Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Martat- ei järvikaloja ei riistaa ei luomulihaa - vain kasvista ja tofua

Vierailija
17.02.2025 |

Saako muniakaan enää käyttää ja voita?

hmmm jopa meni pieleen 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011039943.html

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
162/170 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta heinät T. PERTIT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahdataan sit jotain geenimanipuloitua soijaa maapallon toiselta puolelta. Ympäristö kiittää. 

Pitää vissiin alkaa metsästämään itse ja hankkia kanoja kun alkaa joka puolella olla niin fanaattista tämä touhu. Ja syön kyllä todella paljon kasviksia ja hedelmiäkin ettei mitään itse kasvisruokaa vastaan. Mutta ei rehuilla kriisitilanteessa pärjää eikä se toimi kotivarana. 

Rauhoitu, ei ole mikään kriisi. Nyt on kyse vain marttaliiton sisäisestä toiminnasta.

Vai että sisäisestä toiminnasta. Heidän vatsoistaanko?

Vierailija
164/170 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin täytellä Marttojen jäsenhakemus, olen aina pitänyt heitä vähän vanhanaikaisena järjestönä, mutta oli positiivinen yllätys, että ovatkin näin ajan hermolla! 

Tuo on mennyt jo muodista.

Edellä aikaansa, koska jonkin ajan kuluttua sitä lihansyöntiä aletaan rajoittaa jo laksääteisesti

Silloin ovat Marttojen neuvot arvokkaita.

Pitääpä alkaa seuraamaan. Tähän asti olen hakenut vain puhdistusvinkkejä (miten poistetaan punaviinikatastrofi vaaleasta matosta).

Vierailija
165/170 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et syö enää riistaa etkä luomulihaa ja tulet olemaan onnellinen

Ihme vouhkaamiseksi mennyt.

Martoista tulee joukkopako .Pitää muistaa keistä järjestö pitkälti on saanut alkunsa

Vierailija
166/170 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahdataan sit jotain geenimanipuloitua soijaa maapallon toiselta puolelta. Ympäristö kiittää. 

Pitää vissiin alkaa metsästämään itse ja hankkia kanoja kun alkaa joka puolella olla niin fanaattista tämä touhu. Ja syön kyllä todella paljon kasviksia ja hedelmiäkin ettei mitään itse kasvisruokaa vastaan. Mutta ei rehuilla kriisitilanteessa pärjää eikä se toimi kotivarana. 

Rauhoitu, ei ole mikään kriisi. Nyt on kyse vain marttaliiton sisäisestä toiminnasta.

No sama suuntaus on koko yhteiskunnassa. Koulussakin lapset vetää jotain maissia ja kiinankaalta ja proteiinia on tuskin nimeksikään. Tai sitten papuja, joissa ei ole tarpeeksi energiaa. Näkkärin päälle halvinta mahdollista teollista margariinia. Maito on "maitojuomaa" eli jotain seosta. Kohta sekin vaihtuu kaurajuomaan. 

Vierailija
167/170 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sama suuntaus on koko yhteiskunnassa. Koulussakin lapset vetää jotain maissia ja kiinankaalta ja proteiinia on tuskin nimeksikään. Tai sitten papuja, joissa ei ole tarpeeksi energiaa. Näkkärin päälle halvinta mahdollista teollista margariinia. Maito on "maitojuomaa" eli jotain seosta. Kohta sekin vaihtuu kaurajuomaan. 

Mifua, tofua ja härkistä. 

Kyllä kunnon kananmuna on mitä parhain luonnollinen ruoka. Kaikki samassa paketissa. 

Vierailija
168/170 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkea veto martoilta.

Mitä rohkeaa tuossa on? Rohkeampaa olisi jatkaa sekaruokalinjalla kun ympäristö vaatii muuta.

Mutta eihän ympäristö vaadi muuta, vaan justhan ympäristö nyt on närkästynyt tästä ja vaatii sitä sekaruokaa? 

Tässä viestiketjussa on ihan yhtä lailla heitä, jotka ovat eri mieltä. Eli riippuu, keneltä kysyy. Vähän aikaa sitten kiellettiin valtion taholta leikkeleet ja makkarat, ja lihansyönti on tehty esim. Vihervassareiden keskuudessa vihoviimeiseksi asiaksi, mitä saa tehdä.

Sairaalassa ei ole hauskaa: harvoja iloja on ruoka-ajat. 

Osastolla oli viimeksi nainen, joka ilmoitti yllättäen olevansa vegaani. No siinäpä sitten mulle tuotiin kalaa, jauhiskastiketta, lisukkeet ja perunat. Aamiaisleivällä oli kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia ja salaattia. Hyvää oli. 

Sermin toiselta puolelta kuului valitusta ja ihmettelyä. "Taas tätä samaa, miksi täällä on näin yksipuolista?" 

Että mulla oli kielen päällä vastaus, mutta annoin hänen puputtaa päivittäiset kaurakaakao....jonkun jälkiruoan ja pääruoan mikä ei kuulemma maistunut miltään eikä vienyt nälkää. Mut hei, sitä saa mitä tilaa! 

Vierailija
169/170 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkea veto martoilta.

Mitä rohkeaa tuossa on? Rohkeampaa olisi jatkaa sekaruokalinjalla kun ympäristö vaatii muuta.

Mutta eihän ympäristö vaadi muuta, vaan justhan ympäristö nyt on närkästynyt tästä ja vaatii sitä sekaruokaa? 

Tässä viestiketjussa on ihan yhtä lailla heitä, jotka ovat eri mieltä. Eli riippuu, keneltä kysyy. Vähän aikaa sitten kiellettiin valtion taholta leikkeleet ja makkarat, ja lihansyönti on tehty esim. Vihervassareiden keskuudessa vihoviimeiseksi asiaksi, mitä saa tehdä.

Sairaalassa

Nämä ihmishirviöt vaativat että muutkin pääsevät nauttimaan tästä kurjuudesta.

Vierailija
170/170 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varmaan sulta pois. Perusta oma järjestö: Pertit?

Hyvä idea! Vuosikokouksessa syödään Peruspertti-ateria: kolme hampurilaista, lisukkeena lihapullia, pekonia, makkaraa ja leikkeleitä.

Tekeekö sinun mieli noita ruokia, kun niitä tänne vähän väliä postaat?

Miten niin "vähän väliä", kun kerran ironisoi huvikseen.

Lienet niitä vainoharhaisia nettirottia, jotka ns. ajavat takaa omaa häntäänsä. Tuota noin, jos vintillä tuulee, niin syö silavaa, se tukkii loputkin.