Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävää työtoiminta

Vierailija
16.02.2025 |

Miksi aina nämä kuntouttavat ja muut ovat sitä nöyryyttämistä josta tulee vaan entistä paskempi olo??

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä tehdään? Mitä jos kieltäytyy? 

Vierailija
62/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain pakko saada ihmisille motivaatiota, että ne alkaisi itse haluamaan töitä tehdä. 

Miten sä tälläsellä annat motivaatiota.. ja mä tiedän vaikka menisin tuollaiseen vammaiskerhoon ei mua palkattaisi töihin senkään jälkeen.. milloin tällaiset kyllä töitä on tajuaa että työttömiä EI HALUTA PALKATA

9e päivä 180e kk 2000 e vuosi, ja matkat korvataan, sillä saa jo uusia vaatteita ja kunnollista ruokaa, toiset on kuntouttvassa monia vuosia

pääsee pois kotoa, tulee joku rytmi päivään, näkee muitakin ihmisiä ym,

Lol. Työmarkkinatukea saat 595€ kuukaudessa ja siihen lisäksi 9€ päivä.  Plus asumistuki ja toimeentulo tukea. T . Kuntouttavassa oleva. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain pakko saada ihmisille motivaatiota, että ne alkaisi itse haluamaan töitä tehdä. 

Miten sä tälläsellä annat motivaatiota.. ja mä tiedän vaikka menisin tuollaiseen vammaiskerhoon ei mua palkattaisi töihin senkään jälkeen.. milloin tällaiset kyllä töitä on tajuaa että työttömiä EI HALUTA PALKATA

9e päivä 180e kk 2000 e vuosi, ja matkat korvataan, sillä saa jo uusia vaatteita ja kunnollista ruokaa, toiset on kuntouttvassa monia vuosia

Lol. Työmarkkinatukea saat 595€ kuukaudessa ja siihen lisäksi 9€ päivä.  Plus asumistuki ja toimeentulo tukea. T . Kuntouttavassa oleva. 

Niin 9€ / Max 4 kertaa viikossa . Monta päivää sä oot? 

Vierailija
64/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten katkeaa tuet. Mutta siis riippuu pajasta missä olet, jossain voit vaan juoda kahvia ja tehdä mitä haluat, katsella sarjoja yms . Sitten on erikseen liikunta pajaa missä urheillaan yms ja käsityö pajat yms. Itse valitset mihin haluat ja voit myös vaihtaa pajaa.

Vierailija
65/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin pirun nöyryyttävää kun kuitenkin hyvässä toimessa olleita pistetty sitten noihin mukaan ja yleensä vain samanhenkiset sitten yhdessä toimii jos joku kuvittelee jotain yhteisöllisyyttä.

Vierailija
66/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol. Työmarkkinatukea saat 595€ kuukaudessa ja siihen lisäksi 9€ päivä.  Plus asumistuki ja toimeentulo tukea. T . Kuntout

3 päivää ja eka tulee toi 595€ ja siihen lisäksi toi 3 kertaa 9€ viikossa .

Vierailija
67/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin pirun nöyryyttävää kun kuitenkin hyvässä toimessa olleita pistetty sitten noihin mukaan ja yleensä vain samanhenkiset sitten yhdessä toimii jos joku kuvittelee jotain yhteisöllisyyttä.

Niin itsellä on kaikenlaista ongelmaa ja taustaa mutta haluan pitää siitä kiinni etten mene päihdeongelmaisten kanssa samaan enkä kehitysvammaisten . Ihmisarvoa tallotaan muutenkin niin haluan jostain pitää kiinni

Vierailija
68/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten katkeaa tuet. Mutta siis riippuu pajasta missä olet, jossain voit vaan juoda kahvia ja tehdä mitä haluat, katsella sarjoja yms . Sitten on erikseen liikunta pajaa missä urheillaan yms ja käsityö pajat yms. Itse valitset mihin haluat ja voit myös vaihtaa pajaa.

Niin kolmen kkden jälkeen voi .. eka soppari on 3 kkden pituinen

Vierailija
69/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvinnut mennä enää muutaman päivän jälkeen. Kautta rantain vihjattiin, että en oikein sopinut joukkoon. Luulen, että jollain jäi lukematta kohta, jossa kerrottiin, että on mielenterveyden kuntouttamisen ohessa opiskellut ja myös valmistunut. Noiden muutaman päivän aikana tuli myös aika selväksi, että minulla on aika eri käsitys siitä, mikä ihmistä kuntouttaa, enkä enää ihmettele, miksi ihmiset eivät kuntoudu. 

Okei, erityinen parempi lumihiutale.

Vierailija
70/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvinnut mennä enää muutaman päivän jälkeen. Kautta rantain vihjattiin, että en oikein sopinut joukkoon. Luulen, että jollain jäi lukematta kohta, jossa kerrottiin, että on mielenterveyden kuntouttamisen ohessa opiskellut ja myös valmistunut. Noiden muutaman päivän aikana tuli myös aika selväksi, että minulla on aika eri käsitys siitä, mikä ihmistä kuntouttaa, enkä enää ihmettele, miksi ihmiset eivät kuntoudu. 

Okei, erityinen parempi lumihiutale.

Tälläisiä ihmisiä pitäis kuunnella eikä vaan mennä samaa raidetta vuodesta toiseen tässä kuntoutus asiassa. 

Vierailija
71/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet katkeavat vaan siinä tapauksessa, jos on ensin hyväksynyt aktivointisuunnitelman jossa kuntouttava työtoiminta on mainittuna ja vasta sen jälkeen kieltäytyy siitä.

Vierailija
72/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko valottaa näkemyksiäsi kuntouttamisesta 🤔 minua ainakin kiinnostaisi. 

Tiivistäisin sen siihen, että terveydenhuollon palvelujen puutetta ei voi hoitaa muilla palveluilla. Jos kuntoutujalla on tuhat ja yksi terveysongelmaa, panostus pitäisi olla siinä, että hän pääsee nopeasti hoidattamaan ne ongelmat eikä siinä, että hän ravaa kuntouttavassa työtoiminnassa. En sano, että useissa palveluissa ei voisi olla yhtä aikaa, mutta nykyään tuntuu olevan tapana työntää terveysongelmaisia sinne ja tänne ennen kuin terveysongelmille on tehty yhtään mitään. Kaikkein räikein esimerkki on oppivelvollisuuden pidentäminen. Velvoittamalla nuoria istumaan koulun penkillä pidempään ei tule olemaan mitään vaikutusta, jos nuoret eivät ole opiskelukykyisiä. 

Vierailija
73/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ehdotettu sossut työvoimatoimiston kautta juuri noita kahta, eli vammaskurssi ja työpajaa. Mitään muuta ei ollut tarjolla, olen terve. Ehdotti myös että siellä työpajalla saa syödä, voi ostaa erikseen toisten työttömien tekemiä leipiä, puuroa yms. Edes ne eivät ole ilmaisia. 

Vierailija
74/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko valottaa näkemyksiäsi kuntouttamisesta 🤔 minua ainakin kiinnostaisi. 

Tiivistäisin sen siihen, että terveydenhuollon palvelujen puutetta ei voi hoitaa muilla palveluilla. Jos kuntoutujalla on tuhat ja yksi terveysongelmaa, panostus pitäisi olla siinä, että hän pääsee nopeasti hoidattamaan ne ongelmat eikä siinä, että hän ravaa kuntouttavassa työtoiminnass

Se on totta pitää löytää resursseja että ihmiset voidaan ohjata oikeaan paikkaan että he sitten ovat siinä kunnossa oikeasti että voisivat toiminnoissa pärjätä. Joo tämä oppivelvollisuuden pidentäminen vaikuttaa liittyvän tähän lokerointiongelmaan .. kaikki halutaan nähdä tietynlaisena , samanlanen rytmi ja oppiminen pitäis sopia kaikille.. jotkut ovat enemmän tekijöitä kuin paikallaan istuvia. Pitäis oppia kunnioittamaan  ihmisiä myös  käytännössä yksilöinä.

Vierailija
75/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne kuntouttavaan lähetetä jos työkyky on kunnossa.

Vierailija
76/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin itsellä on kaikenlaista ongelmaa ja taustaa mutta haluan pitää siitä kiinni etten mene päihdeongelmaisten kanssa samaan enkä kehitysvammaisten . Ihmisarvoa tallotaan muutenkin niin haluan jostain pitää kiinni

Minulle keksittiin pitäisi ottaa video esittely oikeen ilmaista vammaskurssille hakemista varten, jätin välistä, ihan tosissaan ehdotti. Taisi olla pulaa tulijoista. Kaiken lisäksi ko. Ilmais kurssi sijaitsee ainakin tunnin matkan päässä kaukana, eikä sieltä saa aitoa tutkintoa. Mitään ei mainittu junien+bussien  vaihdosta ja kuka maksaa liput. 6e yksi lataus kerta. lmeisesti oletus on kaikilla oma auto. Olen terve, autoton. Kannatta varoa näitä ehdotuksia niihin meno maksaa ja maine menee pohjamutiin. Ellei joku ehdota aidosti hyvää kurssi, josta saisi työn/hyötyä. 

Vierailija
77/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ehdotettu sossut työvoimatoimiston kautta juuri noita kahta, eli vammaskurssi ja työpajaa. Mitään muuta ei ollut tarjolla, olen terve. Ehdotti myös että siellä työpajalla saa syödä, voi ostaa erikseen toisten työttömien tekemiä leipiä, puuroa yms. Edes ne eivät ole ilmaisia. 

Typerää tuollainen erikseen mainostus että oikein voi ostaa niitten tekemiä.. aivan kuin itse ei vois mennä vaikka torille ostamaan toisten tekemiä.. tai tehdä itse.. tää on ongelma varmaan monien kohdalla pitäis sitoutua johonkin joka ei palvele itseään ollenkaan.. saako kysyä onko sulla itellä ideaa mitä haluaisit tehdä tai alkaa kehitellä?

Vierailija
78/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne kuntouttavaan lähetetä jos työkyky on kunnossa.

Kyllä yrittänyt lähettää ainoa mitä tarjottu. Olen itse täysin terve ei ole sairauksia, ainoa vika mitä on joskus hampaissa ei päässä ja tietysti se ettei mahdu työhön, vaikka kuinka hakee. Ne paikat joihin haen joskus käynyt katsomassa, niissä on aina 1 päivän 1 työntekijä ja sitten vaihtuu taas. Eivät halua vakituisia ottaa. 

Vierailija
79/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle keksittiin pitäisi ottaa video esittely oikeen ilmaista vammaskurssille hakemista varten, jätin välistä, ihan tosissaan ehdotti. Taisi olla pulaa tulijoista. Kaiken lisäksi ko. Ilmais kurssi sijaitsee ainakin tunnin matkan päässä kaukana, eikä sieltä saa aitoa tutkintoa. Mitään ei mainittu junien+bussien  vaihdosta ja kuka maksaa liput. 6e yksi lataus kerta. lmeisesti oletus on kaikilla o

Miksi ihmeessä ihmisille tyrkytetään tälläistä jotka ei ole yhtään kohderyhmää.. ja vielä joku videohakemus.. hohhoijaa . Miks sinne pitäis hakea jos kerran kaikki pääsee🤔 tälläisillä sitten ihmisiä yritetään  pitää aktiivisina ..järkyttävää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan