Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suihkussa käyminen voi kestää vain 1-2 minuuttia?

Vierailija
13.02.2025 |

Kun hiusten pesemiseen menee jo 3 minuuttia aikaa. 

Kommentit (185)

Vierailija
21/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te siellä suihkussa oikein riehutte? Nopeimmillaan selviydyn 20 minuutissa mutta yleensä menee vähän jauemmin. Pelkkään huuhteluunkin menee aikaa.

Ilmankos ihmiset on nykyään alkaneet haista.

Vierailija
22/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pese hiuksia?

Hyi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju mies voi selvitä tuossa ajassa. 

Vierailija
24/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pahantahtoiset kyttäkyylät naapurissa ajastimen kanssa, lol. Jälleen yksi lisäsyy muuttaa omaan torppaan.

Vierailija
25/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviän kyllä parissa minuutissa jos olisi pakko. Pitkähiuksinen nainen olen.

Liikkeet pitää olla supernopeita ja shampoolla pestä 2 kertaa hiukset. Ekalla kerralla vaan äkkiä päänahka ja sit huuhtelu ei niin huolellisesti ja kun toisen kerran pistää shampoon niin vaahtoaa helpommin ja hiukset on äkkiä pesty. Hoitoaine latvoihin ja sen jälkeen nopeasti saippuoi koko kropan ja kasvot ja sit huuhtelu niin että käsillä hieroo koko ajan ihoa ja lopuksi vielä "huljuttaa" hiuksia veden alla niin että pää on taakse päin kallistettuna ja käsillä nostelee hiuksia. Näin olen selvinnyt parissa minuutissa helposti. Yleensä 5 minsaa menee normaalisti ja joskus pitempään jos on hiusnaamio. Mutta siinä 5 minuutissa ehdin sheivatakin. Olen aika vähäkarvainen ja sheivaan parikin kertaa viikossa eli ei montaa vetoa tarvi onneksi tehdä.

Vierailija
26/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tässä nyt veden juoksuttamiseen käytettävästä ajasta vai yleensäkin koko pesuprosessiin käytettävästä ajasta?

Minulla saattaa mennä peseytyessä 20-30 minuuttia, mutta vettä käytän yleensä noin 30 litraa, eli suihkua täysillä juoksuttamalla tuo vesimäärä tulee 2,5 minuutissa.

Koko ajasta.

No ei todellakaan tuossa ajassa peseydy puhtaaksi. Varmasti pyyhkeessä melkoiset bakteerijäämät tuollaisen pikapesun jälkeen.

Ihmisessä on aina bakteereja, ja kuuluukin olla.

Vierailija
27/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eihän tuossa ajassa ehdi kuin säätää lämpötilan sopivaksi.

Vierailija
28/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkiin hiuksiin menee enemmän aikaa.

Miten pitkiin hiuksiin menisi kauemmin? Kastelee hiukset, maksimi parikyt sekuntia. Levittää shampoon niin suihku on kiinni. Lopuksi huuhtoo hiukset, noin minuutti. Muu vartalo, niin ehkä minuutti siihen päälle.

Kaikki muu on ylimäääistä.

Vierailija
29/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saippuaa tarvitse ollenkaan ellei ole todella likainen. Iho kyllä huolehtii omasta puhdistumisestaan. Vesipesu riittää suurimmalla osalla, etenkin jos ei tee mitään hikistä.

Vierailija
30/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mikä on kuivashampoo?  Korvaan toisinaan tukan märkäpesun tällä ranskatarten suosimalla tavalla. Jos ei lainkaan tupakoi, hiukset eivät 'haise' pahalta. Pointtihan nimenomaan on kuurata talia tuottava päänahka, ei niinkään niitä hiuspituuksia. Olen tarkka ihoni ja hiusteni hoitorutiineista. Havaitsin jo kauan sitten, että ylipeseminen vain kuluttaa, kuivattaa hiusta ja kiihdyttää päänahan talintuotantoa. Tällä rutiinilla ihoni ja hiukseni ovat parhaimmillaan.

Olen joskus hellejaksolla pessyt hiukseni jopa 2 krt päivässä, jos hikoiluttava liikuntasuoritus.

Vierailija
31/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saippuaa tarvitse ollenkaan ellei ole todella likainen. Iho kyllä huolehtii omasta puhdistumisestaan. Vesipesu riittää suurimmalla osalla, etenkin jos ei tee mitään hikistä.

En voisi ajatellakaan peseytymistä ilman pesuainetta, vaikken olisi hikoillutkaan. Pelkällä vedellä peseytyminen tekee olon vielä paskaisemmaksi. Mielummin olen peseytymättä.

Vierailija
32/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi ajatellakaan peseytymistä ilman pesuainetta, vaikken olisi hikoillutkaan. Pelkällä vedellä peseytyminen tekee olon vielä paskaisemmaksi. Mielummin olen peseytymättä.

Olet pilannut ihosi normaalin tasapainon saippuoinnilla. Siksi se puskee rasvaa sun muuta enemmän kuin on tarpeen.

Vierailija
33/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan kellottanut mutta uskon että moninkertaisesti menee tuo aika. Pitkät hiukset pesen kahdesti, sitte kuivaan ne ja laitan hoitoaineen. Sitte pesen itseni ja mahdollisti vähän sheivailen ja sitte kunnon huuhtelu päälle. 

Kuivaat hiukset ennen hoitoaineen laittoa??? Mitä ihmettä?

Vierailija
34/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkät, paksut hiukset niin niitä ei kyllä tosiaan pese siinä kolmessa miinuttissakaan... Sitten shampoon jälkeen vielä hoitoaine ja senkin pitää antaa vielä vaikuttaa joitakin minuutteja.

Vierailija
35/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviän kyllä parissa minuutissa jos olisi pakko. Pitkähiuksinen nainen olen.

Liikkeet pitää olla supernopeita ja shampoolla pestä 2 kertaa hiukset. Ekalla kerralla vaan äkkiä päänahka ja sit huuhtelu ei niin huolellisesti ja kun toisen kerran pistää shampoon niin vaahtoaa helpommin ja hiukset on äkkiä pesty. Hoitoaine latvoihin ja sen jälkeen nopeasti saippuoi koko kropan ja kasvot ja sit huuhtelu niin että käsillä hieroo koko ajan ihoa ja lopuksi vielä "huljuttaa" hiuksia veden alla niin että pää on taakse päin kallistettuna ja käsillä nostelee hiuksia. Näin olen selvinnyt parissa minuutissa helposti. Yleensä 5 minsaa menee normaalisti ja joskus pitempään jos on hiusnaamio. Mutta siinä 5 minuutissa ehdin sheivatakin. Olen aika vähäkarvainen ja sheivaan parikin kertaa viikossa eli ei montaa vetoa tarvi onneksi tehdä.

Toisen kerran kun vaahdottaa niin se shampoo vaahtoaa tosiaan paremmin kun ne hukset on jo puhtaat. Turhaa tuhlausta pestä kahdesti 🤷🏼.

Vierailija
36/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuaa ei tarvitse tuutata joka koloon, se aiheuttaa vaan ongelmia. Itse pesen saippualla kainalot ja ne kohdat, joista olen hionnut. Alapäähän ei ikinä saippuaa. Sääriin, pohkeisiin ja käsivarsiin en myöskään yleensä laita (psoriasis ei tykkää). Hyvinkin selviän parissa minuutissa. Hiusten pesuunkaan ei kauaa nokka tuhise, kun on lyhyet hiukset ja käytän hiuksiin jätettävää hoitoainetta, jota laitetaan vasta suihkun jälkeen.

Vierailija
37/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippuaa ei tarvitse tuutata joka koloon, se aiheuttaa vaan ongelmia. Itse pesen saippualla kainalot ja ne kohdat, joista olen hionnut. Alapäähän ei ikinä saippuaa. Sääriin, pohkeisiin ja käsivarsiin en myöskään yleensä laita (psoriasis ei tykkää). Hyvinkin selviän parissa minuutissa. Hiusten pesuunkaan ei kauaa nokka tuhise, kun on lyhyet hiukset ja käytän hiuksiin jätettävää hoitoainetta, jota laitetaan vasta suihkun jälkeen.

Etkö pese saippualla edes peräpäätäsi? Taitaa olle karmea tuoksu pelkällä vesipesulla.

Vierailija
38/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koiratkaan käy suihkussa joka päivä. Kuinkas likasia ja haisevia ne ovat. Nukkuu vielä ihmisten sängyssäkin vieressä.

Vierailija
39/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pese saippualla edes peräpäätäsi? Taitaa olle karmea tuoksu pelkällä vesipesulla.

Jos oma peräpääsi märkii, saattaa se johtua peräpukamista tai liioista kemikaaleista. Ei suolta sisältäkään saippualla pestä ja silti se toimii, kunhan et syötä sille liikaa alkoholia tai vääriä lääkkeitä.

Vierailija
40/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi että naisille ei suositella alapään pesua saippuoilla. Peräpäähän riittää myös vesipesu.