Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meille yh äideille ivaillaan?

Vierailija
14.02.2025 |

Olen saanut kuulla ties mitä kuittailua, koska lapsilla on eri isät.

Nyt sitten ovat kateellisia, kun löytyi ihana mies rinnalle. Hän muuttaa pian meille pysyvästi.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole yksinhuoltaja-äitejä lainkaan. Joko mies maksaa, tai Kela maksaa.

Isä maksaa 150 € ja Kela 150 €, lapsilsä 100 €. Tuleehan siitä 450 € kuussa. Kyllä sillä jo ruokaa ostaa. 

Pitää sillä jatkuvasti kasvavalla lapsella olla vaatteitakin päällä.

Vierailija
62/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole yksinhuoltaja-äitejä lainkaan. Joko mies maksaa, tai Kela maksaa.

Tiedätkö mitä sana huoltaminen tarkoittaa?

Niin, se ei tarkoita sitä, että äiti huoltaa omaa egoaan niillä lapsille tarkoitetuilla rahoilla. Käytä lapseen ne rahat, älä itseen, niin voidaan edes keskustella asiasta.

Ja samalla tällä isällä on kuitenkin uusi auto ja pleikkari? Miksei miehen kaikki rahat mene lapseen vaan hänellä on oikeus ostaa itselleenkin jotain?

Aika on isoin ongelma. Koska on aina kiinni lapsissa, ei voi tehdä iltaisin tai viikonloppuisin töitä. Tämä rajaa paljon. Isommat asumiskustannukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se noloa lisääntyä jokaisen vastaantulijan kanssa.

Jokaisen?

Mulla on lapset vain exän (15v yhdessä)  ja nykyisen (29v yhdessä) kanssa 

Siinä välissä minäkin olin yksinhuoltaja:)

Vierailija
64/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian helposti yksinhuoltajat niputetaan samaan kategoriaan. Ihan eri tilanne on vaikka yhden lapsen yh-äiti, joka huomasi lapsen syntymän jälkeen tehneensä virhearvion ja päätti pelastaa itsensä ja lapsensa parempaan elämään. Kun sitten taas 3+ lapsen yh, jonka lapset useammalle miehelle, kärsii elämänhallinnan puutteesta. 

Vierailija
65/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä maksaa 150 € ja Kela 150 €, lapsilsä 100 €. Tuleehan siitä 450 € kuussa. Kyllä sillä jo ruokaa ostaa. 

Miksi molemmat maksaisivat, kela ja isä? Jos isä maksaa tuon 150 e niin siinä on se koko elari.

Joo, eli siis päälle 300 €. Meni sekaisin muiden tukien kanssa. Pieniä roposia ovat. 

Ei, vaan 250 e kun lasketaan lapsilisä mukaan.

Meillä ainakin lapsilisä menee tilille, johon myös isällä on pääsy. Ihan juuri tämän takia, etten jaksa kuunnella kitinää, että lapsilisät tulisivat muka minun käyttöön. Jo on sitten mieskin huomannut, että eihän se mihinkään riitä.

Vierailija
66/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa teini-ikä. Yksin ei vain jaksa laittaa lapsille niin paljon vastaan kuin tarvitsevat. Ettei vain kokeilisi huumehia ja olisi pahoilla teillä. 

Vierailija
67/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, väännä vaan sen uuden miehen kanssa pentu ja sit se häippäsee ja yhteiskunta maksaa. Minkä värisiä ne Sun äpä rät on?

Vaaleita sinisilmäisiä. Ihme kysymys? Vaikka olisivat vihreitä olen heidät itse kasvattanut kun olin yh. Äpäriä ei yhtään, avioliitossa syntyneitä. 

Minimielarit sain mieheltä ja lapsilisät yhteiskunnalta kuten jokainen vanhempi - muuta en ikinä. Kukas muuten sun tt-tuen yms maksaa......?

Vierailija
68/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat tehneet baskoja valintoja elämässään.

Esim. jääneet leskeksi?

Vierailija
69/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian helposti yksinhuoltajat niputetaan samaan kategoriaan. Ihan eri tilanne on vaikka yhden lapsen yh-äiti, joka huomasi lapsen syntymän jälkeen tehneensä virhearvion ja päätti pelastaa itsensä ja lapsensa parempaan elämään. Kun sitten taas 3+ lapsen yh, jonka lapset useammalle miehelle, kärsii elämänhallinnan puutteesta. 

Ehkä silloin on kuitenkin kykyä hankkia verkostoa, jos on monta isää. Tämä on todella iso asia. 

Olen yhden lapsen totaaliyh., ja omat vanhemmat asuvat kaukana. Mies ei osallistu, eikä miehen perhe asu Suomessa. 

Eli eroja on. 

Vierailija
70/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi tarvita myös lääkkeitä tai vaikkapa niinkin yleisen asian, kuin silmälasit. Siinä ne lapsilisät sitten jo menikin.

Vierailija
71/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo kelan 150e on?? En ole sellaista ikinä saanut, vain nuo 2 muuta minimisummaa. Ruokipa ja vaateta teini 250 eurolla....

Vierailija
72/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajaperheet ovat todella laaja kirjo, joten ei voi puhua ehkä edes yhdestä samasta asiasta. 

Eri syyt yksinhuoltajuuteen, talous, henkiset resurssit, verkosto. Sitten on vielä erityislapset ja heidän vaatima hoito. 

Vierailija
73/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi tarvita myös lääkkeitä tai vaikkapa niinkin yleisen asian, kuin silmälasit. Siinä ne lapsilisät sitten jo menikin.

Harrastuksetkin maksaa. Olisihan se kiva, että lapsella olisi jotain resursseja edes harrastusten muodossa. 

Vierailija
74/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se on häpeä, mt leiman kun saat niin voi olla että töitä ei enään tipu! Mulla on hyvä työpaikka ja en rupee sitä menettämään siks että olen tehnyt lapsia 3 eri miehen kanssa!

Ja juu,lapset voi kaikki hyvin! Ihan olen järkeä noin muuten,mies valinnat ovat vaa menneet päin peppua!

Vierailija
75/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä lapsia.

Vierailija
76/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimaantuneita naisia kadehditaan.

Mitä voimaantumista on olla rako levällään jokaisen vastaantulijan edessä?893

Vierailija
77/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla kiva katsella, kun äitiä käy ties kuka polkemassa.

78/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on useammin kuin kerran eronnut lapsen ollessa pieni, niin sitten pitää jo katsoa peiliin. Ehkä se henkilö ei kykene pitkiin parisuhteisiin.

Vierailija
79/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Jos on useammin kuin kerran eronnut lapsen ollessa pieni, niin sitten pitää jo katsoa peiliin. Ehkä se henkilö ei kykene pitkiin parisuhteisiin.

Usein se on kyllä mies, joka ei kestä sitä pientä hetkeä pois huomion keskipisteestä.

Vierailija
80/83 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi