Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävää työtoiminta

Vierailija
16.02.2025 |

Miksi aina nämä kuntouttavat ja muut ovat sitä nöyryyttämistä josta tulee vaan entistä paskempi olo??

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain pakko saada ihmisille motivaatiota, että ne alkaisi itse haluamaan töitä tehdä. 

Miten ihmisen motivaatio kasvaa jos se pakotetaan johonkin nöyryyttävään hevon paskaan?

sen ihmisen energia menee selviytymiseen, eikä se oikean työn etsiminen ole tehokasta ja ahdistuneena myös todennäköisesti kusee mahdolliset haastattelut.

Vierailija
22/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä rakastaisin tuollaista näpertämistä. Voiko sinne tulla itse, vaikka työpäivän jälkeen tunniksi askartelemaan? 🤩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän ne usein on , kyllä vaihtu paikka nopeasti kun pistivät 55v miehen askartelemaan wc paperirullan hylsyistä tuollaisia koristeita .

Saatanan rotta sähän teet niitä koristeita jos niin sanotaan!

Sinulla on vihanhallintaongelma, kuten teillä kokoomuspsykopaateilla yleensä. Hakeudu hoitoon tai päätä päiväsi.

-Psykiatri 2

Vierailija
24/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ole soveltuva työelämään , ei mulla ole kokemusta , eikä liiemmin koulutusta, ja minähän en ole opiskelemaan menossa johonkin mihin työkkäri hyväksyy 

Realistisesti mua ei palkattais vaikka nuolisin näiden perseitä. 

Vierailija
25/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä rakastaisin tuollaista näpertämistä. Voiko sinne tulla itse, vaikka työpäivän jälkeen tunniksi askartelemaan? 🤩

Rakastaisitko jos ei olis mitään muuta ? Tuskin luopuisit duunistasi ja menisit

Vierailija
26/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot itsesi irti töistä, hankkiudu typ asiakkaaksi ja kerro että kuntouttava olisi sinulle juuri sopivaa "palvelua" ja nauti elämästäsi.

Vierailija
27/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan ja en haluaisi pois. Ilmsinen ruoka. Ilmaiset matkat. Löytänyt uuden harrastuksen työtoiminnan kautta.

Vierailija
28/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä maalaan tauluja. On tosi kamalaa oppia uutta. Siellä kitisee vaan ne joilla elämänhallintaongelmia.

Vierailija
29/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut työtön, eikä omakohtaista kokemusta, mutta voisiko joku kertoa, että miksei tällaiseen haluaisi mennä? 

Tunnen yhden joka tällaisella pajalla käy. Saa siis sen 9€ päivä, bussikortin, aamupalan ja lounaan ja tehdä jotain taidejuttuja joista tykkää. Ja päivät on jotain 4 -6 tuntia. Kuulostaa ainakin mukavalta, ja varsinkin nuo edut ovat iso raha nykyhinnoilla. 

Vierailija
30/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan ja en haluaisi pois. Ilmsinen ruoka. Ilmaiset matkat. Löytänyt uuden harrastuksen työtoiminnan kautta.

Niin kaikissa paikoissa ei ole ilmaista ruokaa.. minä en halua edes nähdä ihmisiä enkä kaipaa sitä että pieleen menee

Vierailija
31/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut työtön, eikä omakohtaista kokemusta, mutta voisiko joku kertoa, että miksei tällaiseen haluaisi mennä? 

Tunnen yhden joka tällaisella pajalla käy. Saa siis sen 9€ päivä, bussikortin, aamupalan ja lounaan ja tehdä jotain taidejuttuja joista tykkää. Ja päivät on jotain 4 -6 tuntia. Kuulostaa ainakin mukavalta, ja varsinkin nuo edut ovat iso raha nykyhinnoilla. 

Se yhdeksän euroa tuli 2002. Se olisi nyt indeksitarkistettuna noin 15 euroa. Ainoa Kelan etuus jota ei ole koskaan indeksitarkistettu.

Vierailija
32/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mä maalaan tauluja. On tosi kamalaa oppia uutta. Siellä kitisee vaan ne joilla elämänhallintaongelmia.

No kuule kun kaikki työpajat eivät ole mitään mieltäylentäviä.. on aivan eri tehdä jotain mikä kiinnostaa kuin se että kattella ihmisiä joihin ei haluais tutustua muutenkaan ja tekeminen pelkkää pakottamista johonkin jota ei tekis muutenkaan 

Vierailija
33/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua muutenkaan ryhmään  , muutenkin ihmisarvo poljettuna niin minä en ainakaan halua leimautua ryhmässä joidenkin päihteiden käyttäjien kanssa. Ja joo tuo kuulostaa joltain erityisryhmän päivätoiminnalta? Ja ei läheskään joka paikassa mitään ruokaa tarjota. 

Vierailija
34/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset virkailijat pitävät työtöntä luuserina. Ajattelevat, että muiden luusereiden seura on hänelle sopiva viiteryhmä.

Johtaa siihen ettei systeemi toimi. Ysärillä oli vähän eri meininki kun virkailijat olivat vähemmän koulutettuja, osa entisiä kommunisteja. Sosiaalinen etäisyys oli pienempi.

Vierailija
35/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset virkailijat pitävät työtöntä luuserina. Ajattelevat, että muiden luusereiden seura on hänelle sopiva viiteryhmä.

Johtaa siihen ettei systeemi toimi. Ysärillä oli vähän eri meininki kun virkailijat olivat vähemmän koulutettuja, osa entisiä kommunisteja. Sosiaalinen etäisyys oli pienempi.

Tämä on syy miksi en oikein koskaan päässyt tähän yhteiskuntaan kiinni.. ainoa keino olis ollut olla  olemassa neurologisissa erityisnuorten ryhmissä.. mielestäni pitäisi se kuntouttava toiminta olla melkein mitä tahansa mikä olis asiakkaan mieleen.. jos nämä haluaisivat oikeasti ajatella hyvinvointia. Pakko ajatuksesta  siitä että kaikista olisi opiskelemaan tai työelämään, pitäis jo pikku hiljaa luopua. Ihmisiä pitäis pikku hiljaa katsoa sen mukaan mitä taitoja sekä vahvuuksia ihmisillä on.. ei aina tätä jatkuvaa ongelma tai diagnoosikeskeisyyttä . 

Vierailija
36/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itselleni aikanaan ehdotettiin tuota, lausuin fraasin, jota en tähän voi juridisista syistä kirjoittaa, mutta sen jälkeen ei ole ehdotettu enää. :D

Diplomaattisemmin siitä pääsee eroon masennusdiagnoosilla.

Vierailija
37/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan kuntouttavaan työtoimintaan ei ole pakko suostua. Mutta tätä työkkäri ei tietenkään vapaaehtoisesti työttömille kerro, koska silloin sinne ei saataisi juuri ketään.

Vierailija
38/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan saa aamupalaa ja lounasta joutuu kyllä maksamaan ja työkokeilu sopimuksella joutuu maksamaan sen bussi korttinsakin. Voisko olla että tuttusi hieman värittää tarinaa. Tietenkin kuntouttavalla sopimuksella 4h/pvä 1-3krt viikko haastaa oikean osa-aikaisen työ suhteen, molemmissa joutuu nostelemaan tukia mutta kuntouttavassa ei tarvitse kantaa mistään vastuuta ja puuhastella niiitä pumpuli juttuja, palkaksi suhteutettuna nämä kuntouttavat huitelee noin 20€/h. Ei ihme että osa ihmisistä tekee ihan uraa noissa höpö höpö pajoissa 10v kuntouttavalla tai ehkä jopa pidempääkin.

Vierailija
39/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itselleni aikanaan ehdotettiin tuota, lausuin fraasin, jota en tähän voi juridisista syistä kirjoittaa, mutta sen jälkeen ei ole ehdotettu enää. :D

Okei, mulla on epävakaa, ADHD , ja jotain muita mm hahmottamiskyvynhäiriö.. peliaddiktio, joka pysyy välillä hallinnassa  masennusdiagnoosia mulla ei oo ollut kymmeneen vuoteen. Mä olen ajoittain hyvin impulsiivinen sekä aggressiivinen. Antisosiaalinen persoonallisuus diagnoosi oli mutta se kumottiin 

Vierailija
40/79 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset hankkiko mitään masennus diagnooseja työkkäriä varten pitäkää kaikki yksityis asiat omana tietonanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi