Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pariterapeutti vastaa: saako miehellä olla naispuolisia ystäviä?

Vierailija
15.02.2025 |

2:21

Nyt tähän kysymykseen on lopultakin vastaus. Ja vastaus on juuri se, mistä naiset ei pidä.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa parisuhteessa sovitaan säännöt. Ei kukaan ulkopuolinen yksittäinen henkilö ammatistaan huolimatta eikä myöskään mikään ulkopuolinen äänestys tai enemmistöpäätös päätä jonkun toisen parisuhteen asioista. 

Omassa parisuhteessani on rajoitettu pelkästään kahdenkeskisiä tapaamisia toista sukupuolta edustavien kanssa. Se ei kuulu sinulle ap eikä kellekään muullekaan, joka ei ole osa parisuhdettamme. 

Kontrollifriikki narsisti...

Kukahan täällä on kontrollifriikki? Minulla ei ole tarvetta määrätä, mitä sinä syöt ja mihin pukeudut. Sinullakaan ei pitäisi olla tarvetta määrätä minun parisuhteeni asioista. Et ole osa parisuhdettani.

Vierailija
42/69 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa parisuhteessa sovitaan säännöt. Ei kukaan ulkopuolinen yksittäinen henkilö ammatistaan huolimatta eikä myöskään mikään ulkopuolinen äänestys tai enemmistöpäätös päätä jonkun toisen parisuhteen asioista. 

Omassa parisuhteessani on rajoitettu pelkästään kahdenkeskisiä tapaamisia toista sukupuolta edustavien kanssa. Se ei kuulu sinulle ap eikä kellekään muullekaan, joka ei ole osa parisuhdettamme. 

Kontrollifriikki narsisti...

Kukahan täällä on kontrollifriikki? Minulla ei ole tarvetta määrätä, mitä sinä syöt ja mihin pukeudut. Sinullakaan ei pitäisi olla tarvetta määrätä minun parisuhteeni asioista. Et ole osa parisuhdettani.

Tässä on kyse asiasta, joka vaikuttaa myös suhteen ulkopuolisiin ihmisiin. Ei pelkästään kahden ihmisen välisestä asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kuuluu kaikille niille, joita kieltäydyt tapaamasta heidän sukupuolensa takia.

Ei kuulu. Kyse on parisuhteen asioista.

Vierailija
44/69 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä on kyse asiasta, joka vaikuttaa myös suhteen ulkopuolisiin ihmisiin. Ei pelkästään kahden ihmisen välisestä asiasta."

Kuten jo totesin, jokaisessa parisuhteessa sovitaan säännöt. Turhaa toistoa. 

Parisuhteen osapuolet ovat ne, jotka säännöistä omassa parisuhteessaan sopivat. Vain ne. Ainoastaan parisuhteen osapuolet. Parisuhteen osapuolien kaverit, ystävät, sukulaiset, tuttavat, exät ym. ym. eivät ole sen kyseisen parisuhteen osapuolia ja heillä ei ole valtaa sen kyseisen parisuhteen asioihin ja päätöksiin. 

Vierailija
45/69 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten tapa kontrolloida miestä estämällä tätä saamasta erilaisia kokemuksia elämässä (naispuoliset ystävyyssuhteet) lopulta tappaa parisuhteen.

Auts!

Naiset ovat vuosia väittäneet, että miehen täytyy totella naisen pyyntöä.

On eri asia jos kyse on puhtaasti ystävyydestä. Jos siinä on jotain muuta meneillään kuten vipinä tai mustasukkaiseksi tekemisyritykset niin sen aistii.

Vierailija
46/69 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta saa miehet olla rauhassa niiden naispuolisten kavereiden kanssa kunhan eivät ole tekemisissä mun kanssa. En aio enää kuunnella kuinka se kaveri on niin ihana, kiva, upea, täydellinen, kaunis yms ja joka kerta entinen pano tai exä.

Tee meille palvelus ja pysy femcelinä.

Kerrotko mikä tarve joillain miehillä on kehua omalle naiselle muita naisia ja eksiään?

Jos mä olen rakastunut johonkuhun niin se tosiaan on maailman komein ja ihanin, ei tulis mieleenkään yrittää pahoittaa hänen mieltään tai järjestää mitään pskatestejä josko se olis mustasukkainen.

Viimeisin mies joka sitä yritti sai jatkaa sitä ihan rauhassa ilman mua. Ei tuommoisessa ainakaan mitään rakkautta ja kunnioitusta ole.

Vierailija
47/69 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaatte seurustelukumppanin testaavan teitä niin viheltäkää peli poikki. Testaus päättyy siihen yhteen yritykseen ja sitä seuraavaan vakavaan keskusteluun.

Jos testauksia ilmenee uudelleen niin suosittelen harkitsemaan eroa. Kumppaninne on siinä tapauksessa niin epävarma itsestään ja mustasukkainen että homma kaatuisi hieman myöhemmin sellaisessa tilanteessa jossa työ tai muu elämä kärsisi draamasta.

Vierailija
48/69 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla. Sovitaan vaikka niin, että ikävuodet 15-35 mies saa pilata itseään ja kerätä niin paljon kokemuksia kuin haluaa ja sitten katsotaan, haluaako yksikään nainen häntä sen jälkeen. Minä voin jo suoraan sanoa, etten tule koskaan haluamaan miestä, joka fanatisoi naiskavereista ja haluaa elää 1000-päisessä kaverikatraassa. Minulle tuo on symboli siitä ettei kunnioita vaimoaan, jonka jumala hänelle antaa, joten olkoot ilman ja nainen herran paremmassa huomassa

Vierailija
49/69 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta saa miehet olla rauhassa niiden naispuolisten kavereiden kanssa kunhan eivät ole tekemisissä mun kanssa. En aio enää kuunnella kuinka se kaveri on niin ihana, kiva, upea, täydellinen, kaunis yms ja joka kerta entinen pano tai exä.

Tee meille palvelus ja pysy femcelinä.

Kerrotko mikä tarve joillain miehillä on kehua omalle naiselle muita naisia ja eksiään?

Jos mä olen rakastunut johonkuhun niin se tosiaan on maailman komein ja ihanin, ei tulis mieleenkään yrittää pahoittaa hänen mieltään tai järjestää mitään pskatestejä josko se olis mustasukkainen.

Viimeisin mies joka sitä yritti sai jatkaa sitä ihan rauhassa ilman mua. Ei tuommoisessa ainakaan mitään rakkautta ja kunnioitusta ole.

Juuri näin, ja nämä samat sankarit alkavat poraamaan tai suuttuvat jos heitä vertaa eksään tai toiseen mieheen. Eivät kestä edes pikku näpäytystä takaisin. Takaisin jonnekin leikkikentälle joutavat

Vierailija
50/69 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekee munaa mieli NYT

Vierailija
51/69 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kunnioita vaimoaan, jonka jumala hänelle antaa,"

Onhan tuo provoilua, onhan?

Vierailija
52/69 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kaverit on sellaisia, jotka ei moikkaa puolisoa eivätkä koskaan tule yhteiseen kotiinne käymään, niin ei käy.

