Pesukoneen luukun lukitus ei vaan aukea - APUA!!
Kyseessä Rosenlew Pesumestari (RTF61203W)
Kahva OK, plus yritetty narumetodilla avata, ja se kahvan osa liikkuukin mutta ei auta sillä lukko on päällä. Ollaan kokeiltu käyttää useita lyhyitä ohjelmia loppuun jotta kone älyäisi avata lukituksen ohjelman loputtua - ei toimi. Kone otettu pois pistokkeesta tunneiksi ja laitettu päälle - ei toimi.
Nyt otan kaikki neuvot vastaan, miten saan pyykit ulos koneesta? Avaan vaikka koko höskän lekalla, mutta mieluiten muut metodit eka!
APUA
Kommentit (199)
Suomalaisten kermaperseiden ongelmia joihin huudetaan apua?
Vierailija kirjoitti:
Olko loppulinkous ok? Jäikö vettä sisälle? Linkousohjelma uusiksi.
Lingottu useamman kerran, itse ohjelman linkous oli myös tehonnut mutta varmuuden vuoksi toistettiin pariin otteeseen. Myös tyhjennys. Lukolla on joku muu ongelma. :/
Kiitos kuitenkin!
-AP
Oletko kokeillut horjuttaa konetta eli kone nojaamaan vaikka 45 asteen kulmassa ja sitten aukaista luukkua?
Mitä lasissa ap?
Täällä vain teetä, mutta harkitsen terästettyä glögiä.
Vierailija kirjoitti:
No jos se poistoputki on tukossa ja vaatii putsauksen. Sen jälkeen vaikka ylimääräinen huuhtelu ja linkous.
Vesi virtaa iloisesti, koitan irrottaa ja tarkistaa kumminkin - kiitos!
-AP joka alkaa olla sievässä
Jos kone on siirtynyt paikaltaan eikä ole enää täysin vaakasuorassa? Kokeile kiiloja tassun alle...
Vierailija kirjoitti:
Pamauta napakasti, terävästi ja kovaa nyrkillä pesukoneen kahvan kohdalle kannen päälle.
Itse löysin ohjeen joskus netistä, ja kokeilin kun oli ensimmäisen kerran lukitus jumittunut. Koneeni lukitus jumittuu toisinaan ja pamautusavaus toimii joka kerta. Erimerkkinen kone tosin kyseessä, päältätäytettävä Electrolux.
Kannattaa kokeilla!! Ja kova pamautus sitten, kevyt ei toimi.
... Ja tosiaan Youtube-videon vinkissä, josta otin itse mallia, kone oli sivusta täytettävä. Pamautus kahvan lukituksen kohdalle siis voi toimia niin sivusta täytettävälle, kuin päältä täytettävällekin mallille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lasissa ap?
Täällä vain teetä, mutta harkitsen terästettyä glögiä.
Löysin jotkut vodkanjämät ja tein appelsiinimehun kanssa screwdriverin. Ajattelin tälleen työkaluhengessä kun on kerta päivän teema.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koneessa ei ole nukkasuodatinta, lapsilukko on pois päältä (senkin saa päälle ainoastaan tietyllä metodilla, valo ei pala)
Mikä b-luokan pesukone sulla on, jos ei ole nukkasihtiä?
Ihan toimiva kone ollut, se on ihan oikeasti ollut vissiin joku myyvä 'ominaisuus' että ei ole nukkasihtiä. Koneen ikää en muista, mutta isäni on siitä tehnyt kaupat joten voi hyvinkin olla bashkaa tavaraa, hän yleensä ostaa kalleimman sillä kuvittelee sen olevan paras. Ja onhan tämä uskollisesti palvellut. Vaikka en itsekään ollut kuullut koneesta jossa ei ole nukkasihtiä, asia kävi ilmi vasta sitten kun kompastuin sitä ekan kerran etsimään.
Ei näissä vempeleissä aina ole järkeä. Mietin vain miksi ei ole järkevää hätäavaajaa, jos vaikka kissa tai lapsi kiipeäisi rumpuun sisään. Ei tosin ole kumpaakaan taloud
Eikö ole edes rummun pohjassa? Päältätäytettävissä ainakin on nykyisin ja tarvitaan työkalujakin sen aukaisemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut horjuttaa konetta eli kone nojaamaan vaikka 45 asteen kulmassa ja sitten aukaista luukkua?
En oo. Voiko noin tehdä murtamatta jäseniä?
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koneessa ei ole nukkasuodatinta, lapsilukko on pois päältä (senkin saa päälle ainoastaan tietyllä metodilla, valo ei pala)
Mikä b-luokan pesukone sulla on, jos ei ole nukkasihtiä?
Ihan toimiva kone ollut, se on ihan oikeasti ollut vissiin joku myyvä 'ominaisuus' että ei ole nukkasihtiä. Koneen ikää en muista, mutta isäni on siitä tehnyt kaupat joten voi hyvinkin olla bashkaa tavaraa, hän yleensä ostaa kalleimman sillä kuvittelee sen olevan paras. Ja onhan tämä uskollisesti palvellut. Vaikka en itsekään ollut kuullut koneesta jossa ei ole nukkasihtiä, asia kävi ilmi vasta sitten kun kompastuin sitä ekan kerran etsimään.
Ei näissä vempeleissä aina ole järkeä. Mietin vain miksi ei ole järkevää hätäavaajaa, jos vaikka kissa tai lapsi kiipeäTää on edestä täytettävä. Härvelin avaamisesta ei ollut iloa ainakaan tällaiselle joka ei ymmärrä mitä katsoo.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lingottu useamman kerran, itse ohjelman linkous oli myös tehonnut mutta varmuuden vuoksi toistettiin pariin otteeseen. Myös tyhjennys. Lukolla on joku muu ongelma. :/
Kiitos kuitenkin!
-AP
Tuossa mun 18 v Siemensissä on tekstit ruotsiksi, Hobby Hallista tuli aikoinaan sellainen versio. Yksi kohta valikosta on urpumping, se tyhjentää rummun vedestä ja on yleensä auttanut, jos luukku on jumissa. Suomenkieliset tekstit tulivat eri tarralla, mutta se jäi liimaamatta, kun teksteistä tajuaa kuitenkin suht kaiken.
Joko koitit lyödä siihen kahvan kohdalle? Suosittelen kokeilemaan!
Muistan hyvin omat epätoivoiset monien ohjelmien pyörityksen ja odotukset irti pistorasiasta, vinkkien etsimisen netistä ja mielikuvat pilaantuvista pyykeistäni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kuitenkin!
-AP
Tuossa mun 18 v Siemensissä on tekstit ruotsiksi, Hobby Hallista tuli aikoinaan sellainen versio. Yksi kohta valikosta on urpumping, se tyhjentää rummun vedestä ja on yleensä auttanut, jos luukku on jumissa. Suomenkieliset tekstit tulivat eri tarralla, mutta se jäi liimaamatta, kun teksteistä tajuaa kuitenkin suht kaiken.
Tyhjennys kokeiltu mutta ainoastaan suomeksi :(
-AP
Vierailija kirjoitti:
Joko koitit lyödä siihen kahvan kohdalle? Suosittelen kokeilemaan!
Muistan hyvin omat epätoivoiset monien ohjelmien pyörityksen ja odotukset irti pistorasiasta, vinkkien etsimisen netistä ja mielikuvat pilaantuvista pyykeistäni...
Konetta on lievästi pahoinpidelty. Kuvaile miten löit?
Onnistuukohan kodinkoneväkivalta paremmin kännissä? Otan vielä yhden.
-AP
Onko takaa ladattava vai edestä?
Apua, tätä ketkjua lukiessani olen nauranut niin paljon. Olen kuvitellut, miten AP on schewdriverilasi kädessä horjutellut konetta, siirtänyt sen 45-asteen kulmaan ja avanut luukun.
Jompikumpi poski auki ja sisältä ruuvarilla autat kielen aukeemisessa
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten kermaperseiden ongelmia joihin huudetaan apua?
Sain kivasti ala peukkuja:D Pesukoneessa on ohjelmakortti/piirikortti ja siinä on myös viive lukon aukaisulle. Jos yhtään osaa loogisesti ajatella, vika ei voi olla muussa kuin sähköisessä ohjauksessa?
No jos se poistoputki on tukossa ja vaatii putsauksen. Sen jälkeen vaikka ylimääräinen huuhtelu ja linkous.