Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aikuisena pitäisi painaa saman verran kuin parikymppisenä?

Vierailija
18.02.2025 |

Itselleni on tullut 10 kiloa lisää painoa vuosien saatossa enkä pidä sitä minään ongelmana.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painan melkein yhtä vähän kuin teininä.

49-50kg 

Olen odottanut milloin se lihominen alkaa, mutta en liho vaikka ikää tulee.

Oon kans ihmetellyt aina tätä defenssiä, että ikä toisi jostaki syystä kiloja lisää. Tiedän lukuisia hoikkia vanhoja ihmisiä. Kai niitten aineenvaihdunta ei sit ole hidastunut tai muuta sellaista liibalaabaa.

Kyllä mun äiti ainakin 70vuotiaana paljon laihempi kuin vaikka kolmikymppisenä, tuntuu 20-40v naiset kaikkein lihavimpia.

Vierailija
62/70 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et paina saman verran olet laiska eikä sinulla ole itsekuria ellei kyse ole lihaksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvi. Mä olisin varmaan nyt viisikymppisenä aika surkea näky, jos painaisin 48 kiloa kuten parikymppisenä (olen 167 cm pitkä). Painan 65 kg nyt, enkä näytä ollenkaan lihavalta, ja painoindeksikin on normaalin rajoissa.

Vierailija
64/70 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä 60-75 vuotiaana myös sama kengännumero kuin teininä? Minulla ei ole, silloin oli 38 ja nyt on 41. Olin 15 vuotiaana 175 cm pitkä ja painoin 65 kg. Olen edelleen 175 cm pitkä ja painan 75 kg. Olen 74 vuotias.

Vierailija
65/70 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? 

No, painoin 52kg parikymppisenä ja paras paino minulle on 60kg mutta tunnen monia jotka ovat nuoruuden mitoissaan vielä 50-60v:nä

Vierailija
66/70 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikymppinen on aikuinen.

Niin ja sun pointti oli mikä?

"Aikuisena yhtä paljon kuin parikymppisenä" 🤔🤔🤔🤔

20v on juuri ja juuri teini-iän ylittänyt ja melkoinen raakile vielä ihmisenä.

Ihmisen aivotkin on kehittymättömät 28-v asti

Vierailija
67/70 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut tuollaista sääntöä, miksi pitäisi, mutta omalla kohdallani pidän sitä viisaana, koska jokainen kilo on vatsan seudulla. Ja koska pidän hoikasta vatsanseudusta, niin painan yhä sen 50-52 kiloa, jonka painoin parikymppisenäkin. 

Jos painaisin 55, niin olisi jo iso, löysä maha. 

Ja lihaskunto muuten sitten joka tasolla ylintä tasoa ikäluokassa. Ja esim. luutiheys normaali, ennen kuin joku alkaa vittuilla epäterveellisestä alipainosta. 

Sulla ei ole kaikki kotona korvien välissä jos muka 55 kiloisena sulla olisi muka iso ja löysä maha. Nyt vähän todellisuudentajua peliin kiitos.

Hah, mä painan 100kg eikä mulla ole thtään löysää vatsassa, 73cm vy eikä istuessakaan tule yhtään makkaraa ja nainen olen

Vierailija
68/70 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuisuuden pitäisi tarkoittaa ylipainoa?

Keho muuttuu läpi elämän, mutta on normaalia säilyä normaslipainoisena. 

Silti se +10 kg ei välttämättä edes tarkoita ylipainoa.

Minä painan 15 kiloa enemmän kuin parikymppisenä enkä silti ole edelleenkään lähelläkään ylipainoa. Olen myös ajat sitten jättänyt taakseni sen ajatuksen, että esim. liikunnan tarkoitus olisi laihana pysyminen. Kyllä mulla on varmaan kymmenen oleellisempaa tavoitetta ennen sitä, mm. (mielen)terveys, jaksaminen ja lihaskunto. 

Vierailija
69/70 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut tuollaista sääntöä, miksi pitäisi, mutta omalla kohdallani pidän sitä viisaana, koska jokainen kilo on vatsan seudulla. Ja koska pidän hoikasta vatsanseudusta, niin painan yhä sen 50-52 kiloa, jonka painoin parikymppisenäkin. 

Jos painaisin 55, niin olisi jo iso, löysä maha. 

Ja lihaskunto muuten sitten joka tasolla ylintä tasoa ikäluokassa. Ja esim. luutiheys normaali, ennen kuin joku alkaa vittuilla epäterveellisestä alipainosta. 

Sulla ei ole kaikki kotona korvien välissä jos muka 55 kiloisena sulla olisi muka iso ja löysä maha. Nyt vähän todellisuudentajua peliin kiitos.

Hah, mä painan 100kg eikä mulla ole thtään löysää vatsassa, 73cm vy eikä istuessakaan tule yhtään makkaraa ja nainen olen

Sitten heräsin.

Vierailija
70/70 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä miksi haluaisin painaa samat 46kg mitä n. 20v ikäisenä. Inbody mittauksen mukaan rasvaton painoni on tällä hetkellä 55kg, en ole ylipainoinen, vaan hyvässä kunnossa, vaikka olen yli 15kg painavampi kuin ennen lapsia.

N33