Miksi ostat tonnikalaa öljyssä, jos et käytä sitä öljyä mihinkään?
Kommentit (86)
Kyllä minä ainakin käytän sen öljynkin. Jos ei kaikki mene siihen alkuperäiseen ruokaan, niin sitten muihin kalaruokiin. Säilyy kyllä jääkaapissa sen aikaa, että ehtii käyttää. Siirtää vain toiseen astiaan.
AHAHAHAHAHAHAH! Kuka oikeasti ostaa edes tonnikalaa kun voi ostaa sardiineja?! Ovat paljon terveellisempää, täynnä hyvää rasvaa ja paremmat ravintoarvot kuin jokin tölkki tonnikala (ei ole edes oikeaa tonnikalaa)
Tiedoksi teille että se öljy on kauheinta roskaöljyä mitä olla voi sillä säilykkeet maksaa saman verran oli niissä vettä tai öljyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin käytän sen öljynkin. Jos ei kaikki mene siihen alkuperäiseen ruokaan, niin sitten muihin kalaruokiin. Säilyy kyllä jääkaapissa sen aikaa, että ehtii käyttää. Siirtää vain toiseen astiaan.
SÄILYTTÄÄ tonnikalan öljyn???😳
Koska olen epähuomiossa vahingossa ostanut, myös sitä murskattua sattunut joskus. Öljyssä olevaa ei syönyt kissa eikä koiraakaan, mutta se murska kelpasi kissalle. Muuten ostan vaan paloja vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki käytän, kaadan enimmtn viemäriin ja loput pastaan. Viemäriin saa kaataa nestemäistä rasvaa. Kovaa rasvaa ei, se tukkii putket jäähtyessään.
Ei mitään rasvaa saa kaataa viemäriin. Ei missään määrin.
nuoletko lautaset ja paistinpannut sun muut puhtaaks vai mitä teet ettei tippaakaan öljyä mene viemäriin
Kuinka rasvaisia ruokia oikein teet, jos pannussa lilluu tonnikalapurkillisen verran rasvaa paiston jälkeen?
Itse ainakin tyhjennän lautaset ja pannut ennen pesua, tarvittaessa pyyhin paperilla.
Vierailija kirjoitti:
AHAHAHAHAHAHAH! Kuka oikeasti ostaa edes tonnikalaa kun voi ostaa sardiineja?! Ovat paljon terveellisempää, täynnä hyvää rasvaa ja paremmat ravintoarvot kuin jokin tölkki tonnikala (ei ole edes oikeaa tonnikalaa)
Löytyihän se terveysintoilijakin linjalle. Desinfioitko vielä purkin ennen avaamista ettei basiliskot leviä?
Pöljät, se öljy sekoitetaan siihen tonnikalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyihän se terveysintoilijakin linjalle. Desinfioitko vielä purkin ennen avaamista ettei basiliskot leviä?
Miltä tuntuu olla vastuuton läski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilyttää juu sen pari päivää. Sitten teen toisen kalaruoan, johon se menee.
Ostan tonnikalaa vedessä ja lisään ruoanlaitossa öljyä tarvittaessa. Tulee halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. uunikalan vuoan voi voidella sillä tonnikalaöljyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki käytän, kaadan enimmtn viemäriin ja loput pastaan. Viemäriin saa kaataa nestemäistä rasvaa. Kovaa rasvaa ei, se tukkii putket jäähtyessään.
nuoletko lautaset ja paistinpannut sun muut puhtaaks vai mitä teet ettei tippaakaan öljyä mene viemäriin
Kuinka rasvaisia ruokia oikein teet, jos pannussa lilluu tonnikalapurkillisen verran rasvaa paiston jälkeen?
Itse ainakin tyhjennän lautaset ja pannut ennen pesua, tarvittaessa pyyhin paperilla.
paperilla pyyhit :D voi jeesus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. uunikalan vuoan voi voidella sillä tonnikalaöljyllä.
Tai siihen voi lisätä mausteita ja sivellä uunikalan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Koska tonnikala on paremman makuista eikä niin kuivaa kuin vedessä säilötty. Siksi. Onko muita tyhmiä kysymyksiä?
Koska en tiedä mitä kuravettä vesi on.
T. Aina öljyssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu olla vastuuton läski?
Tuohon en osaa vastata, kun ei kokemusta suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näyttää tonnikala öljyssä sisältävän 7g rasvaa/100g.eli purkillisessa on noin ruokalusikallinen
en suosi itse kovin rasvaista ruokaa, mutta onhan se nyt selvää että kun ihmiset tekee mitä lie lasagneja sun muita joissa jo pelkkä jauheliha tuo 100g kovaa rasvaa, lisäks juustot, voit sun muut niin kyllä sitä jää siihen vuokaankin
saati sitten kun jengi kaataa jotain kinkkurasvoja lavuaariin, jotka tosiaan sinne jähmettyy. siitä ihan aiheellisesti aina viestitäänkin ettei sitä pidä tehdä
ei sitä öljyä siinä niin paljon ole