Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheiden äidit:Tehtailetteko lapsia siksi että välttyisitte ns.oikealta työltä??

Vierailija
16.09.2008 |

Vai minkä takia pitää joku kuusi (ja yli) penskaa tehdä???Vai oletteko jotain lestadiolaisia?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en taas ymmärrä, miksi joku tekee kamalasti lapsia laittaakseen ne toisaalle hoitoon?

Vierailija
42/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös heitä, naisia jotka ovat sekä suurperheen äitejä, että työelämässä menestyneitä poliitikkoja, lääkäreitä yms. joilla lapsia kolme tai enemmän. Itsekin tunnen heidän kaltaisiaan ihmisiä. Siis ei voi yleistää, että kaikki suurperheiden äidit ainakaan olisivat tällaisia.

Mielestäni se jos mikä vaatii oikeasti kapasiteettia! Olen vierestä seurannut, mitä on elämä seitsemän lapsen perheessä, omani on helppoa töissä käyden ja kahta hoitaen siihen verrattuna, vaikka molemmat lapseni allergisia ja sairastelevaisia ovat olleetkin. t. kolmivuorotyössä käyvä kahden lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noita lapsia on tosin vain 5. Ekan ja tokan välillä ikäeroa 2 v, tokan ja kolmannen 3 v ja kolmannen ja neljännen sekä viidennen välillä 2v (nuorimmat ovat kaksosia). En ole pitänyt kuin normaalit äitiyslomat eli joka raskauden välillä olen ollut töissä. Kaksoset on jo 5v, joten töissä olen ollut jo 4v putkeen sen jälkeen. Enää ei lapsia tule lisää.

Vierailija
44/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meistä kenelläkään ole oikeutta arvostella toisten ihmisen valintoja!

Vierailija
45/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti suurperheitä on hyvin monenlaisia. Ja on hyvin eriasia olla suurperheellinen vakaumuksen takia, vahinkolasten seurauksena tai ns. täysin "vapaaehtoisesti".

Vierailija
46/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan hyvä vaihtoehto terveille (psyykkisesti ja fyysisesti) naisille, jotka eivät esim. oikein kykene opiskelemaan, eikä heillä ole täten mitään ammattia. Mitä heidän pitäsi tehdä? Olla työttömiä ja lapsettomia? Jos he siis pitävät lapsista eivätkä ole alkoholisteja tms. niin hyvähän se on, jos tekevät "äidin uraa". Toinen vaihtoehto saattaisi olla syrjäytynyt. Näin he saavat elämäänsä hyvän sisällön.

Vierailija
47/47 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta väänsin ne liukuhihnalta peräkkäin ja hoisin kaikki kotona.

Työelämässä olin ehtinyt ennen lapsia olla 13 vuotta (opiskelin töiden ohella ammatin itselleni). Lastenteon jälkeen ehdin olla työelämässä 25 vuotta.

Eiköhän siinä ole yhdelle ihmiselle. Enemmän ehdin tehdä palkkatyötä elämässäni kuin moni kauan opiskellut yhden lapsen äiti.

Terveisin NYT 4 lapsen työäiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi