Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi saakelin perhana taas näitä jotka itkevät 3300e/kk palkasta!

Vierailija
16.02.2025 |

Kaupan kassalla!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011029236.html

Juu 3200e on mulla, korkeakoulututkinto, vuosien työkokemusta,  asiantuntijuutta vaativa työ niin vois kyllä vaihtaa piippailemaan viivakoodeja. 

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun työsi fyysisesti raskasta seisomatyötä?

Onko kaupan kassan työ?

Ei kukaan myyjä ole kassavuorossa koko päivää. Kokeile hyllyttää 1,5l pulloja ylimmälle hyllylle tuntikausia ja kysy uudelleen.

Kokeile sinä tehdä ajatustyötä koko päivän ja puhutaan sitten kuinka rankkaa se hyllyttäminen onkaan 🤣🤣

No sitä ajatusta ei sitten riittänyt tuohon kommenttiin asti? Vai onko ajatus vapaalla sunnuntaisin? Ja somessa?

Vai onko työskentelysi aina tuolla tasolla? Vajaalla?

Ei pistettä lopussa ja kaksi typerää hymiötä joka viestissä. Ketju kuin ketju. Siinä on tuon kirjoittajan työ ja ajatus. 

Vierailija
62/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäistavarakaupan työntekijän palkka ei ole suuri, mutta työ ei ole vaativaa ja työt voi unohtaa heti kun leimaat itsesi ulos kaupasta. Vaativuutteen nähden mielestäni palkka on normaali ja erilaiset lisät kuuluu työn luonteeseen, ei siellä kukaan tee 8-16 vuoroa ma-pe pelkästään. 

Lisäksi on väärin vertailla nettopalkkoja, siihen vaikuttaa niin moni asia muutenkin. 

Olen itse työskennellyt alalla, työ on pääsääntöisesti hyvin mukavaa, stressitöntä ja vaihtelevaa. Mutta jos haluaa kuulua johonkin ylempään tuloluokkaan ei se kassalla onnistu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran elämässäni ehkä on kuukausiliksa ollut yli kolmetuhatta euroa, asiantuntijatyössä. Tehtiin yksi viikonloppu noin 12 tuntista päivää palkallisena ylityönä. Hyvin on pärjännyt alle 2500 €/kk palkalla, tosin sinkkuna sen myönnän.

En kyllä ole juurikaan rahan perässä juossut, mielekäs työ ja elämä merkaa minulle enemmän kuin raha.

Vierailija
64/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä kuullostaa isolta palkalta, miksi valittaa? Koitappa elää niinku oikeesti köyhä, et taitais pärjätä.

Vierailija
65/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan isommalla osalla oli ettei saa täysiä tunteja. 

Vierailija
66/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olet töissä illat, viikonloput ja välillä myös öisin kuten artikkelin myyjä? 

Tämä. Hitto mitä vatipäitä nämä asiantuntijat on. Kyllähän duunarihommissakin tienaa, jos painaa yöt tai viikonloput tai tekee esim. ylitöitä. 

Vierailija
67/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäjät tienaa 12 000 ja lakkoilevat eli vaativat vain isompaa palkkaa. Eikö mikään riitä?

Ei minusta ainakaan lentäjäksi edes olisi. Kai ovat paikkansa ansainneet. 

No en kyllä tiedä ovatko HYKS:n sydänkirurgit tienaavat n 120 000 e vuodessa, jotka tekevät sydämensiirtoja ja tuovat uusia leikkaustekniikoita sairaalaab. Ja näiden koulutus on todella vaativa, aivan eri tasoa, mitä lentäjä. 

Vierailija
68/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle tiedoksi.

MISTÄÄN oikeasti asiantuntijuutta vaativasta tehtävästä ei makseta niin vähän kuin 3200 €/kk.

T: oikea asiantuntija, ei alaisia kk-palkka 7000 €/kk toimistotyöajalla.

Vierailija
69/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä kuullostaa isolta palkalta, miksi valittaa? Koitappa elää niinku oikeesti köyhä, et taitais pärjätä.

Niin, kun painaa viikonloput ja yöt niin palkka nousee. Nyt puhutaan siitä, mitä niiden pitäisi olla. Kauppa on menossa lakkoon palkkaneuvotteluiden takia. 

Vierailija
70/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun työsi fyysisesti raskasta seisomatyötä?

Onko kaupan kassan työ?

Ei kukaan myyjä ole kassavuorossa koko päivää. Kokeile hyllyttää 1,5l pulloja ylimmälle hyllylle tuntikausia ja kysy uudelleen.

Kokeile sinä tehdä ajatustyötä koko päivän ja puhutaan sitten kuinka rankkaa se hyllyttäminen onkaan 🤣🤣

Näin teenkin nykyisessä työssäni, kiitos kysymästä. Hyllyttäminen on edelleenkin rankkaa jos sitä joutuu tekemään koko päivän, siksi vaihdoin alaa. Onko sinulla todella noin suppea käsitys työelämästä?

Vierailija
71/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein mene läpi, että kaupan kassalla tienaa yli 3000€. Itse olen yli 22 vuotta istunut kaupan kassalla ja tuntipalkka on ollut viim. 15 vuotta 11.19€/h. Ja vaikka tekisin ympäripyöreitä päiviä, niin silti en yllä bruttona tuohon. 

Vierailija
72/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjaajana sijoitettujen nuorten lastensuojelulaitoksessa, 3- vuorotyö. On paljon iltavuoroja, yövuoroja ja viikonlopputöitä. Koulutus oltava ammattikorkeakoulutasoinen. Palkka työvuorolisineen ja kaikkine ikälisineen 3000 €/kk brutto.

Kummankohan työ on vaativampaa: kaupan kassan vai minun?

No sen ainakin tiedän,että tienaan enemmän 3 vuorotyössä laitoshuoltajana. Peruskoulu ja ammattitutkinto oppisopimuksella. Vaativaa se on minunkin työ saada edellisen potilaan jäljiltä sairaalabakteerit pois, ettei seuraava heikolla vastustuskyvyllä saa mitään.

Vierailija
73/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta miten se vaikuttaa hankittuun  koulutukseen ja työn vaativuuteen?

Ap 

Kysyykö joku tosissaan, miten ilta-, viikonloppu- ja yötyö vaikuttaa työn vaativuuteen? No siten, että se tekee työn vaativammaksi, koska se sekoittaa vuorokausirytmin eikä saa olla vapaalla samaan aikaan kuin läheisensä.

Vierailija
74/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoituksellahan tuohon juttuun on valittu henkilö joka tienaa poikkeuksellisen paljon. Ei keskiverto kassa revi noita rahoja lähellekään. Moni kuten minäkin tekee vielä osa-aikaista kun ei koskaan saa täysiä tunteja ja sekin näkyy palkassa. Viikossa tunteja on itselläni 30 poikkeuksetta ja monella vielä vähemmän. Alle 20 tuntiakaan ei harvinaisuus. Sunnuntaivuoron saa joka toinen viikko tai joka kolmas viikko. Arkivuoroja paljon ja niistäkin aamuja usein. Tilit ovat  sen mukaisia. Minä kuitenkin onnekas kun on puoliso jolla normaali työpaikka ja tienaa paremmin eikä meillä ajatuksissakaan lapsia. 

Brutto hyvin harvoin edes 2000 euroa kuukaudessa. Joulukuu viime vuonna ainoa. 

Vierailija
75/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomo repes nauruun, kun luki jutun, että kaupan kassa tienaa bruttona 3300€. Ei edes hän tienaa noin paljon. 

Vierailija
76/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä jutuissa olisi hyvä tuoda ENSIN esiin se normaalityöajan palkka 100% tunneilla. 

Lisät kun vaihtelevat niin paljon yksilöllisesti, että vertailukelpoisuus hämärtyy. 

Ja iso ongelmahan oli, ettei niitä täysiä tunteja saa vaikka haluaisi.

Nyt tuossakin sotkettiin kivasti brutot ja netot, ja täysien tuntien ja vajaatuntien palkat. 

Vai oliko tämä Alepan Marin 3300€ brutto lisineen nostettu päällimmäiseksi ihan tarkoituksella?

Juuri AP:n kaltaisia varten? Saa mölytä miten valtavat on tienestit!!!!

Näin helppoa on manipuloida ihmisiä, jotka eivät osaa lukea. 

Mielenkiintoista on myös, että pääuutisia myöten puhutaan 10% palkankorotusvaatimuksesta.

Tämä kai on kuitenkin jaksotettu 3 vuodelle? Reilu 3% korotus vuodessa ei tuntuisikaan enää niin mahdottomalta ajatukselta. 

Vierailija
77/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin kuvittelit, että yötyötä tekevät nukkuvat?

Vierailija
78/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee vaan piippaamaan. Se tarkottaa et piippaat yöllä ja jouluna ja uudenvuoden yönä yms ja sanot henkilökohtaiselle elämälle heipat. 

Millaista henkilökohtaista elämää sulla on yöt?

Milloin kuvittelit, että yötyötä tekevät nukkuvat?

Vierailija
79/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta miten se vaikuttaa hankittuun  koulutukseen ja työn vaativuuteen?

Ap 

Siten, että jos hän tekisi samaan aikaan työtä kuin sinä, hänen palkkansa olisi 1300 euroa.

Kaupan alan kokoaikatyön pienin brutto palkka on TES:in mukaan melkein 2000e.Jostain 1300 puhumisen voi lopettaa,lukeehan artikkelissakin että 3300 eurosta tonni on lisiä.eli ilman lisiä palkka on 2300.

Vierailija
80/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäistavarakaupan työntekijän palkka ei ole suuri, mutta työ ei ole vaativaa ja työt voi unohtaa heti kun leimaat itsesi ulos kaupasta. Vaativuutteen nähden mielestäni palkka on normaali ja erilaiset lisät kuuluu työn luonteeseen, ei siellä kukaan tee 8-16 vuoroa ma-pe pelkästään. 

Lisäksi on väärin vertailla nettopalkkoja, siihen vaikuttaa niin moni asia muutenkin. 

Olen itse työskennellyt alalla, työ on pääsääntöisesti hyvin mukavaa, stressitöntä ja vaihtelevaa. Mutta jos haluaa kuulua johonkin ylempään tuloluokkaan ei se kassalla onnistu. 

Itse työ ei ole vaativaa, mutta alalla jonkun vuoden työskennelleenä hommaan tuovat lisämaustetta väkivallan uhka, mt-potilaat, laitapuolen kulkijat ja ryöstöt. Se 12 euron tuntipalkka on aika pieni kaikesta tuosta. Samoin alalla työskentelevä voi unohtaa säännölliset harrastukset, vapaat jouluna ja muina pyhinä ja lomailun milloin huvittaa. Monelle toimistotyöläiselle tämä olisi rankka paikka. Itse myöhemmin opiskelin ammatin, jolla pääsin siisteihin sisätöihin ja ei ole ikävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi