Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko luonnonkiharat hiukset periytyä sedältä veljen lapsille?

Vierailija
13.02.2025 |

Miten on?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta sillä sedän sisaruksella (lapsen vanhempi) voi olla geeni, joka on yhteydessä luonnonkihariin hiuksiin ja se voi periytyä lapselle.

Vierailija
2/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne voi periytyä vaikka mistä. Minulle ne on periytynyt isältä. Tosin isälläkään ei enää ole kiharoita, nuorempana on ollut.

Joku voisi ajatella että miten minulla on kiharat kun vanhemmillakaan ei näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne nyt sedältä periydy. Paitsi jos setä ei olekaan oikeasti setä vaan isä.

Vierailija
4/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin erilaiset piirteet voivat hyppiä jännästi suvussa. Esim. toinen lapseni on aivan siskoni näköinen mutta ei lainkaan minun. Onneksi äitiydestä ei ole sentään mitään epäilyksen sijaa tai muuten kyllä voisi moni epäillä mitä oikein on tapahtunut, niin suuri on yhdennäköisyys.

Vierailija
5/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samoja geenejähän sisarukset kantaa. Minulla on samanlainen nenä kuin isän siskolla, kellään muulla meidän perheessä ei ole tällaista.

Vierailija
6/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne nyt sedältä periydy. Paitsi jos setä ei olekaan oikeasti setä vaan isä.

Paitsi setä on sukulainen, jolla on yhteisiä geenejä lapsen isän kanssa. Ei meilläkään ole suvussa juurikaan luonnonkiharaa, mutta yhdellä lapsista on. 

Vierailija
7/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu käyttikö setä kortsua

Vierailija
8/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No samoja geenejähän sisarukset kantaa. Minulla on samanlainen nenä kuin isän siskolla, kellään muulla meidän perheessä ei ole tällaista.

Minäkin näytän ihan samalta kuin isäni sisko.

Vierailija
9/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä setä on isä!

Vierailija
10/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi setä on sukulainen, jolla on yhteisiä geenejä lapsen isän kanssa. Ei meilläkään ole suvussa juurikaan luonnonkiharaa, mutta yhdellä lapsista on. 

Silti ne geenit eivät periydy siltä sedältä. Geenit periytyvät aina vain isältä ja äidiltä. Mutta sisarukset kantavat yhteisiäkin geenejä, joten jos sedällä on luonnonkiharat hiukset, sellaiset voi tulla veljenpojallekin.

Vierailija
11/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenen veljessä sinä puhut? Minua sanotaan tätini näköiseksi, vaikka täti kaatui talvisodassa 21 vuotta ennen syntymääni.

Vierailija
12/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Suvussa on geeni joka pompsahtaa esiin siellä täällä.

Itselläni on kiharat hiukset, vaikkei kellään muulla suvussa ole. Tai sitten joku suoristi aina hiuksensa. Vähän outoa kun en tiedä onko äidin vai isän puolelta edes.

No, pojallani on nyt myös laineikkaat hiukset niin meitä on 2.

Isäni on DNA -testin mukaan isäni, joten ei ole postimiehen kiharat kyseessä.

13/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hirviä afro. Ei oo muilla suvussa eikä kukkaa nyt hoksannu edesmenneistäkkää että on kiharat ollu jollakin. Hypännyt jonku sukupolven yli. Voihan ne hyppiä suvussa geenit ja joku niitä omistaa ja sitte jollekki pasahtaa ne geenit.

Ja joooooooo olen ihan kalpea blondi, siniharmaa silmäinen Suomalainen eikä minun Äiti ole käynyt vieraissa ja olen ihan varma siitä. Ikäni kuunnellu tuota shittiä

Vierailija
14/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siltä sedältä silti mitään periydy muuta kuin hänen omille lapsilleen. Sen sijaan ne on toki niitä samoja geenejä, jotka sille sedälle ne kiharat hiukset on aiheuttaneet, joita sedän veli on omalle lapselleen periyttänyt. 

Vierailija
15/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

periytyy jos setä onkin isä, sitähän sä kysyit

oikeesti se geeni on molemmilla (kulukee suvussa) ja jos on otollista ni jälkikasvukin saa osansa

Vierailija
16/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.Äidin veljen pojan  pojalla on punertava tukka kun isänsä äidin veljellä oli. Muilla ei ollut ,aika kaukaa periytyy.

Vierailija
17/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvun piirteet kulkevat suvun geeneissä, joten on ihan mahdollista näyttää joltain kaukaisemmaltakin sukulaiseltaan. Omassakin suvussa on tällaista.

Vierailija
18/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On piileviä ja latentteja geenejä. Se selittää asian. Tai sitten setä on isä.

Vierailija
19/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, kun ei ne geenit silleen toimi. Kiharatukkaisuus on isän suvussa ja sitä kautta tullut sille lapselle, vaikka isällä ei olekaan kiharat hiukset. 

Vierailija
20/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yksi julkkishan, joka oli Sukuni salat-ohjelmassa, kertoi, ettei hän tiedä, mistä hänen säkkärä ja tumma, ulkomaalaisen sorttinen ulkomuotonsa tulee. Ja sitten selvisi, että suvussa on ollut tummaihoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä