Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa jos kuolen yksinäisenä

Vierailija
18.02.2025 |

Minne yksinäinen haudataan? Jos ei ole lapsia, puolisoa, ei oikein ketään silloin kun kuolee. Mihin joutuu haudatuksi? Entä jos kukaan ei hommaa hautakiveä tai kylttiä? Vai ostaako sitten valmiina ja siihen saa kaivertaa kuolinpäivän? 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit jo etukäteen järjestää kaiken hautaukseen liittyvän mielesi mukaan. Mene hautaustoimistoon kysymään asiasta.

Vierailija
42/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hirvittävän yksinäinen, mutta tuo on sellainen asia, joka minua ei huolestuta. 

Se että minkälainen hauta tai hautakivi minulla on kuoleman jälkeen, ei kosketa minua siinä tilanteessa mitenkään, koska olen jo kuollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inselin itku on musiikkia meille naisille. 

Vierailija
44/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvii hautakiven jos kukaan ei ole muistamassa. 

Vierailija
45/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhia pohdintoja kun ei se ole enää kuolleen ongelma. 
Ja viimeiselle matkalle jokainen lähtee yksin. 

Vierailija
46/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on seurannut dementoituneen vanhuksen toikkarointia ja avun saamisen mahdottomuutta niin ihmettelee vaan miten yksinäiset tuon hoitaa?? Pelottavaa!

Apua ei saa eikä voi hakea niin kaun kun pärjää kotona. Ja sitten kun ei enää pärjää ei osaa hakea apua - byrokratia on ihan järkyttävä, meilläkin kesti 5v emmekä vieläkään olisi saaneet dementikkoa hoitokotiin ellei olisi sairastunut koronaan, joutunut sairaalaan ja sitäkautta sai edes kotihoitoa 2x10min päivässä. Nyt 3 vkoa hoitokodissa - onneksi!

Ja me olemme todella taistelleet tässä asiassa, ei dementikko pysty eikä osaa! Siellä olisi ollut pissat housussa ilman ruokaa kotona jos meitä ei olisi.

Kun kuule juttuja hoitokodeista niin aika kamala kohtalo sekin on. 

Vierailija
47/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun olin hautausmaalla töissä, oli ilmiselvää omalle kohdalleni tämä että tuhkaus ja uurnalehto /vain pieni muistokyltti siihen muiden tuhkattujen nimien viereen.

Vierailija
48/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kuolen yksin. Kaikki omaiset jotka tunnen niin kuolee minua ennen. Olen 50 vuotias. Ei ole kavereita eikä läheisiä. 

Vierailija
49/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKAINEN KUOLEE YKSIN, VAIKKA OLISI TUPA TÄYNNÄ MUITA PAIKALLA.

Vierailija
50/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle noin tulee käymään, ja mua se ei pelota ollenkaan. Mulle on ihan sama, vaikka elottoman raadon dumppaisivat kaatopaikalle lokkien syötäväksi. 

Ihan sama juttu. Mitä sillä on väliä, mihin se kuori päätyy, kunhan sielu pääsee ylös?

Vierailija
51/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin joutuu haudatuksi? Entä jos kukaan ei hommaa hautakiveä tai kylttiä?

Eihän tämmöisillä tiedoilla tee mitään siinä vaiheessa, kun on kuollut.

Onhan sitä joskus tullut miettineeksi, että jos tästä kupsahtaisi vaikka kotinsa, niin menisi varmaan viikkoja, ennen kuin kukaan edes kaipailisi. En verran harvakseltaan suvun kanssa on tekemisissä ja ystävä asuu kaukana. Varmaan naapuritkin havahtuisivat johonkin kalman katkuun ennen kuin ne, jotka tunnen.

Noh, pienellä rikkaimurilla tai harjalla nätisti harjattaisiin tomusi tulitikkulaatikkoon ja kiikutettaisiin siunattuun maahan omenapuun alle, missä linnut laulaa ja minipienet sadepisarat lempeästi ropisee oksien välistä suoraan ruusupuskaan.

Vierailija
52/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä haudassakaan ikuisesti saa olla. Sata vuotta, ja sitten sut potkitaan pihalle.

Vierailija
53/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä kuole yksin. Jumalan lähettämät suojelusenkelit ovat kanssasi nyt ja kuoleman hetkellä. 

Vierailija
54/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä niin kuin

kaikki ihmiset

Aadamista osallisina

kuolevat,

niin myös kaikki

Kristuksesta osallisina

tehdään eläviksi.

Vierailija
55/55 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOKAINEN KUOLEE YKSIN, VAIKKA OLISI TUPA TÄYNNÄ MUITA PAIKALLA.

Tärkeintä kai olisikin se, ettei tarvitse elää yksin. Ellei siis halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme