Mitä järkeä on tehdä töitä jos palkalla ei elä?
Työtehtävät niin uuvuttavia, että palat loppuun ja sairastut masennukseen ja uupumukseen.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin haluan panostaa tavalla tai toisella tämän maailman pyörimiseen sen sijaan, että lonnisin kotosalla.
Nyt kun ei ole kyse loisimisesta vaan työstä jonka palkalla ei elä ja sama työ vie uupumukseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin haluan panostaa tavalla tai toisella tämän maailman pyörimiseen sen sijaan, että lonnisin kotosalla.
Itse pystyn panostamaan maailman pyörimiseen paljon paremmin työttömänä kuin loppuunajettuna orjatyöläisenä, jonka työpanosta kukaan ei edes huomaa. Saati arvosta.
Nimenomaan! Jos haluat muutosta,ole se muutos. Kenelläkään ei ole niin paljon aikaa tehdä hyvää,kuin oravanpyörästä irronneella.
Vierailija kirjoitti:
Saat työkokemusta ja aikanaan paremmin palkatun työn.
Valetta.
Ei mitään järkeä. Jos työstä ei tarpeeksi makseta, työ on tyhjänpäiväistä. Jääköön tekemättä.
Sama fiilis mut tarkoitus vähän vaihtaa.
No eihän siinä työssä ole mitään järkeä jos sillä ei saa toimeentuloa itselleen. Lähtökohtaisesti jo täysin typerää edes ehdotella sellaista. Täysin sama kuin sanotaan yrityksen omistajille että teidän pitää pyörittää tappiolla tuota touhua. Ei teidän kuulu tällä tienata. Semmoiset yritykset millä ei ole varaa maksaa asianmukaisia palkkoja, ne ei tarvii työntekijöitäkään. Ja jos ne ei pyöri ilman yhteiskunnan tukiaisia, niin joutavat kaatumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistään ei saa niin huonoa palkkaa ettei sillä elä, jos saa niin saat tukia palkan lisäksi.
Tämä on totta, todistettu moneen kertaan. Tämä on Suomi ja meillä ovat asiat hyvin. Mitä hittoa valitat?
Vierailija kirjoitti:
Siksihän näitä työttömyysetuuksia vähennetään, että ilman työtä et ainakaan elä. Voit siis valita, että käyt töissä ja kuolet hitaasti tai et käy töissä ja kuolet nopeasti. Kolmas vaihtoehto, että pusket itsesi väkisin hyväpalkkaisiin hommiin.
Harmi vaan, että ihmisen halu elää on yleensä aika voimakas. Jos pitää valita kuolema tai rikokset, useimmat valitsevat tehdä rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkalla kyllä elää. Elämiseen riittää pieni yksiö, halpaa ruokaa, perus terveyspalvelut. Se muu mitä vaadit palkasta saatavan on se mihin ei riitä.
Niin, että ilman sähköä, vettä ja vaatteita meinasit elellä? Eikä puhelintakaan tarvita mihinkään....
Palkka kyllä riittää kaikkeen tuohonkin. Monilla vaan on tarve laittaa rahaa kaikkeen turhuuteen kuten tupakkaan, alkoholiin, kahviin, ylimääräiseen roinaan ym ja sitten ihmettelevät kun palkka ei riitä
Joo, ei se pelkkä hyvä mieli siitä, että on jotain hyödyllistä tehnyt, kyllä riitä vastineeksi.
Mitä järkeä on tehdä töitä jos palkalla ei elä?
Tätä ei mm. hallitus tajua, että Suomessa on niin surkeita palkkoja, ettei työnteko kaikilla aloilla yksinkertaisesti kannata eikä elätä.
Samoilla aloilla nostetaan palkkoja kerta toisensa jälkeen ja muut nuolevat aina näppejään.
Niin kauan kun löytyy halpoja työntekijöitä niin palkkoja ei kannata nostaa ja työläiset kärsivät.
Itselle se järki, etten halua olla luuseri ja yhteiskunnan elätti. Omillaan pitää tulla toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Mistään ei saa niin huonoa palkkaa ettei sillä elä, jos saa niin saat tukia palkan lisäksi.
Eli nostetaan niitä parjattuja tukia ja käydään kumminkin töissä? Ihmisen käy työssä millä se ihminen ei elätä edes itseään ja joutuu joka tapauksessa hakemaan elantonsa jostain yhteiskunnan tuista. Se on suoranaista hyväksikäyttöä ja sen voi ihan suoraan rinnastaa orjuuteen. Ja ne yritykset jotka sitä tekee, on todellisuudessa itse niitä yhteiskunnan elättejä ja sosiaalipummeja. Yritys joka ei voi maksaa työntekijöilleen palkkaa millä sen työntekijät tulee toimeen, pitää lopettaa kannattamattomana. Nämä 9€/ PV, nollatuntisopimukset yms on juuri se yhteiskunnan syöpä jotka on ajanut tämän yhteiskunnan tähän jamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pystyn panostamaan maailman pyörimiseen paljon paremmin työttömänä kuin loppuunajettuna orjatyöläisenä, jonka työpanosta kukaan ei edes huomaa. Saati arvosta.
Nimenomaan! Jos haluat muutosta,ole se muutos. Kenelläkään ei ole niin paljon aikaa tehdä hyvää,kuin oravanpyörästä irronneella.
Aikaa?? Missä kunnossa? Et taida ymmärtää rakenteita tai ihmiskehoa lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on huonot työolot ja palkka niin ei kannata tehdä.
Odotas, miten ajattelit elää, jos et tee töitä? Muiden veronmaksajien maksamalla sosiaaliturvalla?
Juurikin sillä. Suomessa ihan laki turvaa kaikille toimeentulon. Etkö oikeasti tiennyt?
eri
En tiennyt ihan tarkkaan. Mutta näköjään lakia sitten pitää muuttaa. En minä ainakaan halua maksaa veroistani jonkun työhaluttoman loisimista.
Tämmönen on aika omaan napaan tuijottelevan ajattelua.
Suomessa on aika paljon ihmisiä, jotka eivät aio/tahdo/kykene lisääntymään. Huvittaako heitä kustantaa toisten perheunelmia?
Googlaa huvikses, paljonko yhden kansalaisen hoivaaminen omilleen maksaa yhteiskunnalle.
Ei kaikki haluais verovarojaan johonkin lastensairaalan rakennuttamiseen tuhlattavan.
Vierailija kirjoitti:
Unohdat sen yrittäjän ja sijoittajan mielipiteen onhan se nyt suuri tilausuus kun pääset tekemään muillle rahaa vaikka itse joudut näkeen nälkää
Mikä sinua estää ryhdy toimeen heti.
Tämä! Mistä ihmisille,jotka antavat nöyryyttää itseään ei-ihmisarvoisilla "palkoilla" joiden päälle on haettava tuet, oikein tulee se kuvitelma, että joojoo,kun nyt ensin viisi vuotta teet nälkäpalkalla töitä,niin sinulle voidaan ehkä sitten antaa vakipaikka tai ehkä kymmenen sentin palkankorotus. Ei voi olla totta,että ihmiset uskovat tällaiseen jo vuosikymmeniä sitten kadonneeseen ideologiaan,jossa ahkeruus palkitaan. Herätkää jo todellisuuteen ja siihen,mitä valtio todella tekee! Ja ei,se vika ei ole aina niissä pitkäaikaistyöttömissä,kantasuomalaisissa ainakaan-suurimat kuluerät ovat ihan jossain muualla,kuten vaikka 8-lapsisen "yh-äidin" tuissa, joita hän nostaa ja kiikuttaa Muhammedille,joka asuu toisessa osoitteessa tai suvulleen,joka asuu toisessa valtiossa! Miten kansa on vieläkin näin sokeaa?