Pesukoneen luukun lukitus ei vaan aukea - APUA!!
Kyseessä Rosenlew Pesumestari (RTF61203W)
Kahva OK, plus yritetty narumetodilla avata, ja se kahvan osa liikkuukin mutta ei auta sillä lukko on päällä. Ollaan kokeiltu käyttää useita lyhyitä ohjelmia loppuun jotta kone älyäisi avata lukituksen ohjelman loputtua - ei toimi. Kone otettu pois pistokkeesta tunneiksi ja laitettu päälle - ei toimi.
Nyt otan kaikki neuvot vastaan, miten saan pyykit ulos koneesta? Avaan vaikka koko höskän lekalla, mutta mieluiten muut metodit eka!
APUA
Kommentit (199)
Mä kokeilisin hämätä konetta, ensin ottamalla virrat pois ja sitten pesemällä koneellisen uusiksi ja odottaisin rauhassa enkä menisi liian aikaisin repimään luukkua auki.
Yritä neuvotella ja tarjoa koneelle pyykin vastineeksi esimerkiksi paritonta sukkaa.
mun koneessa on nukkasihtiluukun takana pieni vipu, jolla luukun saa auki.
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilisin hämätä konetta, ensin ottamalla virrat pois ja sitten pesemällä koneellisen uusiksi ja odottaisin rauhassa enkä menisi liian aikaisin repimään luukkua auki.
Arvostan neuvoasi oikeasti, se tuntuu ja tuntui olevan paras vaihtoehto mutta ei ole tähän mennessä toiminut. :/ Kiitos kumminkin
-AP
Vierailija kirjoitti:
Yritä neuvotella ja tarjoa koneelle pyykin vastineeksi esimerkiksi paritonta sukkaa.
Tai ehkä hän haluaa puolet sun mineraaleista.
Vierailija kirjoitti:
mun koneessa on nukkasihtiluukun takana pieni vipu, jolla luukun saa auki.
Koneessa ei ole nukkasihtiä, se on joku tämän Rosenlewin Pesumestarin erityinen ominaisuus. Yllätyin itsekin aikanaan, pitää kerätä kaikki möhnä poistoletkun päästä jottei mene ympäristöön. Olen nähnyt että järkevämmissä koneissa on noin kuten sanoit.
-AP
Laita lapsilukko päälle ja sitten pois. Ja..
Tuohan olet jo kokeillut .
"luukku ei avaudu. Varmista, että pesuohjelma on päättynyt. Aseta tyhjennys- tai linkousohjelma, jos rummussa on vettä"
Sinun pitää muuttaa uuteen asuntoon ja hankkia uusi pesukone. Ei ole muuta vaihtoehtoa.
Jos ei tarvitse yrittää saada pesukonetta pysymään ehjänä vaan ainoastaan pelastaa sisällä olevat pyykit, kokeilisin vanhaa kunnon sorkkarautaa. Jos teitä on useampia avaamassa konetta, yksi vääntää sorkkaraudalla luukkua raolleen ja toinen kokeilee jollain ruuvimeisselillä vääntää lukitusta auki. Jos se ei auta, vääntää luukun väkivalloin auki.
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää muuttaa uuteen asuntoon ja hankkia uusi pesukone. Ei ole muuta vaihtoehtoa.
Omakustanteinen asunto ja kone :( Vois tietty muuttaa hyyrylle ja myydä tän kopperon pois.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Laita lapsilukko päälle ja sitten pois. Ja..
Tuohan olet jo kokeillut .
"luukku ei avaudu. Varmista, että pesuohjelma on päättynyt. Aseta tyhjennys- tai linkousohjelma, jos rummussa on vettä"
Juu lukitus päälle ja pois ja uusiks, tyhjennysohjelma käynyt niin monta kertaa että pyykitkin jo varmaan kuivia. Ei vettä rummussa. Kiitos kuitenkin
-AP
Sähkömies neuvoi irrottamaan kenkkuilevan kodinkoneen sulakkeen muutamaksi tunniksi/yöksi. Ilmeisesti vaikutus on jotenkin erilainen kuin johdon irrottamisessa. Meillä sekoileva mikro alkoi toimia tällä tavalla.
Koita kallistaa konetta et mahdollinen koneeseen jäänyt vesi valuu pois. Mulla tehonnut pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Sähkömies neuvoi irrottamaan kenkkuilevan kodinkoneen sulakkeen muutamaksi tunniksi/yöksi. Ilmeisesti vaikutus on jotenkin erilainen kuin johdon irrottamisessa. Meillä sekoileva mikro alkoi toimia tällä tavalla.
Kiitos! Kokeilen tätä, jahka... eh, löydän sulakkeen.
-AP
Minulla oli n. 10 v sitten sama tilanne, AEG:n kone. Suutahdin vähän ja potkaisin luukkua kahvan kohdalta ja kas, luukku aukesi. Sen jälkeen luukun lukitus piti aina avata kopsauttamalla. Kone toimi sen jälkeen muuten monta vuotta moitteetta. Kannattaa kokeilla.
No oletko kokeillut uudelleen pesua? Jos se leppyy siitä, kun saa pestä taas?
Vierailija kirjoitti:
No sama tilanne aeg:n koneessa. Sorkkaraudalla avasin ja uuden tilasin.
Mulla aeg teki tuota. Tein kaikkia temppuja. En tiedä, mikä auttoi. Lopulta se aina aukesi. Siis vedin töpseliä irti, laitoin päälle ja pois jne.
Pyysin miestä kerran jo ottamaan sorkkaraudan esiin. Siellä oli tärkeitä vaatteita sisällä. Ei takuukaan olisi vaatteita pelastanut, ku ei korjaaja tule heti.
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytää sulakkeen?
En usko, että koneessa on sulaketta.
Minä tyhjensin nukkasihdin eilen. Jouduin vasaralla ja ruuvimeisselillä kampeamaan luukkua, kun en saanut sitä muuten auki. Oli niin täynnä töhnää. Täytyy muistaa tyhjentää useammin. 🤭
Kerro please :'(
Saat mun Muumimukit, hopealusikat ja ehkä esikoisenkin.
-AP