Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurakunta etsinnässä

Vierailija
13.02.2025 |

Hei! 

Etsin seurakuntaa pk-seudulla ( Helsinki, Espoo, Vantaa). Protestanttinen kristinusko : 

- vain miespastoreita

- Raamatun Sanassa pysyminen. Uskaltaa puhua synnistä ja että on tehtävä parannus

- uskovien kaste

Kiitos jos joku tietää ja haluaa kertoa! 

Kommentit (905)

Vierailija
801/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaat ateistit, miksi olette niin vihaisia?

Taidat tulkita kaikkien olevan ateisteja jotka eivät ole sinun kanssasi samaa mieltä. Eniten vihaista herjaamista tässä kerjussa on ihan aloittaja itse harrastanut.

Nöyrtyköön sydämesi ja antakoon Herra sinulle viisautta.

Vierailija
802/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat tulkita kaikkien olevan ateisteja jotka eivät ole sinun kanssasi samaa mieltä. Eniten vihaista herjaamista tässä kerjussa on ihan aloittaja itse harrastanut.

Nöyrtyisit ensin itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei Herchurch toimi Suomessa. Se olisi täydellinen valinta sinulle.

Vierailija
804/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kompastut siihen että Jumala on antanut ominaisuutensa mukaan vapauden valita  ja sen seuraukset."

Aivosyöpään kuoleva pikkuvauva valitsi kuoleman?

Se on seurausta se sairaus ja kuolema.

Seurausta mille? Jumalan tahdolle?

Vierailija
805/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jumala ei ole luonnut yhtään sairautta.Sairaudet kehittyy automaattisesti omasta lähteestään."

Tämä on ristiriidassa Raamatun kanssa. Raamatussa alleviivataan Jumalan luoneen kaiken. Maailmassa ei ole mitään mikä ei olisi Jumalan luomistyön tulosta.

Luuletko että paratiisissa oli torakoita,hyttysiä,täitä, vahingollisia eläimiä.?  Ei ollut.

Vierailija
806/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kompastut siihen että Jumala on antanut ominaisuutensa mukaan vapauden valita  ja sen seuraukset."

Seurausta siitä kun kaivat nenää.

Vierailija
807/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos vanhemmat ei elä Jumalan yhteydessä, voi tapahtua kaikenlaista pahaa."

Tilastollisesti kristityt sairastuu ihan yhtä paljon kuin muiden uskontojen jäsenet tai uskonnottomat. Tätä on tutkittu tieteellisesti PALJON.

Oho, onpas kiinnostavaa! Saisiko linkkejä? En ole ikinä kuullut tällaisista tutkimuksista ja täytyy myöntää, että suhtaudun skeptisesti niiden olemassaoloon - saati siihen, että niitä olisi paljon. Mutta ehkä olen väärässä.

"Religious Participation and Health Outcomes: A Review and Meta-Analysis of Prospective Studies", Pargament, K.I., et al. (2013)

"Religiousness and Health: A Review of the Literature", Koenig, H.G. (2009)

"Religious Service Attendance and Mortality Among US Adults", Strawbridge, W.J., et al. (1997)

"Religious Involvement and Mortality: A 20-Year Follow-Up of the Whitehall II Cohort", Stansfeld, S.A., et al. (2007)

Vierailija
808/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole muokattu tai muutettu. Täsmää edelleen alkuperäisten Raamatturullien kanssa! "

Mitä alkuperäisiä rullia tarkoitat?

https://www.biblicalarchaeology.org/wp-content/uploads/2014/06/scroll-f…

Ne alkuperäiset rullat mitä arkeologit on löytäneet on erittäin riekaleisia katkelmia. Ei ole olemassa mitään alkuperäistä Raamattua kahden tuhannen vuoden takaa.

Ja niistä rullista löytyy vaikka mitä nyky Raamatusta poistettua/ pois jätettyä. Historian aikana on ollut myös laajalle levinneenä inhimillisen virheen myötä syntyneitä virheellisiä käännöksiä tai kopioita. Kenties tunnetuimpana esimerkkinä tapaus Mooseksen sarvet.

Ylipäätänsä se mitä tekstejä ja mistä käännöksistä otettuja tekstejä mikäkin kirkkokunta sisällyttää omaan kaanoniinsa on täysin ihmisten tekemää politikointia jossa aina vaikuttaa kunkin ajan

Viimeksi löytyneistä rullista löytyi sanasta sanaan osia evankeliumeista ja myös muita tähän päivään asti muuttumattomia tekstejä. Kyllä Pyhä Henki ohjaa, mitä Raamattuun sisällytetään ja mitä voi jättää pois, koska olisi tekstien toistoa. Raamatun muutoksiin tai korjauksiin eivät pääse käsiksi kuin Jumalan Pyhän Hengen kasteen saaneet kristityt. Sinne ei mitkään kadunmiehet tai virkamiehet pääse käsiksi ja levittämään väärää Sanaa.

Vierailija
809/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nöyrtyisit ensin itse.

Julistaa syyllinen syyttömäksi tai syytön syylliseksi, kumpikin on Herralle iljetys.

Sananlaskut 17:15

Vierailija
810/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nöyrtyisit ensin itse.

Kuulen mielelläni toiselta elävässä uskossa olevalta oikaisua totuudessa ja rakkaudessa - kuten moni tällä palstalla on toiminutkin totuuden vastaisien kommenttien kanssa. 

Vierailija
811/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos vanhemmat ei elä Jumalan yhteydessä, voi tapahtua kaikenlaista pahaa."

Tilastollisesti kristityt sairastuu ihan yhtä paljon kuin muiden uskontojen jäsenet tai uskonnottomat. Tätä on tutkittu tieteellisesti PALJON.

Oho, onpas kiinnostavaa! Saisiko linkkejä? En ole ikinä kuullut tällaisista tutkimuksista ja täytyy myöntää, että suhtaudun skeptisesti niiden olemassaoloon - saati siihen, että niitä olisi paljon. Mutta ehkä olen väärässä.

"Religious Participation and Health Outcomes: A Review and Meta-Analysis of Prospective Studies", Pargament, K.I., et al. (2013)

"Religiousness and Health: A Review of the Literature", Koenig, H.G. (2009)

"Religious Service Attendance and Mortality Among US Adults", Strawbridge, W.J., et al. (1997)

"Religious Involvement and Mortality: A

Okei, kiitos. Täytyy mahdollisesti vilkaista ihan uteliaisuudesta. Religious Participation and Health Outcomes/Religious Service Attendance ja Religious Involvement iski heti silmään - uskonnollinen osallistuminen ei takaa elävää uskoa. Kirkossa voi käydä joka päivä olematta elävässä uskossa. Mutta elävässäkin uskossa olevilla on toki terveyshuolia - tämänkin Jumala kääntää hyväksi tavalla tai toisella eikä sairaudella ole mitään tekemistä sielun pelastumisen kanssa. Tässä maailmassa lihallinen ruumis ei ole turvassa kivulta ja sairaudelta - ei edes uskovan.

Vierailija
812/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärälle vallinalle, jos olisi valinnut oikein ei olisi kuolemaa ollenkaan.

Tarkoitat että Jumala tiesi että näin tulee käymään ja siitä huolimatta loi?

Vierailija
813/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo ap. Minun ymmärrykseni mukaan kristityn kuuluisi rukoilla jotenkin näin: "Herra, anna minulle viisautta ja nöyrä sydän". 

Ei, että Oi Herra, auta heitä näkemään, kuinka viisas ja oikeassa minä olenkaan!

Vierailija
814/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurausta siitä kun kaivat nenää.

Ei kannata antaa ottaa mitään testejä tikulla nenästä. Se on todella typerä testimuoto.Siitä on monet saanneet elinikäisiä vammoja.

Vierailija
815/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo ap. Minun ymmärrykseni mukaan kristityn kuuluisi rukoilla jotenkin näin: "Herra, anna minulle viisautta ja nöyrä sydän". 

Ei, että Oi Herra, auta heitä näkemään, kuinka viisas ja oikeassa minä olenkaan!

En ole ap. Se jolla on Pyhä Henki, ei tarvi ja yritä saada huomiota itselleen. Herran sana on se mitä uskova puhuu. Ihan vilpitön oli toivotukseni, että saisit Herralta viisautta - jos nöyrryt Hänen edessään. 

Vierailija
816/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei joku ymmärrä ollenkaan mitä tarkoittaa termi nöyryys. Eikä tunne Raamattua. Teitä näyttää täällä olevan useampi.

Uskova keskittyy ensisijaisesti omaan vaellukseensa tullakseen enemmän Kristuksen kaltaiseksi, niin sanoissa kuin teoissa. Ja sen jälkeen myös uskonsisarten ja veljien ojennukseen tarvittaessa. Hyvää sanomaa levitetään myös muille. Sitä näemme tässä keskustelussa. Jos ette kestä kuulla Herran sanaa, kannattaa poistua tästä keskustelusta, ilkeilystä ei ole kenellekään hyötyä.

Eli selvennyksenä: epätotuuksien oikaisu ja totuuden kertominen ei ole ylpeyttä, epänöyryyttä. Edellä mainitut asiat eivät ole mielipiteitä, löytyvät Herran sanasta.

Vierailija
817/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala ei ole luonnut yhtään sairautta.Sairaudet kehittyy automaattisesti omasta lähteestään."

Tämä on ristiriidassa Raamatun kanssa. Raamatussa alleviivataan Jumalan luoneen kaiken. Maailmassa ei ole mitään mikä ei olisi Jumalan luomistyön tulosta.

Jumala loi myös homoseksin ja eläimiin sekaantumisen.

Tässä menette harhaan,ei luonut.  Luuletteko että maailma olisi täydellinen ja hyvä ilman että kaikki hallintavalta on Jumalalla.

Vierailija
818/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei Herchurch toimi Suomessa. Se olisi täydellinen valinta sinulle.

Herjaus jatkuu. 

- Ap

Vierailija
819/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoislestadiolaisuus. Heillä uskovien kaste perustuu käsitykseen, että lapsilla on jo äidin kohdussa Pyhä Henki (kuten Raamattu opettaa Johannes Kastajan esimerkissä, ja sanotaanhan sekin, että lapset ovat vanhempiensa uskon pyhittämät). Lisäksi heillä on raamatullinen tapa, että naiset peittävät päänsä rukoillessaan ja profetoidessaan (kuten on selkeä korintolaiskirkeen käsky enkelien tähden - ei kulttuurin, vaan enkelien!).

Vierailija
820/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että paratiisissa oli torakoita,hyttysiä,täitä, vahingollisia eläimiä.?  Ei ollut.

Jumalan luomistyön tulosta nekin ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme