Paras euroviisuvoittaja kautta aikojen?
Kommentit (58)
Mun suosikki on ehkä Occidentali's Karma (Francesco Gabbani). Tulen vieläkin onnelliseksi sen kuullessani.
Sit se Viron "Kuula"-biisi.
Tekivät viisutkin kyllä Lordin maineelle hallaa Suomessa vuosiksi. Hehän käytännössä hylkäsivätkin Suomen keikkamaana pitkäksi aikaa kun vain vittuiltiin, nykyään keikkailevat säännöllisesti täälläkin.
Lordi, ilman muuta. Sen lisäksi Irlannin Johnny Logan ja Whats another year.
Vierailija kirjoitti:
Tekivät viisutkin kyllä Lordin maineelle hallaa Suomessa vuosiksi. Hehän käytännössä hylkäsivätkin Suomen keikkamaana pitkäksi aikaa kun vain vittuiltiin, nykyään keikkailevat säännöllisesti täälläkin.
Hehän tajusivatkin aivan oikein että suuren satsauksen produktioissa pikkuruisella Suomen kentällä ei ole väliä. Think big and do big.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehän tajusivatkin aivan oikein että suuren satsauksen produktioissa pikkuruisella Suomen kentällä ei ole väliä. Think big and do big.
Kyllä muut Suomen kansainvälisesti keikkailevat bändit silti tekevät kiertueita täälläkin, vaikka ulkomailla se pääpaino. Lordi siis lopetti Suomessa keikkailun kun heitä vihattiin täällä, vstaavaa ei ole vaikkapa Nightwish, Bodom tai Amorphis saanut kokea.
On mainittu jo parissa viestissä, mutta liitetään biisin nimikin mukaan: France Gall: Poupee de cire, poupee de son. Ajatelkaa, että francelaiset eivät kelpuuttaneet kansalaistaan omaksi edustajakseen, vaan luovuttivat 1965 euroviisuvoiton pienelle naapurimaalleen, Luxembourgille.
Vierailija kirjoitti:
France Gall on oma suosikkini :)
Oli hyvä vuosi. 😊
Vierailija kirjoitti:
Conchita Wurst
Mä tykkäsin silloin Hollannin viisusta enemmän. Se tuli kakkoseksi.
Vierailija kirjoitti:
Lordi teki paljon hallaa Suomen euroviisuille, kun meni voittamaan. Nyt täytyy aina lähettää jonkin sortin pelleilyesitys sinne. Ei sillä, että sillä mitään merkitystä tosin olisi.
Aattele, ulkomaalaiset tykkää meistä, kun ollaan aina yhtä outoja. Käännä sinäkin se positiiviseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lena, saksalainen naapurintyttö 😍 Ei tarvinnut perse paljaana kiemurrella 👍
M38
En koskaan kerta kaikkiaan ymmärtänyt tämän suosiota. Outo ääni, ei pysy nuotissa, kotikutoinen kappale ja liikaa yrittävä nainen venkoilee ja hytkyttää polvet pihtiotteessa. Ja olen sentäs suuri Saksa-fani noin yleisesti.
Saksalla on ollut monta parempaa esitystä. ESCn pisteiden jako on aina suuri mysteeri.
Ja minä tykkäsin niin paljon, että minulla se on puhelimen soittolistoilla vieläkin. Tarttui päähän kuin purkka, mikä on aina hyvän euroviisun tae.
Sen jälkeen onkin tullut enimmäkseen tylsiä voittajia. Tanskan ja Hollannin voittajabiiseistä tykkäsin sentään.
Parina viime vuonna en ole enää katsonut viisuja. Meni yli 50 vuoden katsomisputki poikki. Ei enää iske musiikin tyyli ja vielä vähemmän esiintyjien esiintyminen. Tykkäsin huomattavasti enemmän Eurovision laulukilpailuista. En aio katsoa myöskään tänä vuonna.
Suosikkivoittajiani ovat kolme ranskankielistä 70-luvun alusta, Save Your Kisses For Me, Love Shine A Light, Dansevise, alun mainittu Satellite ja tietysti Waterloo. Kaikkien aikojen lempieuroviisuni tuli vasta neljänneksi vuonna 1967, Vicky Leandrosin Luxemburgille esittämä L'amour est bleu.
Sieltä vanhemmasta päästä Tanskan Dansevise oli tosi viehättävä kipale.