Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävää työtoiminta

Vierailija
16.02.2025 |

Miksi aina nämä kuntouttavat ja muut ovat sitä nöyryyttämistä josta tulee vaan entistä paskempi olo??

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä oikea vassurotta, kokee työn nöyryyttäväksi!

Kuntouttava ei ole oikeaa työtä nähnytkään.

Vierailija
42/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut työtön, eikä omakohtaista kokemusta, mutta voisiko joku kertoa, että miksei tällaiseen haluaisi mennä? 

Tunnen yhden joka tällaisella pajalla käy. Saa siis sen 9€ päivä, bussikortin, aamupalan ja lounaan ja tehdä jotain taidejuttuja joista tykkää. Ja päivät on jotain 4 -6 tuntia. Kuulostaa ainakin mukavalta, ja varsinkin nuo edut ovat iso raha nykyhinnoilla. 

Ei todellakaan saa aamupalaa ja lounasta joutuu kyllä maksamaan ja työkokeilu sopimuksella joutuu maksamaan sen bussi korttinsakin. Voisko olla että tuttusi hieman värittää tarinaa. Tietenkin kuntouttavalla sopimuksella 4h/pvä 1-3krt viikko haastaa oikean osa-aikaisen työ suhteen, molemmissa joutuu nostelemaan tukia mutta kuntouttavassa ei tarvitse kantaa mistään vastuuta ja puuhastella niiitä pumpuli juttuja, palkaksi suhteutettuna nämä kuntouttavat huitelee noin 20€/h. Ei ihme että osa

Millä ilveellä 20 € tunti sä saat laskettua? Aa jos lasket kaikki tuet mitä saa.. oletko tuossakaan laskelmassa kovin realistinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itselleni aikanaan ehdotettiin tuota, lausuin fraasin, jota en tähän voi juridisista syistä kirjoittaa, mutta sen jälkeen ei ole ehdotettu enää. :D

Diplomaattisemmin siitä pääsee eroon masennusdiagnoosilla.

Älkää hyvät ihmiset hankkiko mitään masennus diagnooseja työkkäriä varten pitäkää kaikki yksityis asiat omana tietonanne.

Joo ei sitä hankkia kannata , eri asia jos sellanen on. Mun tiedoissa lukee ainakin mun kaikki diagnoosit.en ole hankkinut niitä varta vasten 

Vierailija
44/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut työtön, eikä omakohtaista kokemusta, mutta voisiko joku kertoa, että miksei tällaiseen haluaisi mennä? 

Tunnen yhden joka tällaisella pajalla käy. Saa siis sen 9€ päivä, bussikortin, aamupalan ja lounaan ja tehdä jotain taidejuttuja joista tykkää. Ja päivät on jotain 4 -6 tuntia. Kuulostaa ainakin mukavalta, ja varsinkin nuo edut ovat iso raha nykyhinnoilla. 

Ei todellakaan saa aamupalaa ja lounasta joutuu kyllä maksamaan ja työkokeilu sopimuksella joutuu maksamaan sen bussi korttinsakin. Voisko olla että tuttusi hieman värittää tarinaa. Tietenkin kuntouttavalla sopimuksella 4h/pvä 1-3krt viikko haastaa oikean osa-aikaisen työ suhteen, molemmissa joutuu nostelemaan tukia mutta kuntouttavassa ei tarvitse kantaa mistään vastuuta ja puuhastella niiitä pumpuli juttuja, palkaksi suhteutettuna nämä k

Laskeppa itse 4h x 1krt viikko eli 4x4=16h ja se jaettuna noin (ehkä enemmänkin) 1200€ tai jos päiviä enemmän yleensä 3-4krt viikko eli 4x12=48 4x16=64. Ja kyllä kaikki tuet yhteen laskettuna. Vertaa 25-30h / viikko osapäivä työ suunnilleen sama raha kuukaudessa (verottomana) ellei palkka ole yli 12.5€.

Vierailija
45/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain pakko saada ihmisille motivaatiota, että ne alkaisi itse haluamaan töitä tehdä. 

Miten sä tälläsellä annat motivaatiota.. ja mä tiedän vaikka menisin tuollaiseen vammaiskerhoon ei mua palkattaisi töihin senkään jälkeen.. milloin tällaiset kyllä töitä on tajuaa että työttömiä EI HALUTA PALKATA

9e päivä 180e kk 2000 e vuosi, ja matkat korvataan, sillä saa jo uusia vaatteita ja kunnollista ruokaa, toiset on kuntouttvassa monia vuosia

pääsee pois kotoa, tulee joku rytmi päivään, näkee muitakin ihmisiä ym,

Vierailija
46/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain pakko saada ihmisille motivaatiota, että ne alkaisi itse haluamaan töitä tehdä. 

Miten sä tälläsellä annat motivaatiota.. ja mä tiedän vaikka menisin tuollaiseen vammaiskerhoon ei mua palkattaisi töihin senkään jälkeen.. milloin tällaiset kyllä töitä on tajuaa että työttömiä EI HALUTA PALKATA

9e päivä 180e kk 2000 e vuosi, ja matkat korvataan, sillä saa jo uusia vaatteita ja kunnollista ruokaa, toiset on kuntouttvassa monia vuosia

Se on kylläkin max144 e koska 4 kertaa viikossa on maksimi. Niin no ensin mahdollisesti aloitetaan kerta tai kaks viikos. Mun tuet on nyt 1063e . Mun vuokra on 581€ ja ennen kuin huudat että muuta halvempaan. Mulla ei sellaista mahdollisuutta valitettavasti realistisesti ole. Että en kylläkään niin paljon kostuisi tuosta mitä sä laskit. 

Vierailija
47/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ymmärrätte ettei itsemurhalle ole vaihtoehtoa

Vierailija
48/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset virkailijat pitävät työtöntä luuserina. Ajattelevat, että muiden luusereiden seura on hänelle sopiva viiteryhmä.

Johtaa siihen ettei systeemi toimi. Ysärillä oli vähän eri meininki kun virkailijat olivat vähemmän koulutettuja, osa entisiä kommunisteja. Sosiaalinen etäisyys oli pienempi.

Akateemiset virkailijat? Olen itsekin akateeminen. En tiedä etäisyydestä mutta oma virkailijani ollut asiallinen.

Vierailija
49/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset virkailijat pitävät työtöntä luuserina. Ajattelevat, että muiden luusereiden seura on hänelle sopiva viiteryhmä.

Johtaa siihen ettei systeemi toimi. Ysärillä oli vähän eri meininki kun virkailijat olivat vähemmän koulutettuja, osa entisiä kommunisteja. Sosiaalinen etäisyys oli pienempi.

Akateemiset virkailijat? Olen itsekin akateeminen. En tiedä etäisyydestä mutta oma virkailijani ollut asiallinen.

Niin eihän tässä olekaan kyse siitä ettei virkailija olis asiallinen.. mulla on aika hyvännäköinen virkailija 

Vierailija
50/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiminnot ei muutu vaikka olis kuinka asiallinen

Vierailija
51/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvinnut mennä enää muutaman päivän jälkeen. Kautta rantain vihjattiin, että en oikein sopinut joukkoon. Luulen, että jollain jäi lukematta kohta, jossa kerrottiin, että on mielenterveyden kuntouttamisen ohessa opiskellut ja myös valmistunut. Noiden muutaman päivän aikana tuli myös aika selväksi, että minulla on aika eri käsitys siitä, mikä ihmistä kuntouttaa, enkä enää ihmettele, miksi ihmiset eivät kuntoudu. 

Vierailija
52/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet? Kuntouttava työtoiminta on hyödyllistä, jos on heikentynyt työkyky. Tilastot osoittavat, että kuntouttavaan työtoimintaan osallistuneet ovat parantaneet terveydentilaansa ja työllistymismahdollisuuksiaan, jos verrataan muihin pitkäaikaistyöttömiin joita ei olla aktivoitu.

Vierailija
53/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvinnut mennä enää muutaman päivän jälkeen. Kautta rantain vihjattiin, että en oikein sopinut joukkoon. Luulen, että jollain jäi lukematta kohta, jossa kerrottiin, että on mielenterveyden kuntouttamisen ohessa opiskellut ja myös valmistunut. Noiden muutaman päivän aikana tuli myös aika selväksi, että minulla on aika eri käsitys siitä, mikä ihmistä kuntouttaa, enkä enää ihmettele, miksi ihmiset eivät kuntoudu. 

Haluatko valottaa näkemyksiäsi kuntouttamisesta 🤔 minua ainakin kiinnostaisi. 

Vierailija
54/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet? Kuntouttava työtoiminta on hyödyllistä, jos on heikentynyt työkyky. Tilastot osoittavat, että kuntouttavaan työtoimintaan osallistuneet ovat parantaneet terveydentilaansa ja työllistymismahdollisuuksiaan, jos verrataan muihin pitkäaikaistyöttömiin joita ei olla aktivoitu.

No luuletko että soraäänet näistä toiminnoista pääsee läpi tilastoihin .. ne on pärjänny jotka ei kyseenalaista mitään

Vierailija
55/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes ole soveltuva työelämään , ei mulla ole kokemusta , eikä liiemmin koulutusta, ja minähän en ole opiskelemaan menossa johonkin mihin työkkäri hyväksyy 

Realistisesti mua ei palkattais vaikka nuolisin näiden perseitä. 

Työkokeiluun 6kk jaksoissa loppuelämän ajaksi. Siinä toinen motivaation lähde, oikeaa modernia orjuutta. Viedään palkkatyöt ihmisiltä.

Vierailija
56/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin perjantaina eka päivän, 4 tuntia vapaamuotoista keskustelua, kahvin juontia ja kakun syöntiä. 

Minua 61 v luuseria ei haitannut mut ymmärrän jonkun nuoremman ammatin hankkineen ihmisen turhautumisen

Vierailija
57/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin perjantaina eka päivän, 4 tuntia vapaamuotoista keskustelua, kahvin juontia ja kakun syöntiä. 

Minua 61 v luuseria ei haitannut mut ymmärrän jonkun nuoremman ammatin hankkineen ihmisen turhautumisen

Niin tämä tässä itseäni reilu kolmekymppistä ärsyttää tämä luuseri ajattelu.. en ole ollut koulun penkillä 15 vuoteen mutta turhauttaa tämä että laitetaan ihmisiä leikkimään .. 

Vierailija
58/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kylläkin max144 e koska 4 kertaa viikossa on maksimi. Niin no ensin mahdollisesti aloitetaan kerta tai kaks viikos. Mun tuet on nyt 1063e . Mun vuokra on 581€ ja ennen kuin huuda

Jokainen pystyy muuttamaan. 

Vierailija
59/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kylläkin max144 e koska 4 kertaa viikossa on maksimi. Niin no ensin mahdollisesti aloitetaan kerta tai kaks viikos. Mun tuet on

Minne minä muuttaisin? Muuttaminenkin maksaa. Minulla ei ole luottotietoja. Ei säästöjä.. pitäis olla joku painava syy muuttaa toiselle paikkakunnalle.. ja sitten sen vuokran pitäis olla sen verran edullinen ettei tarttis heti muuttaa. Vuokra rajat mitkä hyväksytään ensinnäkin ovat aika alhaiset. Ja kyllä se asunto pitäis olla jossakin ei liian kaukana , että olis kulkuyhteydet kunnossa.. siihen liikkumiseenkin saa laitettua rahaa

Vierailija
60/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä oikea vassurotta, kokee työn nöyryyttäväksi!

Kuntouttava työtoiminta ei ole työtä!! Se on pelkkää nöyryyttämistä 9€ per päivä

Ei ole. Oon Tampereella ja siellä saat olla vaan puhelimella tai katsoa sarjaa, sen jälkeen meet syömään ja saat ruokaa mukaan sitten kun kaikki syönyt. Keittelet kahvia ja katsot sarjaa niin onpa paha. Vaihtakaa pajaa jos huono. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi