Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi saakelin perhana taas näitä jotka itkevät 3300e/kk palkasta!

Vierailija
16.02.2025 |

Kaupan kassalla!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011029236.html

Juu 3200e on mulla, korkeakoulututkinto, vuosien työkokemusta,  asiantuntijuutta vaativa työ niin vois kyllä vaihtaa piippailemaan viivakoodeja. 

Kommentit (163)

Vierailija
41/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun työsi fyysisesti raskasta seisomatyötä?

Onko kaupan kassan työ?

Ei kukaan myyjä ole kassavuorossa koko päivää. Kokeile hyllyttää 1,5l pulloja ylimmälle hyllylle tuntikausia ja kysy uudelleen.

Vierailija
42/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaupan kassan työ?

Mene kokeilemaan, tuleeko sulla älykelloon töissä 12000-16000 askelta.  Ei se ole pelkkää istumista.

Älykelloon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap perus mamma, valittaa siitä mitä muut saa sen sijaan että tekisi jotain sen eteen että saisi itse enemmän.

Vierailija
44/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko fyysisesti raskasta seisoa?

Kokeilepa joskus seistä ison osan päivästä. Olet luultavasti se valkokaulus etätyöläinen, jolla aamu- lounas- ja iltapäivätauko. Parit palaverit. Aktiivista työaikaa päätteen äärellä istuen ehkä neljästä kuuteen tuntia päivässä. On se vaan vähän eri asia kun tehdä kassalla, siistijänä, hoitsuna tai roskakuskina työjä, johon heräät klo 5 ja kyllä, seisot ja kävelet paljon päivässä. Istut myös. Taukoja jos ja kun ehtii.

Vierailija
45/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lisää palkkaa. Miksi tyydyt noin vähään ?

Tai sitten vaihdat työpaikkaa.

Koska tämä on ainoa työpaikka, johon olen tullut valituksi. Haen toki edelleen yhtä laihoin tuloksin.

-eri

Vierailija
46/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet töissä illat, viikonloput ja välillä myös öisin kuten artikkelin myyjä? 

Myyjä on silloin vapaalla arkipäivisin ja aamuisin. Ei ole mikään uhraus nämä kitisijämyyjän aikataulut.

Hupaisin kohta jutussa, kun sanoo, että 3300 euroa miinus 1000 euroa on 1300 euroa. Siis voi helvata nyt.

Tulee kieltämättä mieleen Matti Nykäsen laskuoppi.

Vierailija
47/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaajana sijoitettujen nuorten lastensuojelulaitoksessa, 3- vuorotyö. On paljon iltavuoroja, yövuoroja ja viikonlopputöitä. Koulutus oltava ammattikorkeakoulutasoinen. Palkka työvuorolisineen ja kaikkine ikälisineen 3000 €/kk brutto.

Kummankohan työ on vaativampaa: kaupan kassan vai minun?

Sinun työsi on hyödyttömämpää. Vaativuus sivuseikka. Niistä nuorista ei tule mitään ja sinä olet osa kuluerää kun taas kassa hyödyttää ihmisiä myymällä ruokaa ym.

Mikä teitä vaivaa? Miksi on tarve väheksyä toisen työtä ja aina korostaa omansa tärkeyttä?

Näinkö pieni on sielu?

Vierailija
48/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksellahan tuohon juttuun on valittu henkilö joka tienaa poikkeuksellisen paljon. Ei keskiverto kassa revi noita rahoja lähellekään. Moni kuten minäkin tekee vielä osa-aikaista kun ei koskaan saa täysiä tunteja ja sekin näkyy palkassa. Viikossa tunteja on itselläni 30 poikkeuksetta ja monella vielä vähemmän. Alle 20 tuntiakaan ei harvinaisuus. Sunnuntaivuoron saa joka toinen viikko tai joka kolmas viikko. Arkivuoroja paljon ja niistäkin aamuja usein. Tilit ovat  sen mukaisia. Minä kuitenkin onnekas kun on puoliso jolla normaali työpaikka ja tienaa paremmin eikä meillä ajatuksissakaan lapsia. 

Vierailija
49/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko Ap artikkelin? Tuo 3300€ tarkoittaa täysorjuutta, ei juurikaan vapaa-aikaa. Töissä iltaisin ja viikonloppuisin. Siihen on laskettu myös lisät. Jos ei ole kokemuslisää, voi olla täysorja paljon pienemmällä palkalla.

Surkea palkka siihen nähden. Ei tuolla palkalla ja työmäärällä elä pitkään. Käytännössä varastetaan ihmisen elämä.

Moni muu elää ja tekee yhtä raskasta työtä ja palkka on tonnin pienempi.Eikä mitään elämä varasteta.

Vierailija
50/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta miten se vaikuttaa hankittuun  koulutukseen ja työn vaativuuteen?

Ap 

Ehkä työsi ei ole niin vaativaa. Eikä koulutuksella pitäisi olla mitään vaikutusta palkkaan, ainoastaan työsuoritus merkitsee jotain. Jos koulutuksestasi on hyötyä, kai se työsi laadussa näkyisi?

Vierailija
51/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kylläpä sinä olet tärkeä ihminen. Ja onpas sinulla vaativa työ.

Ja suuret on luulot.. tai kovin pienet, kun pitää vahvistaa omaa oloaan muita polkemalla.

Vaativasta työstäsi huolimatta lukutaito ei kuulu silti työn vaatimuksiin?

Tai inhimillisyys ja empatia? Mulukku olet selvästi.

Vierailija
52/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaajana sijoitettujen nuorten lastensuojelulaitoksessa, 3- vuorotyö. On paljon iltavuoroja, yövuoroja ja viikonlopputöitä. Koulutus oltava ammattikorkeakoulutasoinen. Palkka työvuorolisineen ja kaikkine ikälisineen 3000 €/kk brutto.

Sinun työsi on hyödyttömämpää. Vaativuus sivuseikka. Niistä nuorista ei tule mitään ja sinä olet osa kuluerää kun taas kassa hyödyttää ihmisiä myymällä ruokaa ym.

Mikä teitä vaivaa? Miksi on tarve väheksyä toisen työtä ja aina korostaa omansa tärkeyttä?

Näinkö pieni on sielu?

En minä työskentele kaupan alalla vaan aivan toisella joten en korostanut omani tärkeyttä. Minulle kaupan kassa on hyödyllinen siitä huolimatta.

Vierailija
53/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaupan kassan työ?

Ei kukaan myyjä ole kassavuorossa koko päivää. Kokeile hyllyttää 1,5l pulloja ylimmälle hyllylle tuntikausia ja kysy uudelleen.

Kokeile sinä tehdä ajatustyötä koko päivän ja puhutaan sitten kuinka rankkaa se hyllyttäminen onkaan 🤣🤣

Vierailija
54/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä on silloin vapaalla arkipäivisin ja aamuisin. Ei ole mikään uhraus nämä kitisijämyyjän aikataulut.

Hupaisin kohta jutussa, kun sanoo, että 3300 euroa miinus 1000 euroa on 1300 euroa. Siis voi helvata nyt.

Tulee kieltämättä mieleen Matti Nykäsen laskuoppi.

Tuliko mieleen, että virheen teki tuossa ehkä joku muu kuin tuo myyjä?

Vierailija
55/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäjät tienaa 12 000 ja lakkoilevat eli vaativat vain isompaa palkkaa. Eikö mikään riitä?

Ei minusta ainakaan lentäjäksi edes olisi. Kai ovat paikkansa ansainneet. 

Vierailija
56/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän,mulla on eläkekin 2166€ netto

Vierailija
57/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö pieni on sielu?

En minä työskentele kaupan alalla vaan aivan toisella joten en korostanut omani tärkeyttä. Minulle kau

Seli seli.

Vierailija
58/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta miten se vaikuttaa hankittuun  koulutukseen ja työn vaativuuteen?

Ap 

Siten, että jos hän tekisi samaan aikaan työtä kuin sinä, hänen palkkansa olisi 1300 euroa.

Vierailija
59/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaupan kassan työ?

Kokeile sinä tehdä ajatustyötä koko päivän ja puhutaan sitten kuinka rankkaa se hyllyttäminen onkaan 🤣🤣

No sitä ajatusta ei sitten riittänyt tuohon kommenttiin asti? Vai onko ajatus vapaalla sunnuntaisin? Ja somessa?

Vai onko työskentelysi aina tuolla tasolla? Vajaalla?

Vierailija
60/163 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se on tuon myyjän vika? Ei kukaan estä sua menemästä lehteen kertomaan mielipahastasi. 

Ja koko artikkelia en lukenut, että voin olla väärässäkin, mutta nopealla silmällä peruspalkkaa moitittiin, ei sitä lisien kanssa saatua palkkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä