" Ei ole rahaa pitää palkatonta vapaata, lapsi hoitoon kipeänä"
Vitsi kun alkoi ärsyttämään tuo ketju, jossa joku ihan pokkanaamalla väittää, ettei ole varaa pitää palkatonta vapaapäivää lapsen ollessa kipeänä ja että elämä vain on sitä, että sairas lapsi pitää viedä hoitoon. Siis bullshit sanon minä! Siis siitähän siinä on oikeasti kyse, ettei ole pokkaa leimautua hankalaksi työntekijäksi ja mieluummin sitten mielistelee työnantajaansa, eli yksinkertaisesti laittaa työnantajansa oman lapsensa edun ja hyvinvoinnin edelle. Tuollaista puppua en ole kyllä aikoihin lukenut.
Ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa/halua jäädä vuosikausiksi kotiin, koska lainat ym. on maksettava ja köyhyysrajalla kitkuttaminen ei todellakaan ole mukavaa (tiedän, koska me itse olemme tehneet juuri näin), mutta hei älkää siis tulko pokkanaamalla sanomaan, että taloudellisesti ei ole varaa pitää kipeän lapsen takia vapaata töistä. Suomessa ei kukaan kuole nälkään.
Kommentit (24)
Pienessä päiväkodissa (13 lasta) oli kaksi lasta, joiden vanhemmat toistuvasti toivat lapset puolikuntoisina hoitoon, ja se kyllä näkyi j tuntui ja nämä pienet rassukat sitten tietenkin tartuttivat muutkin. Päiväkotihenkilökunta otti aika tiukan linjan tässä asiassa loppuvuodesta, ja en tiedä johtuuko sitten siitä vai mistä, mutta sairastelut ovat kyllä koko päiväkodissa laskeneet tosi paljon, edes mahatautia ei ole ollut.
oikeesti vie lapsen sairaana hoitoon, sehän on ihan selittelyä ettei paria päivää voisi palkatontakin pitää. tai sitten kyseessä on ihan uskomattoman yksinkertainen ihminen jolla ei ole hajuakaan miten aikuisten pitäisi talouttansa hoitaa.
ihmettelen omalla kohdallani (ja monen muunkin tietty), että saadakseni palkan päivästä, jolloin jään kotiin hoitamaan sairasta lastani, minun pitää viedä tämä sairas lapsi lääkäriin tai th:lle, vaikka hän olisi korkeassa kuumeessa tai oksentelisi ja ripuloisi. Tarvitsen siis todistuksen työnantajalle.
Mutta jos olen itse sairas, saan olla kaksi (tai kolme, en ole varma) päivää töistä pois ilman minkäänlaista todistusta, ja saan vielä palkankin!
Mikä järki tässä on? Mieluummin vaikka valehtelen olevani itse kipeä, kuin lähden sairaan lapsen kanssa terkkariin jonottamaan jotain todistusta!
Meillä olisi kyllä varaa hoitaa sairasta lasta kotona palkatta, mutta työpaikan politiikkaan ei kuulu antaa palkatonta vapaata.
Sen 3 päivää saa olla pois lääkärin tai terveydenhoitajan todistuksella ja palkkakin juoksee nuo 3 päivää, mutta sen jälkeen on hoito järjestettävä muulla konstilla.
Ja kuten joku aiemmista vastaajista jo sanoikin, se 3 päivää on tarkoitettu nimenomaan lapsen hoidon järjestämiseksi...