Vierailija
53/69 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä yleisesti näistä "mun kaveri / isi / cherry pickaama asiantuntija sanoi että sun pitää tehdä näin", että mies on täysin vapaa ottamaan yhteyttä vaikkapa videon naiseen ja yrittämään seurustelua hänen kanssaan. Niin kauan jos haluaa seurustella minun kanssani, kysyy minulta. Ei kavereiltaan, ei tiedeukoilta, tai vanhemmaltaan

Oma cherry pick suosikkini on rabbi manis friedman joka sanoo, että jo epälojaali ajatuskin on vaimon pettämistä, eikä kenenkään naisen tule joutua käymään sellaista läpi. Uskon häntä :)

Vierailija
54/69 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedeyhteisön sisältä tulevista suosittelijoista sen verran, että sieltä tulee suosituksia mm. Suostua r aiskauksiin parisuhteen sisällä, mutiloida naisia syöpää aiheuttavilla steroideilla jotta miehet pääsevät siittämään enemmän, ja r aiskataanpa siellä äitejäkin standardinomaisesti. Eli koko kenttä on syvän naisvihamielinen, plus tietysti naiserikoiset psyk.diagnoosit liittyen erityisesti heidän seksuaalisuutensa kontrollointiin ja alentamiseen (äitiyteen liittyvät). Elikkäs ei ole naisen kultti se, ja joka suositukseen mikä sieltä tulee kannattaa suhtautua _erittäin_ suurella varauksella. Jos on pokkaa niin ignorata oikeastaan välittömästi edes kuuntelematta

Vierailija
55/69 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Mutta tuskin sinä olet sellaista saamassa, jos asia on sinulle vitsi

Vierailija
56/69 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Mutta tuskin sinä olet sellaista saamassa, jos asia on sinulle vitsi

Pitkäaikainen (>20 v) puolisoni ei ollut "jumalan" lahja minulle vaan siinä teimme molemmat itse valintamme ilman uskonnollista paatosta. Ja hän myös itse päätti lähteä toisen miehen matkaan rikkoen liittomme uskottomuudellaan johon kunnioittamiseni päättyi. En pidä sitäkään "jumalan" syynä.

Vierailija
57/69 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella saa myös olla miespuolisia kavereita/ystäviä ilman että siitä seuraa mykkäkoulua tai väkivaltaa.

En ole ikinä lyönyt naista tai ollut muutenkaan väkivaltainen ketään kohtaan.

Haluatko mitallinen, naisvihaaja?

Naisvihaajako on semmoinen, joka ei ole lyönyt naista tai ollut muuten väkivaltainen?

Vierailija
58/69 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista USA-konservatiivikristityn mielipidettä on näkynyt muuallakin. Tässä aiheeseen liittyvä kommentti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5927719/tanssiminen-yoelamassa-varattun…

Vierailija
59/69 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena olemisesta ei ole kokemusta, mutta miehenä olemisesta on. Sanonkin miehenä, että kukaan heteromies ei ole naisen kanssa pelkästään kaveri. Siinä on aina toive seksistä taustalla. Minkä takia naiset luulette että se teidän kaverimies on niin mukava teille? Sen takia että he oikeasti ovat kiinnostuneita teidän parisuhdeongelmista ja ajattelevat teidän parastanne ilman taka-ajatuksia? Miehiltä tämä on tietysti täysin säälittävää toimintaa kun lokkina pyöritään naisen ympärillä ja odotetaan heikkoa hetkeä, jos vaikka tulis seksiä. Itse en ole ollut naisten kanssa koskaan pelkästään kaveri, enkä tule olemaankaan, koska tämä on pahemman luokan kusetusta ja säälittävää toimintaa. Mieluummin kortit pöytään ja friendzonen jätän lokeille.

Herätkää, naiset.

Vierailija
60/69 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa katsoa ärsyttäviä videoita mutta tietenkin saa olla kavereita ihan sukupuolesta riippumatta.

Ei ole pakko katsoa, juuri sen takia yritin helpottaa merkkaamalla ajan. Totta. Miehellä saa olla naispuolisia kavereita/ystäviä ja muijan on vain kestettävä se hammasta purren.

Hassusti ne naispuoliset kaverit tuppaa olemaan semmoisia, joita mies on pannut, tai joita mies haluaisi panna.

Minä olen yksi tällainen kaveri mitä on pantu. Luulin toki, että pelkästä kaveruudesta oli kiinnostunut.