meillä äiti teki kotonakin "pizzaa" jo 70-luvulla. Sinäkin pääkaupunkiseudulla oli pizzerioita.
Vierailija kirjoitti:
Hill Street Blues alkoi.
Pizzaman.
Vierailija kirjoitti:
Ladoja paljon liikenteessä. Muutenkin vielä aika vanha autokanta. Näkyi myös Wartburgeja.
80-luvun loppua kohti alkoi jo olla enemmän länsiautoja liikenteessä.
Satuinpa näkemään tänään liikenteessä kanttilamppuladan. Harvinainen näky nykyään, varsinkin talviaikaan kun yleensä kai museoautoja halutaan säästellä suolakurassa ryvetykseltä.
Koulussa sitä Tähtien Sota-krääsää oli joka toisella kotona. Vipereitä ja mitä niitä nyt oli kaikkea, niitä ukkoja ja vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Pizza oli uutta ja ihmeellistä.
Eka pizzeria Haminassa 1961.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hill Street Blues alkoi.
Pizzaman.
Joyce Davenport. Jakso loppui aina ennen kuin pari pääsi itse asiaan.
Paras tanssimusa tehtiin kasarilla.
Snaky grillikioski Ruskeasuolla, Carrolls, kiinantossut, teddykengät, rock'a'billy, nilkoista kapeat lahkeet, halvat festarit, kotitekoiset isot juhannusbileet Yyterin parkkipaikalla, Honey Bee & T bones Hietsussa, rantakirput. Tshernobyl...
Kyllä mulle pizza oli aika vieras ruokalaji vielä 80-luvun lopussakin. Kotona tehtiin jotain anjovispeltiä joka kaiketi matki pizzaa. Kaverien kanssa kävin varmaan ekalla pizzalla Tampereella Pizza-Hutissa joskus 1990. No. Olin maalta.
The NeverEnding Story elokuva ja Limahl.
Mun kasarimuistoja:
Hajukumit, Kaalimaan kakarat, kiiltokuvat, baletti, käärmepanta, magneettipenaalit, HelloKitty, Fjällrävenin reppu, slämärit, glitterpompulat, moonbootsit, pilottirotsit, Bon Jovi, Hittimittari, Dirty Dancing, Aira Samulinin tanssikoulu, PallMall, huulikiilto, sähkönsininen ripsari, tennis, revityt kivipestyt farkut, permanentti.
Muita: pakkomielle päästä spagaatiin, kiivetä puihin, hoitaa ravihevosia, murtautua autiotaloihin, koulun telineillä kikkailu/ telinevoimistelu vapaa-ajalla, oman lehden toimittaminen ja kaatopaikalla kiertely.