Ihmettelen aina ihmisten alkoholinkäytön suuruutta
Itsellä kun alkoholi juomat tuppaavat menemään vanhaksi jääkaapissa ja muilla ne ei kerkeä edes viilenemään kun ne on jo juotu. Marraskuussa taisin viimeksi juoda saunakaljan.
Kommentit (90)
Onhan se ihmeellistä että joku voi tykätä juoda silloin tällöin ja sinä et. Ihmisillä nyt on aika erilaisia elämäntapoja ja kaikki eivät ole raivoraittiita. Jotkut jopa nautiskelevat oluesta tai viinistä.
Mutta sinähän tietysti halusit oikeasti kuulla että olet niin paljon parempi ihminen kuin nämä muut? Onneksi olkoon, aika pienet ylpeydenaiheet on sulla! Mutta hyvä että edes jotain saavutusta on elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Monen mielestä runsaskaan viinin juominen ei ole alkoholismia. Pitävät sitä jotenkin hienona ja sivistyneenä tapana. LOL.
Runsaskaan juominen ei ole paha koska mitään muuta ei saa laillisesti käyttää päihteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aikuisena osaa jo säädellä alkoholimäärää. Perjantaina illallisella lasiin kaadettiin kuohuvaa, viiniä, snapsia, likööriä, konjakkia ihan pyytämättä. Join shamppanjan ja viinin, muuhun en koskenut. Aikuisena en pidä krapulan tunteesta, joten osaan jo välttää sitä. Viini on kyllä ihanaa, mutta kohtuudella.
Kohtuudella juomisesta ei saa mitään ja humalasta joutuu kärsimään hirveän krapulan. Siinä on ainoa laillinen nautintoaine aikuisille. Haistatan pitkät noin typerälle laille jonka mukaan vähiten haitallinen päihde on laiton huume. Käytän sitten laittomasti niin ei joudu kärsimään nauttimisesta.
Miten niin kohtuudella juomisesta ei saa mitään?
Ilman humalaa alkoholin juominen on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään ymmärrä tätä. Paljon parempiakin päihteitä on, mutta silti tuollaiseen paskaan tuhlataan hirvittävät määrät rahaa.
Paras ja vähiten haitallinen päihde on laitonta. Itse kasvatettuna se on aika halpaa mutta omaan käyttöön kasvattamisesta saa kohtuuttomia tuomioita.
Minä ihmettelen miten jotkut jaksaa olla aina selvinpäin?
Mä join nuorempana viikonloppuisin ja kävin baareissa yms. Nyt olen ollut raittiina noin 4 vuotta ja isoin asia mitä olen huomannut on se että rahaa säästyy valtavasti mutta toisaalta nyt sitten taas olen yksinäinen kun kotona menee viikonloput. Maanantaisin ehkä vähän skarpimpi töissä kun ei valvo viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aikuisena osaa jo säädellä alkoholimäärää. Perjantaina illallisella lasiin kaadettiin kuohuvaa, viiniä, snapsia, likööriä, konjakkia ihan pyytämättä. Join shamppanjan ja viinin, muuhun en koskenut. Aikuisena en pidä krapulan tunteesta, joten osaan jo välttää sitä. Viini on kyllä ihanaa, mutta kohtuudella.
Kohtuudella juomisesta ei saa mitään ja humalasta joutuu kärsimään hirveän krapulan. Siinä on ainoa laillinen nautintoaine aikuisille. Haistatan pitkät noin typerälle laille jonka mukaan vähiten haitallinen päihde on laiton huume. Käytän sitten laittomasti niin ei joudu kärsimään nauttimisesta.
Ilman humalaa alkoholin juominen on turhaa.
Turhaa? En nyt pysy kärryillä. Eihän se mitenkään tarpeellista ole eikä välttämätöntä, mutta kyllä minulle ja monelle muullekin se on se mikä tekee juhla-ateriasta täydellisen, ateriasta saatava makunautinto on aivan toista hyvin valitun viinin kanssa. Paljoa sitä ei pidä eikä tarvitse juoda, koska ei olekaan tarkoitus tulla humalaan vaan hemmotella makunystyröitä, mutta sinähän et taida sitä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mä join nuorempana viikonloppuisin ja kävin baareissa yms. Nyt olen ollut raittiina noin 4 vuotta ja isoin asia mitä olen huomannut on se että rahaa säästyy valtavasti mutta toisaalta nyt sitten taas olen yksinäinen kun kotona menee viikonloput. Maanantaisin ehkä vähän skarpimpi töissä kun ei valvo viikonloppuisin.
Selvinpäin eläminen on aika yksinäistä. Ryyppäämisen haitat vain ylittävät reippaasti sen hyödyt.