Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa on pullantuoksuisessa äidissä

Vierailija
13.02.2025 |

Nyt joka tuutista huudetaan ettei naisen pidä olla sellainen. No entä jos nainen haluaa olla sellainen ? Onko se väärin. Miksi ?

Esim oman äitini mielsin pitkälle tällaiseksi ja muistan häntä hyvällä. Ja minusta hän oli jopa onnellinen.

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ja mun aikuiset perheelliset tyttäreni sekä miniä olemme "pullantuoksuisia". Perhekeskeisiä ja teemme osamme kotitöistä miehen rinnalla. Rakastamme hyvää ruokaa ja leipomista, kudomme villasukkia ja ompelemme lapsille vaatteita (itse ompelin myös itselleni mm jakkupuvut yms). Pieniä, hoikkia ja naisellisia

Em lisäksi olemme kouluttautuneita, meillä on hyvät työpaikat ja mielenkiintoiset työt. Olen suunnitellut ja  rakentanut muutaman talon mieheni kanssa, en pelkää liata käsiäni.

Eipä nuo sulje toisiaan pois...

Vierailija
122/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eiväthän naaraseläimetkään huolehdi vieraista uroksista tai toisista naaraista, vaan huolehtivat omista jälkeläisistään. Kaikista muista huolehtiminen on naaraallekin luonnotonta ja omien resurssien haaskausta."

Lisäksi ne naaraseläimet ryhtyvät, heti kun se on jälkeläisen kehitysvaiheen kannalta mahdollista, opettamaan jälkeläistä selviämään itsenäisesti. Eli että jos pesästä ei ymmärrä lentää pois, tyrkätään laidan yli ja sanotaan että räpytä siipiä. Se on sitä hyvää vanhemmuutta. Monilla lajeilla uros osallistuu yhtälaisesti jälkeläisen hoitoon ja kasvatukseen.

Ei naisilla mitään erityistä hoivaviettiä ole. Menee nyt vaikka hoivakotiin katsomaan, kuinka hoitajat istuvat lasikopissa naama norsunV: llä ja tekevät ainoastaan pakollisen minimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynainen on hukassa eikä oikein tiedä mitä haluaa.

Hyvää seksiä ilman että joutuu tinkimään mistään. Mikäli yhdeltä ei saa tyydyttävää niin sitten löytyy kyllä seuraava.

Moni nykynainen elää alapäänsä tuntemuksien ohjaamaa elämää ja mikäpä siinä, kerranhan täälä todennäköisest vain eletään ja yli viisikymppisenähän tuo on enään muisteluitten kohde ja elettyä historiaa.

vai muisteluidenkohde ja elettyäelämää,johan vitsin murjasit

Vierailija
124/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat ja arvot muuttuvat. Nyt naisen naisen tai äidin kuuluu tuoksua avokaadolle, puristella niitä kaupan vihannesosastolla ja tehdä niistä erilaisia mössöruokia perheellensä, jonka jäsenistä tuskin kukaan tulee ikinä aikuistumaan.

Vierailija
125/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynainen on hukassa eikä oikein tiedä mitä haluaa.

Hyvää seksiä ilman että joutuu tinkimään mistään. Mikäli yhdeltä ei saa tyydyttävää niin sitten löytyy kyllä seuraava.

Moni nykynainen elää alapäänsä tuntemuksien ohjaamaa elämää ja mikäpä siinä, kerranhan täälä todennäköisest vain eletään ja yli viisikymppisenähän tuo on enään muisteluitten kohde ja elettyä historiaa.

vai muisteluidenkohde ja elettyäelämää,johan vitsin murjasit

Ehkä tuokin 60+v:nä huomaa että elämää on vielä jäljellä;) Myös tuota fyysistä puolta...

Vierailija
126/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpuaa jalon pullan leivonnan osaamattomien katkeruudesta. Kyllä näille plösöille toisten leipoma pulla kelpaa vähän liiankin hyvin. 

Vierailija
127/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy oikeissa töissä ja elättää itse itsensä niin ei ongelmaa. Saa tuoksua pullalta jos haluaa.

Mutta jos tekee vain kotitöitä ja kaitsee lapsia niin sitten on elätti ja näyttää huonoa esimerkkiä lapsilleen.

Vierailija
128/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullantuoksu ihmisessä voi viitata hiivatulehdukseen. 

Vierailija
129/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärifeministien ja vihervasemmistolaisten aivopesua ja painostusta, että siinä olisi mitään vikaa. Miksi kuunnella muiden mielipiteitä, jos haluaa olla sellainen äiti. Olisiko röökin- ja viinanhajuinen äiti parempi? Sellainen joka laittaa einespitsan mikroon lapsille ruoaksi.

Hohhoijaa onpas streotyyppistä eräillä jälleen.

