Pelottaa jos kuolen yksinäisenä
Minne yksinäinen haudataan? Jos ei ole lapsia, puolisoa, ei oikein ketään silloin kun kuolee. Mihin joutuu haudatuksi? Entä jos kukaan ei hommaa hautakiveä tai kylttiä? Vai ostaako sitten valmiina ja siihen saa kaivertaa kuolinpäivän?
Kommentit (32)
Itselle noin tulee käymään, ja mua se ei pelota ollenkaan. Mulle on ihan sama, vaikka elottoman raadon dumppaisivat kaatopaikalle lokkien syötäväksi.
Mä meinaan lahjoittaa itteni tieteellisiin tutkimuksiin. Mitä mä kuoleman jälkeen ruhollani teen?
Mieluummin ilman kiveä, kuin hoitamaton hauta? Jos ei kukaan jää kaipaamaan.
Paikan voit hankkia itsekin, kivineen kaikkineen, jos haluat. Siihen ei ole pakko laittaa ennalta nimeä.
Minä kuolen yksin se on varma asia. Ei hautajaisiini tule ketään koska en tunne ketään edes.
T: kiltti mies
Mihin joutuu haudatuksi? Entä jos kukaan ei hommaa hautakiveä tai kylttiä?
Eihän tämmöisillä tiedoilla tee mitään siinä vaiheessa, kun on kuollut.
Onhan sitä joskus tullut miettineeksi, että jos tästä kupsahtaisi vaikka kotinsa, niin menisi varmaan viikkoja, ennen kuin kukaan edes kaipailisi. En verran harvakseltaan suvun kanssa on tekemisissä ja ystävä asuu kaukana. Varmaan naapuritkin havahtuisivat johonkin kalman katkuun ennen kuin ne, jotka tunnen.
Minua pelottaisi enemmän ajatus elää loppu elämä yksinäisenä. Kuoleman jälkeen ei haittaa enää mikään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä joskus tullut miettineeksi, että jos tästä kupsahtaisi vaikka kotinsa, niin menisi varmaan viikkoja, ennen kuin kukaan edes kaipailisi. En verran harvakseltaan suvun kanssa on tekemisissä ja ystävä asuu kaukana. Varmaan naapuritkin havahtuisivat johonkin kalman katkuun ennen kuin ne, jotka tunnen.
Minullekin varmaan kävisi noin. Ei ole työpaikkaakaan, joten sieltäkään ei kukaan kyselisi perään.
Ap
Voihan tehdä oman seurakunnan kanssa sopimuksen hautajaisista ja myös testamentata perintönsä seurakunnalle mieluummin kuin valtiolle. Tekisin niin jos minulla ei olisi perillisiä.
Nainen saa aina seksiä ja parisuhteen. Epäreilua.Miehillä on vaikeampi elämä
Voit kirjoittaa hautaustestamentin. Kerro siinä, että minkälaiset järjestelyt haluat. Voit kirjoittaa ihan kaikekn mikä liittyy hautajaisiisi. Mahdollisimman selkeästi ja yksiselitteisesti. Sulje kuori ja kirjota päälle; Hautaustestamentti. Kerro jollekin luottohenkilölle missä se on tai anna käteen.
En halua koulustaan kylmältä mutta miksi haluat muistokiven jos ei ole ketään muistelemassa?
Itse tiedän että tulen kuolemaan yksinäisenä ilman perhettä ja ilman mitään niin minulle on ainakin yksi lysti mitä minulle tehdään sen jälkeen kun kuolen en ole sitä kuitenkaan kokemassa
Vierailija kirjoitti:
Omasta elämästä on jotenkin huvittava tajuta ja tiedostaa että jos nyt sattuisin kuolemaan kotiini niin ulosottolaitos olisi ensimmäinen joka kiinnostuu kun nekin on vain rahan perässä
Tähän ongelmaan auttaa ydinsota, silloin ei kuolla yksin vaan porukalla.
Sama kai se millon ja missä kupsahtaa. Ei täältä mitään mukaan lähde. Ja itse ei tiedä mitä sen jälkeen on.
Vierailija kirjoitti:
En halua koulustaan kylmältä mutta miksi haluat muistokiven jos ei ole ketään muistelemassa?
Itse tiedän että tulen kuolemaan yksinäisenä ilman perhettä ja ilman mitään niin minulle on ainakin yksi lysti mitä minulle tehdään sen jälkeen kun kuolen en ole sitä kuitenkaan kokemassa
Jokainen haluaa itsestään kuvan kiveen tai patsaan? No ei vaan. Mietelause.
Kunta hankkii palveluja kuoleman jälkeen. Ellei laki muutu. Ja voi kirjoittaa toiveet johonkin mihin haluaisi haudattavan tai lakimiehen kanssa laatia joku testamentti. Ikävää tietysti että osalla jäännökset voivat päätyä hautausmaalle jota ei halua, jos on epäselvää tai tietoja ei löydy, jos joku ei vaivaudu lukemaan kaapissa olevaa muistikirjaa tai vihkoa. Tai ei keksi mikä olisi sopiva paikka, sen ajattelu on vaikeaa. Ehkä sieluna sinne ei ole pakko mennä enää katsomaan, on henki.