Tuo hamstraus vie pohjan pois koko lakolta
Tuohan sataa suoraan työnantajien laariin, kaikki viedään käsistä, eihän parempaa myyntikampanjaa voisi ollakaan.
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja eli jos irtisanotaan ja joutuu myymään asunnon niin ensin pitää käyttää asunnon myynnistä saatuja rahoja ruokaan.
Yksin asuvalla saa olla tilillä 10000 ja pariskunnalla 20000 jotta saa vuokra-asuntoon asumistukea.
Hmm. Vaikka olen vasemmistolainen ja Suomessa on mielestäni säilytettävä hyvä tukijärjestelmä, tämä on minusta ihan oikein. Miksi muiden veronmaksajien pitäisi maksaa minun ruokaani tai asumistani jos itsellänikin on tilillä rahaa?
Niin, 30 vuotta töissä ollut joutuu myymään asuntona ja kun Ruotsista joku muuttaa tänne niin perhe saa heti asumistuet ja toimeentulotuet.
No, ei kenenkään ole p
Niin, kohta sut voi irtisanoa helposti ja menetät omaisuuden jos ei ole säästöjä.
Hain valtiolle 8 kuukauden työhön ja hakijoita oli 800.
Niin, sen takia olen hankkinut sitä omaisuutta jotta on jotain mitä myydä jos tiukka paikka tulee. Omaisuus luo turvaa, ei sen pointti minulle ole pelkästään se että on kiva omistaa sitä tai tätä, vaikka tietenkin sekin on etu niin kauan kuin omaisuutta ei tarvitse realisoida rahaksi. Pohjimmainen pointti on kuitenkin juuri se, että sen voi realisoida rahaksi tarpeen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja eli jos irtisanotaan ja joutuu myymään asunnon niin ensin pitää käyttää asunnon myynnistä saatuja rahoja ruokaan.
Yksin asuvalla saa olla tilillä 10000 ja pariskunnalla 20000 jotta saa vuokra-asuntoon asumistukea.
Hmm. Vaikka olen vasemmistolainen ja Suomessa on mielestäni säilytettävä hyvä tukijärjestelmä, tämä on minusta ihan oikein. Miksi muiden veronmaksajien pitäisi maksaa minun ruokaani tai asumistani jos itsellänikin on tilillä rahaa?
Niin, 30 vuotta töissä ollut joutuu myymään asuntona ja kun Ruotsista joku muuttaa tänne niin perhe saa heti asumistuet ja
Niin, voit myydä omaisuutta, mutta millä hinnalla ihmiset ostavat, kun tulee potkulaki.
No, pakko sun on myydä, kun et saa toimeentulotukea lasten ruokiin.
Turun saariston kesämökistä voisi maksaa 10000 euroa.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja perikuntien asuntoja ja kesämökkejä tulee myös koko ajan myyntiin.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa Suomessa.
Nykyiset hallitus uudistukset antavat muille mahdollisuuden päästä ostamaan halvalla kesämökkejä hyviltä paikoilta edullisesti, koska jos omistaa kesämökin niin ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin.
Ja 2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1000 netto ja sitten tulee porrastus ja saa 800 netto ja toinen porrastus ja 750 netto.
Ja jos palkka pienempi niin ei saa edes tota.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja toimeentulotukea ei saa lasten ruokiin, jos omistaa kesämökin.
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Tässä on ansiosidonnaisen laskuri ja noista summista menee vielä verot. Ansiosidonnaisen veroprosentti on isompi kuin samansuuruisen palkan, koska ei saa vähennyksiä.
Tässä laskuri https://yle.fi/a/74-20037517
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ansiosidonnaisen laskuri ja noista summista menee vielä verot. Ansiosidonnaisen veroprosentti on isompi kuin samansuuruisen palkan, koska ei saa vähennyksiä.
Tässä laskuri https://yle.fi/a/74-20037517
Moni saa vähemmän kuin takuueläke 980 netto. Takuueläkkeestä ei mene veroa.
Jos saa ansiosidonnaista 800 - verot niin se alkaa olla työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa suuruinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, 30 vuotta töissä ollut joutuu myymään asuntona ja kun Ruotsista j
Niin, voit myydä omaisuutta, mutta millä hinnalla ihmiset ostavat, kun tulee potkulaki.
No, pakko sun on myydä, kun et saa toimeentulotukea lasten ruokiin.
Turun saariston kesämökistä voisi maksaa 10000 euroa.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja perikuntien asuntoja ja kesämökkejä tulee myös koko ajan myyntiin.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa Suomessa.
En ole perehtynyt tämän mainostamasi potkulain sisältöön. Siitä olen samaa mieltä, että pitää olla joku turva jos omaisuus ei mene kaupaksi järkevään hintaan.
Siihen ei kuitenkaan oma moraali taipuisi, että mitään omistamattomat kaupan kassat ja siivoojat maksaisivat veroissaan mun asumista ja ruokia samalla kun itselläni olisi 200 000 € omistusasunto ja kesämökki saaristossa. Se on mun arvomaailmassa yksiselitteisesti oikein, että tuossa tilanteessa omaisuus on muutettava rahaksi. Jos ei heti onnistu niin yhteiskunta tukee sen aikaa.
Yhteiskunta ei tue sinua sillä aikaa kun yrität myydä kesämökkiä.
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin.
Pelkästään ansiosidonnaista joutuu odottamaan 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle, kun työ päättyy.
Pankki on käskenyt kaikkia säästämään kahden kuukauden säästöt irtisanomista varten, jotta pystyy maksamaan asuntovelkaa ja ruokaa sillä aikaa, kun odottaa ansiosidonnaista.
Lyhennysvapaata ei välttämättä saa, kun moni pyytää sitä samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei tue sinua sillä aikaa kun yrität myydä kesämökkiä.
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin.
Pelkästään ansiosidonnaista joutuu odottamaan 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle, kun työ päättyy.
Tässä puhuinkin siitä, mikä mielestäni olisi oikein. Jos on niin, että ihminen saa mistään mitään yhteiskunnan tukea mikäli omistaa kaupaksi menemättömän mörskän metsässä, niin se on tietenkin väärin. En vain ole ihan varma uskonko tuota.
Jos rahat ei riitä laskuihin niin ulosottovirasto myy asuntosi.
Tässä on ulosottoviraston myyntisivut, missä on ulosmitattuja asuntoja.
https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakot ovatkin todella älyttömiä tempauksia.
Sinäkö olisit tyytyväinen matalaan palkkaan ja huonoihin työoloihin?
Olisin syvästi kiitollinen yleensä työpaikasta. Sain kenkää pari kuukautta sitten. Ei ole vastattu hakemuksiin. Olen kuusikymmentä. Tuhannen euron nettopalkka riitäisi minulle hyvin, mutta tuskin saan sitäkään enää koskaan.
Jos et ole sikaillut ja hankkinut tuomiota lapsiin kohdistuvista rikoksista, hae päiväkotiin töihin, he ottava5 kaikki kynnelle kykenevät. Tosin palkka on huonompi pätevilläkin kuin kaupan kassalla ja työolot paskemmat, mutta kyllä sillä pitäisi tonni saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakot ovatkin todella älyttömiä tempauksia.
Sinäkö olisit tyytyväinen matalaan palkkaan ja huonoihin työoloihin?
Olisin syvästi kiitollinen yleensä työpaikasta. Sain kenkää pari kuukautta sitten. Ei ole vastattu hakemuksiin. Olen kuusikymmentä. Tuhannen euron nettopalkka riitäisi minulle hyvin, mutta tuskin saan sitäkään enää koskaan.
Jos et ole sikaillut ja hankkinut tuomiota lapsiin kohdistuvista rikoksista, hae päiväkotiin töihin, he ottava5 kaikki kynnelle kykenevät. Tosin palkka on huonompi pätevilläkin kuin kaupan kassalla ja työolot paskemmat, mutta kyllä sillä pitäisi tonni saada.
Just luin juttua, että koska kaupunki joutuu maksamaan puolet työttömien työttömyystuista niin se raha leikataan pois varhaiskasvatuksesta ja kouluista.
Ulosottovirastolle riittää hommaa tulevaisuudessa.
Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti ja asuntovelkaa on monella.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Jos rahat ei riitä laskuihin niin asunto menee ulosottovirastolle.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Yksi tuttu sanoi, että ihmiset ei tajua ennen kuin tulee irtisanominen omalle kohdalle tai sairaus.
Samat tukisäännöt on myös sairaille.
Eläkeläiset saa omistusasuntoon asumistukea, mutta muut ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Kysytään välillä sinulta. Olisiko sinusta siis oikein, että siivooja, joka elää kädestä suuhun eikä pysty palkallaan koskaan hankkimaan mitään omaisuutta, maksaa asumislisää ja työmarkkinatukea henkilölle, joka omistaa veneen, kesämökin, omistusasunnon, moottoripyörän ja asuntovaunun? Henkilölle, joka voisi omaisuuttaan myymällä pärjätä omillaan, ilman tuon siivoojan rahoja? Jos tämä olisi mielestäsi oikein, niin perusteella tämä olisi oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytään välillä sinulta. Olisiko sinusta siis oikein, että siivooja, joka elää kädestä suuhun eikä pysty palkallaan koskaan hankkimaan mitään omaisuutta, maksaa asumislisää ja työmarkkinatukea henkilölle, joka omistaa veneen, kesämökin, omistusasunnon, moottoripyörän ja asuntovaunun? Henkilölle, joka voisi omaisuuttaan myymällä pärjätä omillaan, ilman tuon siivoojan rahoja? Jos tämä olisi mielestäsi oikein, niin perusteella tämä olisi oikein?
Itse asun vuokralla joten musta ihan hyvä, että omaisuus lähtee suuremmalta osalta suomalaisia.
Potkulaki koskee myös julkisen työpaikkoja ja hallitus leikkaa kuntaosuuksista joten voidaan irtisanoa ne joille on kertynyt lisiä ja lomia 38 lomapäivää.
Potkulaki on hyvä kyllä, koska voidaan irtisanoa valtiolla 50 000 vuodessa tienaavia ja se avartaa mieltä, kun joutuu elämään 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010784667.html
Mikään työpaikka ei ole varma.
meneekö näillä heti maha sekaisin paniikista ja alkaa riplointi kun jotain poikkeavaa tapahtuu vai mihin se kaikki vessapaperi käytetään. Hamstraisivat aikuisten vaippoja hlvetin lampaat