10 kuukautta vanha viikon hoidossa
Mitä varten te olette sen lapsen hommanneet, jos ette voi etelänmatkaa lykätä paria vuotta. Tai ottaa lasta mukaan??
Kommentit (33)
Eikö toinen teistä voi jäädä hoitamaan pientä kotiin ja toinen lähtee isompien kanssa etelään?
T. Yks kasvatusalan ammattilainen, jolle koulussa opetettiin, että max niin monta vrk voi lapsi olla hoidossa kuin on ikävuosia. Silti maalaisjärkeäkin saa käyttää.
muille kerrotaan asiasta syvemmin eli miten lähimmän hoitajan poissaolo lapseen vaikuttaa. Ja tuon laskentasäännön mukaan 10 kk vanha lapsi ei voisi olla vieraalla hoidossa vuorokauttakaan.... Maalaisjärkeäkin käyttäen yksi vuorokausi on ihan jotain muuta kuin viikko tai kaksi.
max niin monta vrk voi lapsi olla hoidossa kuin on ikävuosia
Onko tätä aivan oikeasti jossain opetettu...Eli seitsemän vuotias voi olla viikon eli pääsee juuri ja juuri kesäleirille:)
Ehkä se on enimmäkseen kuitenkin sitä oman kruunun kiillottamista, minä olen ainakin parempi äiti kun en tee näin. Ja osittain voi olla kateuttakin siitä, että jollakin on mahdollista lomailla.
Onko tämä ihan ammatillinen mielipiteesi? Omalta kohdaltani voin kuitenkin sanoa, että mun toimintani ja mielipiteeni johtuvat siitä, että haluan parasta lapsilleni ja vanhemman vastuu on raskain ennenkaikkea vauva-aikana, jolloin lapsi itse on haavoittuvaisimmillaan ja täysin kykenemätön ilmaisemaan omaa haluaan. Lomamatkat pikkulapsiperheessämme tehdään itsestäänselvästi lasten kanssa JA lasten ehdoilla!
Viestisi osoittaa vain ja ainoastaan sen, että ihmisymmäryksessäsi ja ammattitaidossasi on parantamisen varaa.
jos hoitajana olisi joku paljon lasta jo aiemmin hoitanut (esim. isovanhempi) tutussa kotiympäristössä, ei kai tuosta välttämättä mitään ihmeempiä traumoja tulisi. Tuo on kyllä yleensä juuri se ikä, jolloin eroahdistus on pahimmillaan.
av:n "ammattikasvattajilta".. Itse en toteuta tätä omien lapsieni kohdalla, mutta en kyllä jättäisi noin pientä viikoksi hoitoon.
En kuitenkaan tuomitse, jos itse haluat ap toimia niin. tiedät kuitenkin itse oman lapsesi ja hänen reagoimistapansa. Varmasti jonkinlaista äitiin tarrautumista on tiedossa matkan jälkeen, mutta luultavasti sekin menee jonkin ajan kuluttua ohi.
Kyllä 18-vuotias saa jo olla enemmän kuin 18 päivää ;). Mielestäni tuo sääntö on intuitiivisestikin tuolla lailla pienellä lapsella. Olen itse asiassa yllättynyt että juuri niin sen itsekin koin. Että voin jättää 1 vee päivän, 2 vee kaksi päivää, 3 vee kolme päivää jne.
kuinka hukassa ihmisiltä on nykyään vanhemmuus.
Alle vuoden vanha TARVITSEE vanhempiaan, olkoonkin isovanhemmat läheisiä. VIIKKO on aivan liian pitkä aika 10 kk:n ikäiselle olla ILMAN isää ja äitiä.
Jos haluatte reissuun lähteä otatte vauvan / vauvan ja isovanhemmat mukaan reissuun.
Toki isommatkin lapset tarvitsevat omaa aikaa vanhempiensa kanssa mutta viikoksi vauva isovanhemmille... HALOO!
Jos vauvan mukaan ottaminen ei ole mahdollista, siirtäkää suunniteltu matka hamaan tulevaisuuteen, kunnes vauvan mukaan ottaminen ON mahdollista.
T: kolmen äiti, joka perheineen viime talvena vietti kolme viikkoa kaukoidässä (nuorin lapsista tuolloin 6 kk) ja ensi helmikuussa matkaamme (minä lasten kanssa keskenään) kahdeksi viikoksi etelään rentoutumaan (miehellä lomaa vain viikko talvella, joten tulee siksi viikoksi).
Me olemmekin PERHE!
ero perheestä aktivoi samat aivoalueet kuin kipu tms., sanamuotoa en muista.
jos tuo on ihan oikeasti ammatillinen mielipiteesi, suosittelen sinua lämpimästi päivittämään tietojasi kehityspsykologiasta. Täydennyskoulutus olisi nyt siis paikallaan.
T. Kasvatusalan ammattilainen myös
Ollaan mietitty etelänmatkaa...Onko kokemuksia miten 10 kk vanha pärjäisi isovanhempien hoidossa viikon verran? Entä miten suhtautui paluuseenne? Tuleekohan traumoja...
Meillä on tulossa reissu Lontooseen. 1v7kk lähtee mukaan.
Reissu tehdään lapsen ehdoilla. Aivan varmasti on eri tahti, kuin jos lähdettäis miehen kanssa kahdestaan, mutta meidän perhettä se muksukin on, ja lähtee mukaan.
Kyllä 7kk jo jaksaa reissata etelässä viikon. Tuttavaperhe oli Kreikassa 3-vuotiaan ja 5kk ikäisen kanssa ja hyvin meni. Rohkeasti vaan muksu matkaan!
sillä välin kun olette isompien kanssa isompien riennoissa.
merkki kiintymyssuhdehäiriöstä. Että itse en kauheasti mainostaisi sitä että lapsi eri reagoinut eroon mitenkään. Mielestäni myös se, että vanhempi pystyy jättämään alle viikon ikäisen ja sitten kerskailee eroahdistuksen puuttumisella, vahvistaa että kiintymyssuhdehäiriö ON olemassa.