Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka häpeävät omaa käytöstään menneisyydessä?

Vierailija
17.02.2025 |

Olen ollut todella pöljä ja ajattelematon ja käyttäytynyt ihan hemmetin nolosti pitkälle aikuisuuteen. Vasta nelikymppisenä olen oppinut olemaan ihmisiksi ja haluaisin pyyhkiä koko menneisyyden pois. 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä!

Vierailija
2/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Totuus taitaa kuutrnkin olla ettei jotain kömmähdyksiä muita kukaan muu kuin itse. Ei välttämättä ole muut edes huomanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä!

Tuleeko sullekin ajoittain flashbackeja ja alat hokea mielessäsi tai jopa ääneen "eivttumäoonollutyhmä"?

Ap

Vierailija
4/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika. Totuus taitaa kuutrnkin olla ettei jotain kömmähdyksiä muita kukaan muu kuin itse. Ei välttämättä ole muut edes huomanneet.

Kyllä nämä mun sekoilut on muutkin huomanneet. Bravuurini on ollut humalassa selittää kaikkea aivan uskomattoman typerää ihmisille. Olen toki selvinpäinkin ollut ihan totaalinen ääliö.

Ap

Vierailija
5/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useista Pettämisistä kiinni jääminen. Nykyään en jää enää kiinni.

Vierailija
6/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Välillä häpeän todella paljon jotakin mitä olen sanonut esim. 25-vuotiaana. Nyt ikää 53 vuotta, ja välillä valtaa suunnaton häpeä.

Vierailija
7/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä juuri mitään, ei siitä ole mitään hyötyä. Pari kertaa olisin voinut pitää toki turpani kiinni, mutta siinä se.

Vierailija
8/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut vaivata ja hävettää  monet asiat menneisyydestäni, sanomisistani ja käyttäytymisestäni. Alan erakoitua, etten mokaisi enää.

Vierailija
9/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tuo ole kaikilla sama juttu.

Vierailija
10/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan joo häpeän, mutta ymmärrän nyt vanhempana ihan täysin ne syyt miksi toimin kuten toimin, niin se lievittää häpeää.

Olin kova kännisoittelemaan ja viestittelemään miehille, etenkin jos jonkun kanssa oli mennyt poikki, niin silloin tein sitä. Olisi varmaan silloin pitänyt hävetä jotenkin hirveästi, kun laitoin pitkiä avautumistekstareita monta putkeen, joita sitten oli luettu ympäri kyliä ja naurettu mulle. Totuus vaan on se, että en mä sitä ajatellut. Olin nuorena aikuisena ihan helvetin yksinäinen ja tuolloin tuntui, että mikä tahansa huomionripekin on parempi kun ei mitään.

Onhan esimerkiksi tuo noloa, mutta kun muistan miten se yksinäisyys kalvoi, niin olisihan se ollut ihme, jos se ei olisi jotenkin oireillut...

Vierailija
11/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eiköhän tuo ole kaikilla sama juttu.

Ei ole. 

Vierailija
12/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä, mutta itselleen oppii olemaan armollinen.

Eihän me kaikki edes saada yhtä hyviä lähtökuoppia elämään.

Sitten on vielä geenit, koulukaverit ja mediat ja miljoona muuta asiaa.

Hyvä että edes nelikympousenä aloit viisastumaan. Jotkut ei viisastu edes esim 70 vuotiaana.

Kivaa päivää sulle!

Vierailija
13/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan havainto on siis että ihminen ikääntyessään oppii asioita. Se on hyvä asia. Jotkut asiat on vasn pakko oppia kantapään kautta kun muiden mokailusta ei nuorempana tajunnut viisastua.

Vierailija
14/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää silloinen oma huono itsetunto ja alisuoriutuminen.

Vierailija
15/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hävetä kun et enää voi asialle mitään? Toisaalta, jos häpeät, olet ottanut jotain menneistä opiksi ja juuri sehän on elämässä tärkeintä. Oppia.

Vierailija
16/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja hoen itsekseni että huomenna ta pan itseni.

Vierailija
17/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi edes muistella kaikkia mokiani - eikä ne ole pieniä. Häpeän paljon ja olen hävennyt jo 50 vuotta, Ei siis ole kyse murrosikäisen angstaamisesta.

Vierailija
18/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä!

Tuleeko sullekin ajoittain flashbackeja ja alat hokea mielessäsi tai jopa ääneen "eivttumäoonollutyhmä"?

Ap

Koitan olla kiroilematta,mutta muuten suunnilleen noin se menee. Voi niitä häpeän tunteita kun tietää olleensa tyhmä ja lapsellinen.

Vierailija
19/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaa se että en ollut oma itseni. Esitin olevani samanlainen kuin kaikki muut. Mutta onneksi nytten olen enemmän oma itseni.

N.23

Vierailija
20/51 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena kuuluin ammattiliittoon. Kadun sitä syvästi. Se on sosialismin paha juuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi