Ihmettelen aina ihmisten alkoholinkäytön suuruutta
Itsellä kun alkoholi juomat tuppaavat menemään vanhaksi jääkaapissa ja muilla ne ei kerkeä edes viilenemään kun ne on jo juotu. Marraskuussa taisin viimeksi juoda saunakaljan.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä juonut saunakaljaa
Olut on pahaa, mutta viini maistuu kyllä
On niin typerä ilmaisu "saunakalja". Saunalla ja kaljalla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sopivasta määrästä alkoholia tulee hyvä olo, velatkin muuttuu saataviksi. Suosittelen lämpimästi.
Ja sitten seuraavat 2-3 päivää ollaan darrassa ja morkkistellaan. Ei kiitos.
Melko ankara kooma pitää vetää, että saa kolmen päivän darran. Join eilen puoli pulloa 21% juomaa, enkä ole krapulassa.
Yhden illan juomisesta menee helposti unet moneksi yöksi. Se on niitä pitkän krapulan pahimpia haittoja. Eikä mitään muuta saa laillisesti. Todella typerää päihdepolitiikkaa.
Pössyttelijäpete menee nyt peiton alle.
Minä en juo alkoholia ja ihmiset ajattelevat, että minä muka luulen olevani parempi kuin he, vaikka asia oikeasti ei ole niin. Päinvastoin tunnen itseni kaikkia muita huonommaksi.
Jouduin juoppoja lapsena katselemaan, elämä oli surullista. Edelleenkään en tajua tätä alkoholin ihannointia. Ei huvita katsella ketään kännissä örveltäjää missään. Siinä ei ole mitään hienoa.
Se on riippuvuus. Sairaus. Alkoholistilla on pinna kireällä töissä ja työyhteisö saa kärsiä kiukutteluista, kun alkoholistilla on vieroitusoireita. Maanantaina tullaan töihin haukottelemaan krapulaisena. Esihenkilöt sulkee silmänsä, eikä kukaan puutu asiaan.
Voiko olla totta? Enemmän alapeukutuksia tällekin asialle. Mahtaa täällä olla juoppoa porukkaa. Itse en juo alkoholia ollenkaan.
Ja joillain jää juomat kokonaan kauppaan. Ajatella, miten me ollaan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Se on riippuvuus. Sairaus. Alkoholistilla on pinna kireällä töissä ja työyhteisö saa kärsiä kiukutteluista, kun alkoholistilla on vieroitusoireita. Maanantaina tullaan töihin haukottelemaan krapulaisena. Esihenkilöt sulkee silmänsä, eikä kukaan puutu asiaan.
Paha tapa se on eikä mikään sairaus, suurimmalla osalla. Se loppuu siihen, kun kiertää korkin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on myrkkyä ihmiselle, se on liuotin. Alkoholia juomalla ihminen menee myrkytystilaan.
Jos juon lasin kuohuviiniä juhlissa tai illallisella punaviiniä niin en varmasti mene myrkytystilaan. Suomalaisilla on täysin kieroutunut suhde alkoholiin. Joko raivoraitis tai änkyräkännääjä. Ei mitään välimuotoja.
No juuri näin. Vuodesta toiseen sama. Mikään ei ikinä muutu tässä junttilassa. Minä join eilen lauantai-iltana neljän tunnin aikana kaksi pullollista olutta. Onko se hirveää rappiota jonkun mielestä?
Jotkut ryystää 7-8 litraa kaljaa illassa. Taitaa olla tosi iso rakko.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi teit tämän aloituksen?
No siksi tehtiin, että saadaan teidät viinin lipittäjät ja kaljan kittaajat näyttämään vieläkin surkeammilta.
Ihmettele vaan. Minäkin ihmettelen montaa asiaa.
Mm. miksi jotkut ihmiset ovat lihavia eivätkä voi vaan syödä terveellisesti ja kohtuudella. Miksi jotkut ovat masentuneita, eivätkö voi vaan elää tyytyväisinä? Miksi jotkut eivät hoida raha-asioitaan kun on paljon kivempaa olla hyvintoimeentuleva ja varakas?
Minulla on edellä mainitut asiat kunnossa mutta nautin myös alkoholista kohtuudella. Minulla kuluu viikonloppuna saunaolut jos toinenkin, mutta silti urheilen ja olen aktiivinen. Ruuan kanssa viinilasillinen viikonloppuisin, se vasta tekee hyvää.
Arkena alkoholi ei kuulu tapoihin. Avasiko tämä vastaus ap:n ihmettelyntarpeeseen?
Jos pahoittaa mielensä siitä, että joku hämmästelee palstalla runsasta alkon käyttöä, taitaa loukkaantuja jo olla aikamoinen alkoholisti. Totuus sattuu eniten.
Alkoholi ei aiheuta mitään ongelmaa minulle.
Kyllä. Olen pahoinpidellyt ihmisiä mm vaimoni useaan kertaan. Ajanut kännissä autoa jne..
Mutta niinhän me kaikki juopot tehdään. Kännissä ja läpällä ne menee..
Monen mielestä runsaskaan viinin juominen ei ole alkoholismia. Pitävät sitä jotenkin hienona ja sivistyneenä tapana. LOL.
Niin, mistä tulee ihmiselle sellainen reaktio tähän aiheeseen että absolutistit ovat parempia olevinaan? Ettei vaan ois se oma huonommuuden tunne mikä siellä kolkuttelee? Ja mistähän se johtuu. Siitä, että oikeasti haluaisi olla juomatta mutta ei ole syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Se on tätä suomalaista junttiutta että vedetään hirveet määrät tätä hermomyrkkyä ja sit paheksutaan jos joku haluaa päihdyttää ittensä kevyemmällä tavaralla joka on LAITONTA!!!
Se on viisautta että ihminen käyttää vain alkoholia ja tavallista tupakkaa jos jotain nautintoainetta käyttää, eikä sekaannu maailman vaarallisimpaan ja pahimpaan huumeeseen - latinalaiselta nimeltään Cannabis Sativa - Suomeksi vain Kannabis.
Kannabis aiheuttaa persoonallisuuden muuttumista, ajattelun umpioitumista, rakenteellisia aivovammoja ja aivojen kuorikerroksen syöpymiä, skitsofreniaa ja masennusta, kognitiivisten kykyjen katoamista (ns. yleinen pölöys) jo aivan minimaalisinkin käyttöhistorioin ja -määrin, sekä loppuviimein myös fyysisen terveyden romahduksen ynnä ennenaikaisen kuoleman.
Alkoholi ja tupakka ovat kunnollisten sekä hyvien ihmisten nautitoaineita ja Kannabis on halveksittavien narkomaanisurkimusten jäteaine.
Kaikesta kannabiksen käytöstä, hallussapidosta, myymisestä, ostamisesta, välittämisestä, viljelemisestä, maahantuonnista, siitä puhumisesta taikka kirjoittamisesta positiiviseen sekä käyttöä ihannoivaan tahi edistävään sävyyn, ja ylisummaan mistä tahansa kannabikseen liittyvästä pitäisi aina langettaa 25 vuotta ehdotonta kovennettua pakkotyötä ja kuritushuonetta ilman mahdollisuutta päivänkään ennenaikaiseen ehdonalaiseen.
Alkoholi ml. pirtu sekä tupakka pitäisi vapauttaa kaikesta sääntelystä ja verotuksesta ja kansalaisen ns. perussosiaaliturvasta osa pitäisi suorittaa aina em. nautintoaineina, ts. alkoholi ja tupakka pitäisi sisällyttää ns. perusturvaan sekä toimeentulolaskelman perusosaan.
Terveystiedemies Optimaali
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aikuisena osaa jo säädellä alkoholimäärää. Perjantaina illallisella lasiin kaadettiin kuohuvaa, viiniä, snapsia, likööriä, konjakkia ihan pyytämättä. Join shamppanjan ja viinin, muuhun en koskenut. Aikuisena en pidä krapulan tunteesta, joten osaan jo välttää sitä. Viini on kyllä ihanaa, mutta kohtuudella.
Kohtuudella juomisesta ei saa mitään ja humalasta joutuu kärsimään hirveän krapulan. Siinä on ainoa laillinen nautintoaine aikuisille. Haistatan pitkät noin typerälle laille jonka mukaan vähiten haitallinen päihde on laiton huume. Käytän sitten laittomasti niin ei joudu kärsimään nauttimisesta.
Onneksi aikuisena osaa jo säädellä alkoholimäärää. Perjantaina illallisella lasiin kaadettiin kuohuvaa, viiniä, snapsia, likööriä, konjakkia ihan pyytämättä. Join shamppanjan ja viinin, muuhun en koskenut. Aikuisena en pidä krapulan tunteesta, joten osaan jo välttää sitä. Viini on kyllä ihanaa, mutta kohtuudella.