Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi sille ettet pysty säästämään?

Vierailija
16.02.2025 |

Nettotuloni 1900 euroa kuukaudessa. Säästän 1000€ kuukausittain.

Oppikaa elämään tulojen mukaan eikä menojen mukaan. 

Suurin osa ihmisistä on älykkyysosamäärältään alle 80, sen näkee heidän taloudellisesta kompetenssista.

Miksi sitten tyydyn noin pieneen palkkaan? Arvostan vapaa-aikaa ja mahdollisimman pientä vastuuta eikä Suomen tuloverotus lisää intoa tehdä enempää. 

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun tekosyysi kysellä tyhmiä?

Vierailija
2/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystynhän. Mulla menee säästöön joka kk jo palkkapäivänä 600-700 euroa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä teet?

Vierailija
4/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIköhän se, että tyydyt noin pieneen palkkaan syynä ole se, että sinulla on huono koulutus ja huono työpaikka.

Mutta olet kyllä oikeassa ja teet hyvin, jos kykenet tuosta säästämään.

Vierailija
5/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin avitan kahta nuorta opiskelijaa, matalapalkka-alalla ja omat sairaskulut.

Vierailija
6/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin säästät? Joskus ne kuitenkin tuhlaat johonkin tai perilliset tuhlaa. Mukaasi et niitä saa.

Vierailija
7/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sun virallinen ÄO? Mulla 120. Olen työtön akka 47v.

Vierailija
8/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon sun virallinen ÄO? Mulla 120. Olen työtön akka 47v.

Ja aikuisella lapsellani 150.

Vierailija
9/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIköhän se, että tyydyt noin pieneen palkkaan syynä ole se, että sinulla on huono koulutus ja huono työpaikka.

Mutta olet kyllä oikeassa ja teet hyvin, jos kykenet tuosta säästämään.

Suomessa ei ole järkeä opiskella. Siksi en opiskele. Palkka ei vastaa sitä mitä opiskeluun käytetyn ajan pitäisi vastata, palkka on käytännössä samaa luokkaa kuin duunareilla (paperiliitto, teollisuusliitto, ahtaajat)

Eli täysin oma valinta, jos haluan opiskella se ei ole este ettenkö pärjäisi vaan ei ole syytä motivoitua kun siitä ei saa kunnon korvausta, kunnon korvaus yli 8000 euroa, kuten Sveitsissä.

Ulkomaille en muuta, mutta ne jotka opiskelevat Suomessa, pitäisi muuttaa jos haluavat saada arvostuksen kohdilleen.

Vierailija
10/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- korkeat asumiskulut. Emme voi ihan vielä vaihtaa pienempään.

- uuden auton rahoituserä. Mies kun haluaa. 

- mökin remppaaminen. Koska se on kivaa.

Vierailija
11/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin säästät? Joskus ne kuitenkin tuhlaat johonkin tai perilliset tuhlaa. Mukaasi et niitä saa.

Sijoitan ne ja säästössä on oma budjetti kaikkea kuluttamista varten. Pääasiassa siis isompia hankintoja varten mutta siihen ei ole koskettu aikoihin eli käytännössä kaikki menee sijoituksiin.

Mukaan ei saa mutta pääsen eläkkeelle nuorena, tavoitteena viimeistään 45-vuotiaana.

Vierailija
12/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän tulon mukaan. Netto 1400.

Vierailija
13/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin mutten halua. Elän hetkessä ja nautin siitä. En halua, että kuollessani omaisuuteni on suuri, mutta kokemuksia ei ole. En pystyisi itse säästämään 1000€ tuolla palkalla. Asut ilmeisesti edullisesti?

Vierailija
14/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nauttia elämästä nyt ja mulle tuottaa todella paljon iloa esim. munkkikahvit kahvilassa. Ja koska olen toimeentulotukiasiakas niin en oikeastaan edes saa säästää.

Vierailija
15/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä jotka säästää.

Ja sitten niitä jotka elää.

Vierailija
16/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nauttia elämästä nyt ja mulle tuottaa todella paljon iloa esim. munkkikahvit kahvilassa. Ja koska olen toimeentulotukiasiakas niin en oikeastaan edes saa säästää.

Onneksi olkoon. Olen itse toimeentulotukiasiakas eikä todellakaan olisi varaa kahvilaan. 

Vierailija
17/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin mutten halua. Elän hetkessä ja nautin siitä. En halua, että kuollessani omaisuuteni on suuri, mutta kokemuksia ei ole. En pystyisi itse säästämään 1000€ tuolla palkalla. Asut ilmeisesti edullisesti?

Etkö halua päästä nuorena eläkkeelle? Jokaisen yksi unelmista on olla tekemättä töitä jollekin muulle ja harrastaa omia juttuja - mitä ne onkaan. Tai unelma niille jotka ymmärtävät että aika on rajallinen resurssi. 

Omistusasunnossa asun josta maksan lainaa ja yhtiövastiketta. Kaksio kyseessä. Halpaa vaikka keskustassa on eikä ole kuoleva kaupunki.

Vierailija
18/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliteot ja yöelämä. Elän jatkuvasti yli varojeni. Haluan nähdä ja kokea kaikkea vaikkei siihen ole varaa. Onneksi mieheni on ja vanhemmat ovat tukena.

Vierailija
19/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä jotka säästää.

Ja sitten niitä jotka elää.

Niin minäkin elän. Jokainen elää. Mitä se kenellekään tarkoittaa. 

Jos epäilet että säästämällä ei ole rahaa nauttia elämästään, niin olet väärässä. Jokainen saa nautintoa erilaisista asioista mutta kyllä, kykenen matkustelemaan, ostamaan kallista elektroniikkaa, pelailemaan, käymään viihteellä jne.

Vierailija
20/102 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö halua päästä nuorena eläkkeelle? Jokaisen yksi unelmista on olla tekemättä töitä jollekin muulle ja harrastaa omia juttuja - mitä ne onkaan. Tai unelma niille jotka ymmärtävät että aika on rajallinen resurssi. 

Omistusasunnossa asun josta maksan lainaa ja yhtiövastiketta. Kaksio kyseessä. Halpaa vaikka keskustassa on eikä ole kuoleva kaupunki.

Mitä tarkoitat nuorena? Oletko varmasti silloin siinä kunnossa, että pystyt nauttimaan elämästä ja rahoista?

Nettotulosi on 1900€ mutta pystyty säästämään joka kuukausi 1000€. Tämä ei onnistu suurimmalta osalta. Hyvä jos sinulta onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä