Pariterapeutti vastaa: saako miehellä olla naispuolisia ystäviä?
2:21
Nyt tähän kysymykseen on lopultakin vastaus. Ja vastaus on juuri se, mistä naiset ei pidä.
Kommentit (69)
Olen naimisissa oleva nainen ja ystävystyn helposti miesten kanssa. Hassua kyllä, ystävystyn ainoastaan hyvännäköisten miesten kanssa, ts. sellaisten, joiden kanssa voisin harrastaa seksiä. Usein tulee tosin harrastettuakin.
Eli kyllä voivat olla ystäviä, jos seksi ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa katsoa ärsyttäviä videoita mutta tietenkin saa olla kavereita ihan sukupuolesta riippumatta.
Ei ole pakko katsoa, juuri sen takia yritin helpottaa merkkaamalla ajan. Totta. Miehellä saa olla naispuolisia kavereita/ystäviä ja muijan on vain kestettävä se hammasta purren.
Tai sitten voi vaan erota ja olla jonkun kanssa kenen kanssa ei tarvitse "kestää hammasta purren" yhtään mitään
Vierailija kirjoitti:
Naisena olemisesta ei ole kokemusta, mutta miehenä olemisesta on. Sanonkin miehenä, että kukaan heteromies ei ole naisen kanssa pelkästään kaveri. Siinä on aina toive seksistä taustalla. Minkä takia naiset luulette että se teidän kaverimies on niin mukava teille? Sen takia että he oikeasti ovat kiinnostuneita teidän parisuhdeongelmista ja ajattelevat teidän parastanne ilman taka-ajatuksia? Miehiltä tämä on tietysti täysin säälittävää toimintaa kun lokkina pyöritään naisen ympärillä ja odotetaan heikkoa hetkeä, jos vaikka tulis seksiä. Itse en ole ollut naisten kanssa koskaan pelkästään kaveri, enkä tule olemaankaan, koska tämä on pahemman luokan kusetusta ja säälittävää toimintaa. Mieluummin kortit pöytään ja friendzonen jätän lokeille.
Herätkää, naiset.
Kai kuitenkin oletuksella, että pitää sitä naista viehättävänä. Sen kai se vaatii pohjalle. Että jättäisin sen mahdollisuuksien avaruuteen kuitenkin leijumaan, että jollakulla miehellä voi jossain yhteydessä muodostua jonkinlainen (ei tosin kovin läheinen) kaverillinen suhde johonkin naiseen, jota ei pidä viehättävänä.
Mutta jos se on suurin piirtein vetävän näköinen se kaveri, niin kyllähän tämä yllä oleva viesti on varmasti melko lailla totta.
En tiedä mikä pakko nykyään on yrittää riisua biologiaa joka paikasta, ihan niin kuin sitä ei olisi ollenkaan olemassa. Kyllä se vaan kaiken taustalla vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla, tottakai. Minunkin miehellä on nuoruudenaikaisia naispuolisia ystäviä, joilla on myös oma aviomies ja perhe.
Raja menee siinä millainen suhde miehellä ja tällä toisella naisella on. Ei mieskään hyvällä katsoisi, jos minä alkaisin viettää harrastuksesta tutun komean miehen kanssa kaveriviikonloppuja mökillä kahdestaan.
Minulla on nuoruudenaikainen mieskaveri. En ole ikinä tehnyt hänen kanssa yhtään mitään ikinä, vaikka molemmat ollu sinkkuna. Kun tapasin mieheni, niin itse vedin rajan tähän mieskaveriin niin, että en mene hänen kotiin. Tämä on vaan ja ainoastaan minun oma päätös, koska en näe itse sitä sopivaksi mennä. Sanoin silloin mieskaverilleni ja hän ymmärsi sen täysin. Omalle miehelle se on ihan se ja sama.
Red flag niin miehessä kuin naisessa on se että kaikki vastakkaista sukupuolta olevat ovat entisiä treffikumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Naisena olemisesta ei ole kokemusta, mutta miehenä olemisesta on. Sanonkin miehenä, että kukaan heteromies ei ole naisen kanssa pelkästään kaveri. Siinä on aina toive seksistä taustalla. Minkä takia naiset luulette että se teidän kaverimies on niin mukava teille? Sen takia että he oikeasti ovat kiinnostuneita teidän parisuhdeongelmista ja ajattelevat teidän parastanne ilman taka-ajatuksia? Miehiltä tämä on tietysti täysin säälittävää toimintaa kun lokkina pyöritään naisen ympärillä ja odotetaan heikkoa hetkeä, jos vaikka tulis seksiä. Itse en ole ollut naisten kanssa koskaan pelkästään kaveri, enkä tule olemaankaan, koska tämä on pahemman luokan kusetusta ja säälittävää toimintaa. Mieluummin kortit pöytään ja friendzonen jätän lokeille.
Herätkää, naiset.
Aika alfailua. itselläni on ihan mahtavia naisia ystävinä. Ovat myös ystävystyneet naiseni kanssa. Jotkut meistä ovat kehittyneet aavistuksen pidemmälle siinä miten ollaan ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten tapa kontrolloida miestä estämällä tätä saamasta erilaisia kokemuksia elämässä (naispuoliset ystävyyssuhteet) lopulta tappaa parisuhteen.
Auts!
Naiset ovat vuosia väittäneet, että miehen täytyy totella naisen pyyntöä.
Kai se ongelma on siinä että heteromiehet itse kilvan väittävät että aina on takaa-ajatus miehellä jos on naispuolinen kaveri. Ihan nähnyt youtube videoitakin missä miehiltä ja naisilta kysytään ja naisten mielestä voi olla ystäviä ilman takaa-ajatuksia ja miesten mielestä ei. Ja kommenteissa miehet sanovat samaa. Lukuisat miehet. Miehet itse aiheuttavat naisille tämän epävarmuuden kun luovat itsestään sellaisen kuvan että ovat pelkkiä munansa orjia.
Itse en alkaisi mihinkään vakavampaan miehen kanssa kenellä on paljon naisia elämässä