Miksi polttaa sisällä kerrostalossa?
Olen koko elämäni asunut kerrostaloissa ja naapureiden puhe, musiikin soittaminen, eläimet, yms. eivät ole koskaan minua häirinneet. Se kuuluu asiaan (täydellinen hiljaisuus itseasiassa häiritsisi minua enemmän) mutta jos jotain en tule koskaan ymmärtämään, se on polttaminen sisätiloissa niin, että savu leviää käytävään ja muihin asuntoihin.
Taloyhtiössä on erikseen tupakkapaikka pihalla, jossa on penkit ja pöytä, sekä useampi yhteinen parveke! Vaikka ikkunani eivät ole auki, niin silti useampaan kertaan päivässä tupakan haju leviää asuntooni. Mikä pahinta, rapussa asuu myös monta pienen lapsen perhettä.
Jos itse poltat sisällä kerrostalossa (en puhu nyt parvekkeesta taikka tupakkapaikasta), niin miksi?
Kommentit (36)
Mikset sitä käy pissalla kilometrin päässä metsässä?
Vierailija kirjoitti:
Ulkona on veemäisen kylmä. Eikä muutenkaan huvita rampata sinne asti koko ajan.
Miksi sitten muutat asuntoon, jossa tupakointi ei ole sallittu sisällä eikä parvekkeella?
En polta sisällä vaikka asunnossani saa polttaa. Yks tuttu polttaa, on kyllä seinät kellastuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten muutat asuntoon, jossa tupakointi ei ole sallittu sisällä eikä parvekkeella?
En elä elämääni sen perusteella mitä joku tuntematon on paperinpalalle kirjoittanut.
Ei ulkonakaan saa enää polttaa niin pakko se jossain on tehdä. En saa polttaa parvekkeella enkä pihassa enkä todellakaan lähde lenkille että pääsen tupakalle. Tätähän te tupakoimattomat halusitti kun aloitte kieltämään parveketupakoinnin ja pihassa tupakoinnin. Ettehän nyt tekään niin älyttömiä ole että kuvittelette että teidän nalkuttamalla ja valittamalla saa aikaan se että ihmiset lopettaa tupakan polton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tätä myös ihmetellyt, meilläpäin rempattu taloja tupakoimattomille, myös entisiä asukkaita muuttaa niihin jotka polttavat.
On se kumma miten tämä ei häirinnyt ketään 80-luvulla, kimpassa polteltiin ja kivaa oli.
Niin kauan kun minä joudun aamusta iltaan kuuntelemaan kakaroiden rääkymistä ja huutamista niin sitten ne saa haistella minun tupakan polttoa. Nämä lapsiperheet meidän taloyhtiössä sai aikaan kiellon että pihassa eikä parvekkeella saa polttaa kun se haju häiritsee näitä vanhempia. Joten ei ole jäljellä muuta vaihtoehtoa kuin sisällä polttaminen
Vierailija kirjoitti:
Niin koko ajan. Eikös nuo nikotiiniriippuvaiset ramppaa kessulla vähintään kerran tunnissa?
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska asunnossa on vessa. Mutta asunnoissa ei ole tupakkakoppeja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkonakaan saa enää polttaa niin pakko se jossain on tehdä. En saa polttaa parvekkeella enkä pihassa enkä todellakaan lähde lenkille että pääsen tupakalle. Tätähän te tupakoimattomat halusitti kun aloitte kieltämään parveketupakoinnin ja pihassa tupakoinnin. Ettehän nyt tekään niin älyttömiä ole että kuvittelette että teidän nalkuttamalla ja valittamalla saa aikaan se että ihmiset lopettaa tupakan polton?
Siis "pakko tehdä"? Voi teitä raukkoja. No hyvää loppuelämää happipullon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska asunnossa on vessa. Mutta asunnoissa ei ole tupakkakoppeja.
On minulla tuhkakuppi joka huoneessa.
Siksi, että tupakka on hyvää ja terveellistä ja sitä paitsi se pitää minut hoikkana.
En jaksa 20+ kertaa päivässä pukea ja kävellä rappuja edes takaisin ja haluan polttaa kotona yksin rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että tupakka on hyvää ja terveellistä ja sitä paitsi se pitää minut hoikkana.
Tupakka on puhdas luonnontuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis "pakko tehdä"? Voi teitä raukkoja. No hyvää loppuelämää happipullon kanssa.
Tuo ajattelu malli tarkoittaisi sitä että kaikille tupakoitsijoille tulisi terveysongelmia jonka myös sinä tiedät että ei ole totta. Ja suoraan sanottua jos minulle tulee terveysongelmia niin se ei ole sinun päänsärky
Vierailija kirjoitti:
Te nikotinistit olette sitten niin saatanan laiskaa porukkaa, kun ette jaksa kävellä sinne tupakka-alueelle joten te puolustelette sisällä tupakointia väittäen, että ulkona ei saisi mukamas polttaa
Liekö syynä tälle teidän laiskuudelle se, että happi ei enää kierrä veressä yhtä hyvin kuin puhdaskeuhkoisella vai se, että olette vain keskimäärin tyhmempää porukkaa jotka luulevat tiettyjen piha-alueita koskevan kiellon olevan koko piha!?🤔🤦🏼
Tämmönen juttu, mulla: äiti teetti remontin ja sanoi, et nyt ei sitten enää sisällä polteta. Lopetin sen. Hän sitten oli kaatunut kotona ja joutui Tk:n vuodeosastolle: siellä meni joulu, uusivuosi ja loppiainen. Pakkasta ulkona paljon ja kysyin äidiltä luvan: saanko polttaa sisällä, kun ulkona on pakkasta jotain, mitä lie ollut? Vastasi siihen, et polta nyt sitten, mutta polta keittiössä ja tuuleta. Tein sen yhden ainoan kerran, se tupakanhaju jäi leijailemaan, tuuletus vetäisi sen savun/hajun sisälle.
Sitten äiti nukkui pois, mulla ei ole ketään joka kieltää. En polta kuin alkoa ottaessa, juuri samasta syystä kuin joku sanoi: en viitsi rumpata koko ajan rapussa.
Alakerrassa asui leskirouva, iältäään varmaan yli 10 vuotta vanhempi kuin äiti, poltti aina sillointällöin. Kysyi sitten äidiltä, että haiseeko se? Äiti vastannut siihen: haisee, mutta polta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama! Sitä saa mitä tilaa;)