Miten suihkussa käyminen voi kestää vain 1-2 minuuttia?
Kun hiusten pesemiseen menee jo 3 minuuttia aikaa.
Kommentit (185)
Jep, ei onnistu minultakaan. Ehkä lyhythiuksisilta onnistuu tai sitten puhutaan suihkusta, jossa ei pestä niitä hiuksia laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pese hiuksia?
Niin. Voihan sitä käydä vaikka sekunnissa jos ei ole tarkoituksena pestä mitään.
Minulla on lyhyet hiukset. Helposti pesen itseni lyhyessä ajassa.
Itellä menee 3minuuttia. Mies kyseessä ja yhdistetty shampoo ja hoitoaine. Saippuoin ja hiukset pesen.
Itsellä oli kerran kaukolämpö poikki, nii ei siinä suihkussa viittiny kovin kauaa jahkailla. Meni noin 2 minuuttia, ja pesin itseni saippualla.
Pitkiin hiuksiin menee enemmän aikaa.
toiset ovat saastaisia. 2 minuutissa ei kyllä pese ihmistä
Kyllä jo kolmessa minuutissa aika hyvin ehtii, jos olisi pakko. Minulle riittää viisi minuuttia hyvin. Muistaakseni aikoinaan armeijassa suihkuun oli varattu aamulenkin jälkeen viisi minuuttia aikaa.
Jos käyttää pesuainetta, erityisesti palasaippuaa, se ei huuhtoudu noin nopeasti. En halua poistua suihkusta niljaisena saippuasta.
Pelkän vesipesun ilman mitään pesuaineita voi tehdä parissa minuutissa. Edellyttäen, että ei ole jäykkä ja kömpelö. Huom. varpaiden välit on myös pestävä, ja kainaloista hinkattava vanhat dödöt pois!
Tuo on joku armeijan ohjesääntö. Normaali siviili-ihminen, joka ei ei halua burnouttia jopa peseytymisestä, käyttää kehohygieniaan reilusti pidemmän ajan. Sillpin, kun vielä oli kylpyammeet, siellä saattoi lillua rentoutumassa puoli tuntia. Ammekylvyn jälkeinen huuhtelu vei sitten sen minuutin, kaksi.
En oo koskaan kellottanut mutta uskon että moninkertaisesti menee tuo aika. Pitkät hiukset pesen kahdesti, sitte kuivaan ne ja laitan hoitoaineen. Sitte pesen itseni ja mahdollisti vähän sheivailen ja sitte kunnon huuhtelu päälle.
Hanan alla onnistuu, mutta suihkussa varmaan jäisi olo ettei puhdistu.
Puhutaanko tässä nyt veden juoksuttamiseen käytettävästä ajasta vai yleensäkin koko pesuprosessiin käytettävästä ajasta?
Minulla saattaa mennä peseytyessä 20-30 minuuttia, mutta vettä käytän yleensä noin 30 litraa, eli suihkua täysillä juoksuttamalla tuo vesimäärä tulee 2,5 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko tässä nyt veden juoksuttamiseen käytettävästä ajasta vai yleensäkin koko pesuprosessiin käytettävästä ajasta?
Minulla saattaa mennä peseytyessä 20-30 minuuttia, mutta vettä käytän yleensä noin 30 litraa, eli suihkua täysillä juoksuttamalla tuo vesimäärä tulee 2,5 minuutissa.
Koko ajasta.
Eihän veden tarvitse virrata jos vaahdottaa hiuksiaan. Hiusten kastelu, vartalo kastuu samalla ja suihku kiinni. Shampoo päähän, suihku auki ja huuhtelu, suihku kiinni. Hoitoaine päähän ja vartalon pesu, suihku auki + huuhtelu, suihku kiinni. Ei minulla suihku ole päällä montaakaan minuuttia ja olen pitkähiuksinen.
Tässä ei puhuta ajasta, jonka vietät kylpyhuoneessa vaan siitä, että kauanko lorotat vettä viemäriin.
Olen kyllä huomannut joissakin tv-ohjelmissa, että jotkut moukat juoksuttavat hanasta vettä samalla kun harjaavat hampaitaan! Siis ihan kylmän tylysti puhdasta vettä suoraan viemäriin.
Mä en useimmiten pese hiuksia kun käyn suihkussa. 1-2 kertaa viikossa vain, talvisin usein kerran viikossa riittää. Muut kerrat vaan sitten vain vartalon pesu. Ei siihen paria minuuttia kauempaa mene.
Mulla on siili ja sen pesee hetkessä, jos sen välttämättä tahtoo pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajasta.
No ei todellakaan tuossa ajassa peseydy puhtaaksi. Varmasti pyyhkeessä melkoiset bakteerijäämät tuollaisen pikapesun jälkeen.
Naiset, lapset ja höppänät lutraavat pöhköyttään kalliilla vedellä pitkiä aikoja.
Tehokas ja suunnitelmallinen toteutus mahdollistaa oikein hyvin kahden minuutin peseytymisen suihkussa, eikä tarvitse edes kiirehtiä.. Älkää olko niin hiton avuttomia pikkulapsia aikuiset ihmiset.
Kellä menee, kellä ei.