Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheiden äidit:Tehtailetteko lapsia siksi että välttyisitte ns.oikealta työltä??

Vierailija
16.09.2008 |

Vai minkä takia pitää joku kuusi (ja yli) penskaa tehdä???Vai oletteko jotain lestadiolaisia?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö. :P

Vierailija
2/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun ei voi kysymykseen antaa kunnon vastausta. Itse taidat olla ÄÄLIÖ, ainakin tuon vastauksesi perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan sattuu rakastamaan lapsia ja tahtoo niitä enemmän kuin yksi tai kaksi. Ja toiset ei halua laittaa lapsia 10kk ikäisenä päiväkotiin, vaan jäävät itse hoitamaan niitä kotiin niin pitkäksi aikaa kun vain suinkin mahdollista. Toisille raha ja "oikea työ" ei ole kaikki kaikessa.

t: lapsia rakastava, ei-lestadiolainen, kolmatta lastaan odottava nuori äiti

Vierailija
4/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun ei voi kysymykseen antaa kunnon vastausta. Itse taidat olla ÄÄLIÖ, ainakin tuon vastauksesi perusteella.

Vierailija
5/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... meillä miehen kanssa yhteinen haave "suurperheestä". Biologisia lapsia on nyt kolme, toiveissa olisi vielä neljäs (eli yksi lisää). Neljään saa jäädä biolapsien lukumäärä, jos vielä se yksi saataisiin. Kuitenkin kotonamme on tilaa useammallekin ja pidämme lapsista, niin haaveissa olisi myös tarjota koti lapselle tai lapsille, joiden elämisen eväät biokodeissaan ovat lähtökohtaisesti olleet niin huonot, ettei avohuollon tukitoimet ole heidän kotona asumistaan riittäneet mahdollistamaan.

Kuitenkin haluamme biolastemme kasvavan sen verran, että he pystyisivät käsittelemään sijaisperhekuvioon liittyviä byrokratiaakin sisältäviä käytäntöjä ja myös niitä mahdollisesti eteen tulevia negatiivisia asioita, joita huostaanottoasioiden kanssa tekemisissä oleville ihmisille saattaa vastaan tulla.

Emme ole uskovaisia, emme kristittyjäkään. Molemmat aikuiset perheessämme ovat työssäkäyviä, vaikka olenkin samalla kotiäiti (hoidan lapsemme kotona, vaikka teen myös töitä)

Vierailija
6/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissäkin tässä on ehtinyt ja ehtii vielä käymään, vaikka jokunen vuosi kotonakin vierähtää. Ja mies on enemmän meillä halunnut paljon lapsia, itse olisin siellä töissä ehkä mieluumminkin viihtynyt.

Vierailija
7/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaksi minun kanssa samassa talossa asuvaa tekevät näin. Onko järkeä?

AP

Vierailija
8/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin aikoinaan ladyn, jolla oli 6 lasta ja hyvin vastuullinen johtotehtävä isossa yrityksessä. Kaikki otti sujuakseen hienosti tässä yhdistelmässä ja ihmettelen, että miten onnistuu. Joskus tuntuu hulabalta pienemmälläkin porukalla sovittaa kaikki menot ja työkiireet ja eritoten huomioonottaminen ja "ajan antaminen" samaan palettiin.

Hattua nostan suurperheiden (ja meidän pienperheidenkin) äideille ja isille kaikista arjen onnistumisista!

Vierailija
9/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte odotan kolmatta.

Kaksi tehtiin putkeen, lapset hoitoon. Pari vuotta töissä, nyt kolmannen raskaus. Haaveillaan neljäs perään. Sitten taas takas töihin ja luultavasti uus satsi lapsia.

Tää on meijän tapa. Eikä töistäkään ole tarvinnu olla poissa niin kamalan montaa vuotta? Eikä ylityöt ole tälle mammalle mikään hirvitys..

Miksi se on sulle joku ihmettelyn aihe mitä MUUT tekee? Ei minua kiinnosta miksi sinä et tee enempää kun 1 ta 2 lasta. Voiko susta sitten ajatella että työnteko on tärkeämpää? :D

Ei tietenkään, eli älä kiitti ajattele toisten puolesta. Jos se on heille sopiva juttu niin mikä sen parempi?

Vierailija
10/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on jopa sanonut, ettei työnteko kiinnosta.

Mutta oma valinta.

Vierailija
11/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla, ap, on penskoja, niin minulla on kyllä lapsia.

Vierailija
12/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi keskustella? Minua nyt sattui tämä asia mietityttämään ja ajattelin josko joku minulle antaisi siihen oman näkemyksensä!

AP

Vierailija
13/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakoiletteko perhe-elämää ja teette siksi vain yhden tai kaksi lasta, jotta voitte ns. hyväksyttävällä syyllä viettää aikaa poissa perheen luota (siis käydä töissä)?

Vaarannatte yhteiskuntamme jatkuvuuden pitkällä tähtäimellä rahanahneella toiminnallanne. Toivottavasti olette edes isopalkkaisia, jotta ei mene ihan hukkaan.

Vierailija
14/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja sinun Janica Reimatekkeineen... :D

Vierailija
15/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

te suurperheiden äidit ootte sit just niitä jotka viette isommat lapset hoitoon kun uutta tulokasta pukkaa. :D

Vierailija
16/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen äitiysloman välillä olen käynyt töissä. Jokaisella äitiyslomalla myös kaikki lapset ovat kotihoidossa. Tällä hetkellä neljä alle kouluikäistä.

Ja että miksikö? Siksi kun lapset on ihania, elämä lasten kanssa on ihan huippua ja toisaalta on kuitenkin kiva välillä olla töissäkin, se on mukavaa vaihtelua.

Vierailija
17/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustin perheen ja hyppäsin sitten työelämään. T:7

Vierailija
18/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tarkoitin äitejä jotka ovat all the time kotona eivätkä tee töitä missään välissä. Vaan pukkaavat uuden muksun sen jälkeen kun rupeaa nuorin lapsi lähestymään kolmea vuotta.

AP

Vierailija
19/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte työelämän ja perhe-elämän yhdistettyä?

Minulla on vain kaksi lasta ja tuntuu, että kokoajan jompi kumpi on sairaana ja täytyy olla pois töistä. Luulen, että jos olisi esim. 6 lasta, niin olisin ihan paniikissa kun en voisi olla ikinä töissä ja tuntisin olevani töissä (jos siis sinne joskus pääsisin) vain "päivähoissa" (en tuottamassa).

Vierailija
20/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on yhtälailla poissa töistä sairasta lasta hoitamassa tarvittaessa.

Meillä on seitsemän lasta, mutta ei toki niin montaa pikkulasta joten isompien lasten sairastuessa ei vanhempien edes tarvi olla poissa töistä. Tai ei saa.

Molempien vanhempien käydessä töissä homma täytyy organisoida jotta arki pyörisi, ei voi kuvitellakaan että esim äiti ehtisi yksin työpäivän jälkeen tehdä kotityöt niin että ehtisi vielä lastenkin kanssa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä