Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottoruokasi, kun rahat on tosi tiukilla

Vierailija
18.02.2025 |

Jos on tilanne, että palkkapäivään on vielä viikko ja rahat todella vähissä, niin mikä on se ruoka, jota laitat silloin? Siis jotakin tosi edullista ja riittoisaa olisi nyt haussa. 

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza, tai sämpylät, tai lämpimät leivät. Pakastevihannessekoituksista sosekeitto. Riisinuudeli ja päälle juustoa. Kaurapuuro + marjat + soseet + vaikka mantelivoi jne. 

Vierailija
62/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikeasti ei ole mitään niin sitten keitän vettä ja sekaan liemikuutio sekä kuivunutta leipää tai näkkäriä sattumiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpa lenkkimakkara on aika lyömätön noin proteiini&energia&rasva/hinta-suhteeltaan.

Halvimmat lenkit ovat puolitoista euroa, jopa alle, ja siinä on pottujen kanssa jo kaksi ateriaa.

Tätä minäkin olen mieltä. Namskis.

Vierailija
64/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizza, tai sämpylät, tai lämpimät leivät. Pakastevihannessekoituksista sosekeitto. Riisinuudeli ja päälle juustoa. Kaurapuuro + marjat + soseet + vaikka mantelivoi jne. 

Itsetehty pitsa voi olla edullistakin. 

Tehkää se taikina itse, helppo, nopea ja edullinen tehdä. Kohota hyvin ja kauli ohueksi tai painele ohueksi leivinpaperin päällä ja sitten uunipellille se pohja hetkeksi odottamaan.

Tomaattimurskan sijaan voi tarvittaessa käyttää myös ketsuppia. Juustoakaan ei tarvitse olla paljoa. Täytteeksi käy kaikki mitä haluat laittaa.

Vierailija
65/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oikeasti ei ole mitään niin sitten keitän vettä ja sekaan liemikuutio sekä kuivunutta leipää tai näkkäriä sattumiksi.

Hätä keinot keksii.

Vierailija
66/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetehty pitsa voi olla edullistakin. 

Tehkää se taikina itse, helppo, nopea ja edullinen tehdä. Kohota hyvin ja kauli ohueksi tai painele ohueksi leivinpaperin päällä ja sitten uunipellille se pohja hetkeksi odottamaan.

Tomaattimurskan sijaan voi tarvittaessa käyttää myös ketsuppia. Juustoakaan ei tarvitse olla paljoa. Täytteeksi käy kaikki mitä haluat laittaa.

Olen ostanut leikkeleitäkin alennuksesta ja silpunnut pitsan (tomaattimurskan) päälle. Vähän juustoa ja ehkä sipulia vähäsen ja that's it.

Vierailija
67/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roiskeläpät

Vierailija
68/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuroa.

Vierailija
69/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasaripitsa.

Kaapissa on aina jauhoja yms, että saa pohjan leivottua (+ sämpylöitä), sitten päälle ohut kerros tomaattipyrettä!, ohut kerros juustoa, sitten siihen tarjousjauhelihaa (7.99e kilo, siitä kolmasosa) jos on niin tomaattisiivuja.

Näin sitä tehtiin pellillinen pari tuosta noin vaan ja halvalla. Mä olen oppinut, että kaapeissa ja pakkasessa on paljonkin asioita, että senkun vaan yhdistelee ja tekee. Juuston loppuja on pakkasessa valmiiksi raastettuna, tuosta jää pyrettä yli, niin senkin voi pakastaa.

Jos rahat on loppu, niin ruokaa riittää vielä useaksi viikoksi hyvin.

Meille viisikymppisille ja vanhemmille on arkea säästää ja ennakoida. Opiskeleva tytär on kiitellyt tätä pahanpäivän varralle ennakointia nykyään, vaikka kotona asuessaan piti järjettömänä pakastella erilaisia jämiä. Hänen kaverinsakin ovat kiitelleet, etteivät enää nälkää näe vikalla viikolla. Eräskin nuori herra meni niin pitkälle, että hankki kaappeihin vaan hätävararuokia, että jäi enemmän rahaa bilettämiseen. Tietenkin. :D

Vierailija
70/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän paljon perunoita joita sitten paistan kananmunien kanssa, sitten vaan halpoja vihanneksia lisäksi, ei tarvita mitään lihoja.

Vierailija
71/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitettyjä perunoita ja eineslihapullakastike. Maksaa joku 4€ yhteensä.

Tuo on jo vähän hurjastelua. Olen ollut parikymmentä vuotta työtön.

Perunat ja halvan lenkkimakkaran puolikas. Aterian hinta yhden euron. Mausteilla menee, olen syönyt satoja kertoja aikanaan.

Tuo 4€ on ihan ylihinta. Hk lihapullat on 0,99, reilu kilo perunoita saman verran ja vaikka ostais tomaattimurskaa ja sipulin, niin hinta on alle 2,50 ja siitä saa kolme ateriaa, 8 lihapullaa / ateria, eli jää noin 0,8€ hintaa / ateria.

Vierailija
72/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto itse keitettynä. Lihan tilalle lenkkimakkaraa, sitten kun keitto alkaa olla valmis.

Vierailija
73/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasaripitsa.

Kaapissa on aina jauhoja yms, että saa pohjan leivottua (+ sämpylöitä), sitten päälle ohut kerros tomaattipyrettä!, ohut kerros juustoa, sitten siihen tarjousjauhelihaa (7.99e kilo, siitä kolmasosa) jos on niin tomaattisiivuja.

Näin sitä tehtiin pellillinen pari tuosta noin vaan ja halvalla. Mä olen oppinut, että kaapeissa ja pakkasessa on paljonkin asioita, että senkun vaan yhdistelee ja tekee. Juuston loppuja on pakkasessa valmiiksi raastettuna, tuosta jää pyrettä yli, niin senkin voi pakastaa.

Jos rahat on loppu, niin ruokaa riittää vielä useaksi viikoksi hyvin.

Meille viisikymppisille ja vanhemmille on arkea säästää ja ennakoida. Opiskeleva tytär on kiitellyt tätä pahanpäivän varralle ennakointia nykyään, vaikka kotona asuessaan piti järjettömänä pakastella erilaisia jämiä. Hänen kaverinsakin ovat kiitelleet, etteivät enää nälkää näe vikalla viikolla. Eräskin nuori herra meni niin p

Minullekin tuttua. Asun yksin ja ostan yleensä isoja paketteja esimerkiksi jauhelihaa ja pakastan pienissä määrissä niitä lihoja. Yhteen ruokaan yksi pussi sieltä pakastimesta. Teen myös välillä isoja ruokia joita voi osan sitten pakastaa. Ei tarvitse syödä viikkoa sitä samaa ruokaa. Kun on tottunut "köyhäilemään" niin siitä nyt on todellakin apua.

Vierailija
74/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaviaaria ja hanhenmaksa palleroita sekä ryystän hennesy konjakkia

ai niin pitää laittaa ilmastointa pienemmälle ettei tule duunreiden hien hajuja kun kohta "kotoutuvat" minun hikipajast !

Tv.  K  Häkämies

Vierailija
75/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeitto itse keitettynä. Lihan tilalle lenkkimakkaraa, sitten kun keitto alkaa olla valmis.

Sinähän syöt kuin porvarit, ei meillä syödä noin ylellisesti kuin jouluna.....

-orpopurran maalittama

Vierailija
76/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italianpata (pussissa) ja se jauheliha sekaan. Ei tarvitse olla suurtakaan määrää jos ei ole paljoa. Sekaan voi laittaa rakettispagettia tai katkoa spagettia.

Vierailija
77/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko ihan perinteisenä. Tee iso satsi ja pakasta pienissä annospusseissa tai rasioissa haluamasi määrä.

Vierailija
78/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakeittoa

Makkarakeittoa

Nakkikeitto

Kanakeitto

Peruna + liha + sipuli + mitä kasviksia haluat joko tuoreena tai pakasteena.

Tuoreet kasvikset voi laittaa myös raasteena tai viipaleenakin. 

Bataattiakin voi kokeilla, lanttua yms.

Vierailija
79/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelikeitto, nuudelit ja rehut + liha. Liha ei ole pakollinen. Leipä kylkeen.

Vierailija
80/138 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunapiirakka

Astian pohjalle tilsittynä keitetyt perunat, päälle mitä haluaa ja juustoa vähintään. Halutessaan voi laittaa kerma-juustosekoituksenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi