Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö kukaan enää puutereita? Pelkkä meikkivoide iholle?

Vierailija
18.02.2025 |

Miten on?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkipuuteri. Laadukas, luonnollinen. 

Samoin. Meikkipuuteri on nopea käyttää ja pitää rasvaisen ihon mattana kauemmin kuin mikään meikkivoide. 

Vierailija
22/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei pysy mikään meikki kuin muutaman tunnin, vaikka käytän pohjustusaineita ja kiinnityssuihkeita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, nykyään on puutereita jotka eivät tee ihosta täysin mattaa. Suihkutan meikinkiinnityssuihketta päälle niin lopputulos on luonnollinen. Liian kiiltävä meikkipohja sopii harvalle, näyttää ja tuntuu rasvaiselta.

Vierailija
24/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

primer, meikkivoide ja puuteri käytössä n24

Vierailija
25/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttää, en tiedä ketään joka käyttäisi pelkkää meikkivoidetta. Yleensä vielä muitakin tuotteita kuuluu ihon maalaukseen.

Ei ainakaan nuoremmat ihmiset kyllä käytä puuteria. 

Entä sitten? 

Vierailija
26/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan enää nelikymppisenä pysty puuteriin. Ihohuokoset näyttävät kraatereilta ja juonteet murtumilta. Vessapaperiin painaa kasvot hampaanpesun jälkeen aamulla, että saa ylimääräisen kiillon pois ja siinä on päivän meikkaustoimet. 

Vierailija
27/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän puuteria meikkivoiteen päällä, ja lisään pitkin päivää. Iho on niin rasvainen ja kiiltelevä, että pakko käyttää puuteria.

Väärät tuotteet käytössä meikissä, ihonhoidossa tai molemmissa.

Vierailija
28/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ny koko naamaa tarvitse maalata samalla telalla? Eri asia käyttääkö puuteria= nenään ja otsaan hieman vs all over

Vierailija
29/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon laitatte puuteria, jos tulos on kerran luonnottoman näköinen? Minusta ihan sipaisu väritöntä puuteria riittää kiinnittämään meikkivoiteen. 

Vierailija
30/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä puuteri.

Tämä on järjetöntä. Miksi??

Kaikki ei tykkää kiillosta iholla, vaikka yämän hetken trendi onkin. Myöskään jos oma iho ei tarvitse tasoitusta tai sävynkorjausta noin muuten, niin turhaan millään lisämeikeillä läträtä.

Mulla kans kevyt puuterointi ja siinä kaikki. Ripset ja kulmat laittaa kosmetologi.

Puuteri pakkautuu helposti juonteisiin päivän mittaan. 

Ihan samoin meikkivoide toimii toisten ihmisten iholla tuolla tavalla.

Vierailija
31/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan kevyesti puuteria meikkivoiteen päälle.

Vierailija
32/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä on ollut nyt muotia "ihon kuulaus" eli on ihailtu luonnollisennäköisesti hehkuvaa ihoa. Tätä on yritetty tavoitella meikinalusvoiteilla joissa on kimalletta ja puuterittomuus. Nyt kuitenkin ollaan taas menossa mattapohjaan, eli mattameikkivoide ja puuteri... Jotkut suuremmat voimat meitä ohjaa...

puuterin yksi funktio on saada meikki pysymään paremmin. Eli puuteri näyttää n. tunnin ajan ylimeikatulta mutta se asettuu päivänmittaan ja meikki on kestävämpi kuin ilman puuteria. Yksi hyvä niksi on sumuttaa kasvo- tai mineraalivettä puuteroiduille kasvoille niin saa kestävän mutta luonnollisemman lopputuloksen.

Eikö se puuteri täplity, jos sen päälle vettä suihkauttaa?

Vierailija
33/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen natural glow:ta ostin viime vkolla, kaipasin jotain uutta ja sellaista joka jättäisi iholle hieman "hohdetta", siihen sitten otsa/nenä/leuka-alueelle pyyhkäisy puuterihuiskulla. Tätä ennen käyttänyt, ja on sitä vieläkin tuubi, Lumenen CC-voidetta.

Ihoni on hyvässä kuosissa, ei näppyjä, arpia tms, ei myöskään mainittavia ryppyjä.

N48

Vierailija
34/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki on pakko kiinnittää puuterilla ja lisätä pitkin päivää. Ei pysy mikään ilman puuteria, kulmavärit lähtee kävelemään parin tunnin päästä (kestoväri ei pysy mun hennoissa kulmissa kuin pari päivää). Ainoastaan yhden superpysyvän luomivärin olen löytänyt, joka pysyy kasvoilla. Ja meikannut olen lähes päivittäin sen 45 vuotta. 

Vierailija
35/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marilyn Monroen kuuluisan kuulaan "lasi-ihon" salaisuus oli kuulemma vaseliini jota hän käytti meikin alla. Itse en ole kokeillut koska olen varmaan allerginen sille tai ihoni ei reagoi siihen hyvin. Tämä kikka yleistyi Hollywoodissa eli vaseliinia levitettiin jopa meikin päälle juonteisiin estämään meikin ja puuterin pakkautuminen juonteisiin. Kikka on alunperin Marilyn Monroen keksintö, ja väitetään että Marilyn oli oikeasti paljon fiksumpi kuin mikä hänen imagonsa oli. 

Vierailija
36/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tässä on ollut nyt muotia "ihon kuulaus" eli on ihailtu luonnollisennäköisesti hehkuvaa ihoa. Tätä on yritetty tavoitella meikinalusvoiteilla joissa on kimalletta ja puuterittomuus. Nyt kuitenkin ollaan taas menossa mattapohjaan, eli mattameikkivoide ja puuteri... Jotkut suuremmat voimat meitä ohjaa...

puuterin yksi funktio on saada meikki pysymään paremmin. Eli puuteri näyttää n. tunnin ajan ylimeikatulta mutta se asettuu päivänmittaan ja meikki on kestävämpi kuin ilman puuteria. Yksi hyvä niksi on sumuttaa kasvo- tai mineraalivettä puuteroiduille kasvoille niin saa kestävän mutta luonnollisemman lopputuloksen.

Eikö se puuteri täplity, jos sen päälle vettä suihkauttaa?

Ei, ja meikkiä voi "raikastaa" myös painelemalla  kevyesti esim. vauvapyyhkeellä tai kostealla meikkisienellä. Jos meikki tuntuu kertyvän päivänmittaan juonteisiin niin sitä voi myös korjata levittämällä kosteusvoidetta meikin päälle.

Vierailija
37/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä puuteri.

Tämä on järjetöntä. Miksi??

Kaikki ei tykkää kiillosta iholla, vaikka yämän hetken trendi onkin. Myöskään jos oma iho ei tarvitse tasoitusta tai sävynkorjausta noin muuten, niin turhaan millään lisämeikeillä läträtä.

Mulla kans kevyt puuterointi ja siinä kaikki. Ripset ja kulmat laittaa kosmetologi.

Puuteri pakkautuu helposti juonteisiin päivän mittaan. Kun sitä vielä lisää pitkin päivää, on iltapäivästä lopputulos kakkumainen. Sillä ei ole mitään muuta tarttumapohjaa kuin ihosi, joten se elää ihosi mukana niin hikiset kuin kuivat hetket päivästä. Kiillon saa pois kasvopaperilla.

Ei kyllä pakkaudu yhtään mihinkään, eikä vaadi mitään lisäystä. Mulla on tosi hyvä iho, joten puuteria ei tosiaan tarvita kuin kevyesti taittamaan kiiltoa.

Kasvopaperi ei kyllä auta mitään, kun tarkoitus ei ole siis pyyhkiä yhtään mitään. :D

Vierailija
38/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan enää nelikymppisenä pysty puuteriin. Ihohuokoset näyttävät kraatereilta ja juonteet murtumilta. Vessapaperiin painaa kasvot hampaanpesun jälkeen aamulla, että saa ylimääräisen kiillon pois ja siinä on päivän meikkaustoimet. 

Olen 45, eikä todellakaan näy mitkään ihohuokoset. Eikä kyllä ole juuri juonteitakaan vielä. Ihoja on niin erilaisia. Kiillolla ei myöskään tarkoiteta mitään rasvaisuutta, jonka saisi pyyhittyä jollakin pois, vaan siis ihon omaa kiiltoa. Nahka on kiiltävää. Siksi sitä puuteria laitetaan, kun tykätään ettei iho kiillä kasvoissa. 

Vierailija
39/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen puuteria olen laittanut kasvoille kosteuttavaa kasvovoidetta, jonka olen antanut imeytyä. Näin iho tuntuu kosteutetulta ja pehmeältä. Pelkkä meikkivoide tuntuu omalla ihollani liian raskaalta, niin suosin puuteria.

Vierailija
40/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietysti on ihan makuasia ja ihosta kiinni, tarviiko puuteria vai ei. Kokeilemalla se selviää. Myös meikkivoide vaikuttaa paljon. Jos meikkivoide on matta, niin joillain ihotyypeillä ei tarvitse puuteria mutta joillan jopa meikkipuuteri tai "puuterimainen meikkivoide" tuntuu jo parin tunnin jälkeen kaipaavan irtopuuteri-lisää, heidän ihonsa ikään kuin "syö" meikkivoiteen pois kasvoilta.

Jos on paksu pakkeli kasvoilla ja se joko näyttää tunkkaiselta tai tuntuu pakkautuneen päivän mittaan juonteisiin ja ryppyihin, niin yksi toimiva konsti on levittää kosteusvoidetta pakkelin päälle. Tai hyaluronihapposeerumia tms. Se "virkistää" meikkivoiteen. 

Tietty jos iho on superhyvä ja hyvin hoidettu, niin ihan kevyt väritön puuteri riittää nenänpäällä ja otsalla  jos haluaa mattaa mutta jos haluaa "hehkua" niin värillinen päivävoide tai meikkivoiteen sekaan sekoitettu päivävoide tai seerumi.