Aika hulvattomia nuo lehtijutut: "ei saa olla pessimisti, pitää kuluttaa"
Voi viddu, nuo asiantuntijat eivät tiedä mitään tavallisten ihmisten (nyky)elämästä.
Kommentit (116)
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Toisaalta sanotaan että kuluttamista pitää vähentää. Ja entä kun ei ole tarvetta ostaa mitään uutta ruokaa lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Milläs kulutat kun ei ole rahaa.
Luovuta spermaa niin saadaan lisää kuluttajia.
"Joistakin työehtosopimuksen määräyksistä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista, voidaan poiketa paikallisella sopimisella....."
https://valtioneuvosto.fi/-/arviointineuvosto-paikallisen-sopimisen-vai…
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on edelleen paljon ihmisiä, joilla on asiat todella hyvin, vaikka huono-osaisuus ja köyhyys on kasvanut viime aikoina. Jos nämä vauraat ihmiset ovat varovaisia ja istuvat rahojensa päällä, konkurssikierre on valmis. Sama kävi 90-luvun laman aikaan.
"Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Hyvätuloiset ns. asiantuntijat siellä yrittää manipuloida pienituloisia talouden pyörittäjiksi. Itse sijoittavat ja pitävät sukan varressa. Ei mitään muuta! Näin epävarmoina aikoina kannattaa vaan itse kenenkin säästää hätäpuskuria mahdollisuuksien mukaan.
Miksi tuo yksi hullu spämmää linkkejään?
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltäkö olet hallituksen päätöksistä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset ns. asiantuntijat siellä yrittää manipuloida pienituloisia talouden pyörittäjiksi. Itse sijoittavat ja pitävät sukan varressa. Ei mitään muuta! Näin epävarmoina aikoina kannattaa vaan itse kenenkin säästää hätäpuskuria mahdollisuuksien mukaan.
Säästä sinä, minä kulutan ihan entiseen malliin. Näyttää kuluttavan moni muukin ihan kivasti, laaturavintoloita omistava NoHo Partners tekinennätystuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan linkkejä spämmäävästä hullusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästä sinä, minä kulutan ihan entiseen malliin. Näyttää kuluttavan moni muukin ihan kivasti, laaturavintoloita omistava NoHo Partners tekinennätystuloksen.
Juu, laskut eduskuntaan niistäkin syömingeistä ja kansa maksaa.
"Lisää leikkauksia asumislisään. Vanhemmiltaan vuokraamassaan tai vanhempansa omistamassa asunnossa asuva opiskelija voi saada tulevaisuudessa enintään 83 euroa asumislisää kuukaudessa, suunnittelee hallitus."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan linkkejä spämmäävästä hullusta.
Oletko kokoomuslainen?
Eikö päätöksistä saisi laittaa linkkejä?
Laskeeko äänestystulos?
Huoli pois. Tässä huutavan työvoimapulan maassa ollaan kaksin käsin haalimassa lisää elätettäviä heilumaan kaduille. Ne luvatut 100.000 työpaikkaakin aukeavat ihan just kohta pian ja talous räjähtää nousuun. Ja ostakaa asuntoja nyt, nyt on aika ostaa sillä asuntomarkkinatkin ampaisevat kovaan nousuun jo ensi viikolla.
t. talou asian tuntija
Hallitus tekee päätöksiä ja sitten kun laittaa niistä linkkejä niin haukutaan hulluksi
Hallitus potkulakeja sun muita päättää.
Niin, että kun tuet laskee niin älkää soittako kelaan vaan ministeriöön.
Niin, kelassa kukaan ei päätä tukileikkauksista vaan hallitus, että voi soittaa kokoomuslaisille, perussuomalaisille, kristillisdemokraateille ja rkp: lle.
EI KELAAN
Onhan tuossa vähän perää. Tyhmä kansa säästää taantumassa ja se entisestään syventää taantumaa. Sama tyhmä kansa kuluttaa nousukaudella, vaikka pitäisi säästää taantuman varalle.
Asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
En kuluta kuluttamisen ilosta.
En mäkään. Neliötkin on rajallisia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa vähän perää. Tyhmä kansa säästää taantumassa ja se entisestään syventää taantumaa. Sama tyhmä kansa kuluttaa nousukaudella, vaikka pitäisi säästää taantuman varalle.
Asiantuntija
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Ja 2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 800.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Millä ruoat ostetaan lapselle, jos ei säästä rahaa?
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/mahdollisuudet-paikalliseen-sopimis…