S-kaupan ruuan verkkotoimitus - tilaus peruttu
Tein Prisma tilauksen tälle päivällä jo viikko sitten. Ensin tuli iltapäivällä viesti, että arvioitu toimitusaika on klo 17.10-17.50. Sitten vähän neljän jälkeen tuli viesti, että olemme joutuneet perunaan tilauksen.
Soitin asiakaspalveluun ja kysyin syytä. On kuulemma haasteita robotiikan kanssa siellä keskusvarastolla.
On näköjään mennyt huonommaksi tuo S-kaupan systeemi uudistuksen jälkeen. Jatkossa on kaintehtävä,tilaukset Citymarketista.
Kommentit (57)
Itsehän se on haettava, mutta sotkee viikonlopun suunnitelmat.
Teen yleensä kerran kuussa verkosta isomman tilauksen ja tämä oli nyt se tämän kuukauden iso tilaus.
Ongelma ei ole minulle iso, huomenna mennään sitten itse kauppaan. Meillä on auto, joten isommatkin ostokset onnistuu. Kirjoitin tänne asiasta herättääkseni keskustelua, miten luotettava tai epäluotettava tuo verkkokauppa on. Joku voi olla vaikka sairas tai jalka murtunut tai vastaavaa. Ennen S-kaupan ruuan verkkokaupan uudistumista tällaista ei ikinä sattunut.
Minä olen tilannut kaiken ruoan S-kaupoilta kotiinkuljetettuna jo useamman vuoden ajan, koska en pysty ollenkaan käymään kaupassa itse. Tilausta ei ole kertaakaan peruutettu. Kerran kuljetus on oli myöhässä, kun auto oli mennyt rikki.
Vierailija kirjoitti:
Entä muut kaupat. K?
Juu, jatkossa tilaan K-kaupan kotiinkuljetuksen. Meni luottamus tuohon S-kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
No mikset hae itse?
Minä en hae sen takia, että mulla ei ole autoa enkä voi kantaa painavia ostoksia ja taksi on kalliimpi kuin kotiinkuljetus.
T. Eri
Haasteita robotiikan kanssa keskusvarastolla, joten tilauksesi peruttiin?
Tilaukset kerätään myymälästä, joten keskusvaraston automaatio ei pahemmin vaikuta niihin.
ropotit romuna kun ajavat väärällä puolella, vastaantulevia ihmisiä päin.
Vierailija kirjoitti:
Tilaukset kerätään myymälästä, joten keskusvaraston automaatio ei pahemmin vaikuta niihin.
Eiköhän ne nykyään kerätä varastosta, jossa juurikin robotit niitä keräävät. En tiedä onko näin sitten vain pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän se on haettava, mutta sotkee viikonlopun suunnitelmat.
Teen yleensä kerran kuussa verkosta isomman tilauksen ja tämä oli nyt se tämän kuukauden iso tilaus.
Ongelma ei ole minulle iso, huomenna mennään sitten itse kauppaan. Meillä on auto, joten isommatkin ostokset onnistuu. Kirjoitin tänne asiasta herättääkseni keskustelua, miten luotettava tai epäluotettava tuo verkkokauppa on. Joku voi olla vaikka sairas tai jalka murtunut tai vastaavaa. Ennen S-kaupan ruuan verkkokaupan uudistumista tällaista ei ikinä sattunut.
Niin, se on ihmeellistä, että joskus teknologia voi pettää. Joskus se voi osua jopa omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei niitä ole saatu myymälään ?
Minkä alueen kauppa oli kyseessä ?
Miten perustelet että ässä huono ja k parempi tässä tilanteessa? Ihan yhtä lailla k-kaupan keräily voi mennä juntturaan
Vissiin pääkaupunkiseutu kyseessä, kun siellä robotit kerää tilaukset varastolta. Muualla kuitenkin vielä ihmiset kerää kaupasta tilaukset, joten homma toimii. Ei kannata asua siellä ruuhka-Suomessa, missä mikään ei toimi.
Ai ne laittoi robotin syyksi. Jos robotti ei toimi, silloin ihmisen on hoidettava. Valita johdolle.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla robot kerää keskusvarastolta. Niitä ei kerätä kaupasta.
Joo, ei ole yritystä Prismalla.
Sovittu tilaus on sovittu tilaus.
Aina voi sathua kaikenlaista, mutta silloin turvaudutaan vsrasuunnitelmaan. Jos oma järjestelmä ei toimi, otetaan vaikka vähän takkiin, palkataan tai siirretään ylimääräinen ihminen tekemään robotin hommat ja tilataan vaikka taksi kuljettamaan tavarat asiakkaalle.
Ja ennen kaikkea, otetaan heti yhteyttä asiakkaaseen, kerrotaan missä mennään ja sovitaan uusi toimitusaika.
Asia on itselleni ajankohtainen, sillä minulla on tilaus sisällä maanantaiksi ja ainakaan toistaiseksi en ole saanut S-kaupasta minkäänlaista varoitusta siitä, miten mahdollinen lakko voisi vaikuttaa tilaukseni toimittamiseen. Oletan että heillä on varasuunnitelma.
Oma varasuunnitelmani ainakin pariksi ensimmäiseksi päiväksi on Go-Go Pizzan perhepizzat kotiin kuljetettuna. Toivottavast heillä on riittävästi raaka-aineita muutamaksi päiväksi.
Jaa. Se on semmosta.