Minä olen sekä feministi että vasemmistolainen ja tämän lisäksi myös pullantuoksuinen äiti. Tykkään leipoa. Mikä onkaan kodikkaampaa, kuin lauantaipullat, tortut, kuivakakut, piiraat yms.? Tykkään myös kokata. Puuhata viherkasvien kanssa. Sisustaa. Olen myös työssäkäyvä äiti joten en ehdi koko aikaa kuitenkaan olla pullantuoksuinen.

En käsitä miten joidenkin maailma voi olla noin mustavalkoinen. Että nainen on joko se pullantuoksuinen perinneäiti tai sitten röökaava juoppo einespitsoineen.

Vierailija
130/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla pullantuoksuinen äiti, samalla ei sitten saa valittaa, että kuormittuu liikaa, jos on valinnut tuon muiden passaamisen tien. 

En ymmärrä miksi joku haluaa uhrata itsensä muiden tarpeille. Se ei ole enää tänä päivänä pakollista naisille. Muistakaa naiset se ja tehkää itsellenne oikeat valinnat ja kantakaa niistä vastuu.

Onpa jotkut viisaat historian saatossa olleet sitäkin mieltä, että toisten palveleminen on elämän suurin kunnia, etuoikeus ja onnellisuuden lähde. Nykyään kun kukaan ei palvele ketään muuta kuin itseään tai korkeintaan työnantajaa ja masennus on ennätyslukemissa, ehkä se olisi kokeilun arvoista joissakin tapauksissa?

Tuo on ylistämällä alistamista. "Tee sinä, kun osaat sen niin hyvin. Siitähän ei tarvitse maksaa, kun työnilo riittää."

Paljonko ja kenen pitäisi tuosta palvelemisesta maksaa? Millä sen palvelijan on tarkoitus elää?

Vierailija
131/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

- Plluntuoksuinen isä -

Vierailija
132/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärifeministien ja vihervasemmistolaisten aivopesua ja painostusta, että siinä olisi mitään vikaa. Miksi kuunnella muiden mielipiteitä, jos haluaa olla sellainen äiti. Olisiko röökin- ja viinanhajuinen äiti parempi? Sellainen joka laittaa einespitsan mikroon lapsille ruoaksi.

Hohhoijaa onpas streotyyppistä eräillä jälleen.

Minä olen sekä feministi että vasemmistolainen ja tämän lisäksi myös pullantuoksuinen äiti. Tykkään leipoa. Mikä onkaan kodikkaampaa, kuin lauantaipullat, tortut, kuivakakut, piiraat yms.? Tykkään myös kokata. Puuhata viherkasvien kanssa. Sisustaa. Olen myös työssäkäyvä äiti joten en ehdi koko aikaa kuitenkaan olla pullantuoksuinen.

En käsitä miten joidenkin maailma voi olla noin mustavalkoinen. Että nainen on joko se pullantuoksuinen perinneäiti tai sitten röökaava juoppo einespitsoineen.

Samaa ajattelin. Itse olen samanlainen joskus itse leivottua pullaa, joskus kalapuikkoja.  Ihan kunnon kansalaisia on lapsistakin tullut. 

Oma äitini muuten oli pullantuoksuinen, mutta eipä muuta sitten ollutkaan. Eivät leipomukset tai kotiäitiys takaa, että nainen on hyvä äiti lapsilleen. Joka muuta luulee, elää kiiltokuvamaailmassa. 

Vierailija
133/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen äiti huolehtii lapsistaan. Laittaa ruuan iltapäivälle. Pesee pyykit. Imuroi asunnon ja puhdistaa pinnat.

Vierailija
134/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttinä miehenä haluaisin pullantuoksuisen vaimon.

Itse olen piirakkamiehiä.

Vierailija
135/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi välittää muiden mielipiteistä tai nykyajan aatteista aiheeseen liittyen. Olen nuori alle 30 vuotias nainen ja voin sanoa, että haaveilen eniten perheestä, kauniista kodista ja puutarhasta. Olen todella feminiininen nainen. Rakastan pukeutua klassisen kauniisiin mekkoihin ja hameisiin. Yksi intohimoistani on leipominen ja ruoanlaittaminen. Ja löysin rinnalleni klassisen, maskuliinisen miehen, joka on nuoreksi mieheksi kuitenkin paljon sellainen ns vanhemman kansan mies, jolla on aina ratkaisu asiaan kuin asiaan. Osaava ja tekevä mies, jonka rinnalla saan olla juuri niin naisellinen nainen kuin vain voin olla. 

En ole koskaan haaveillut olevani mikään uraohjus. Työ on minulle vain asia, jolla tienaan, sellainen yksi elämän pakollinen osa-alue. Keskitän elämäni enemmän vapaa-aikaani enkä anna töiden seurata minua työpaikalta. 

Vierailija
136/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttinä miehenä haluaisin pullantuoksuisen vaimon.

Kilttinä naisena haluaisin ruokaa tekevän ja leipovan miehen, enkä miestä jota pitää palvella. 

Vierailija
137/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oma äitini muuten oli pullantuoksuinen, mutta eipä muuta sitten ollutkaan. Eivät leipomukset tai kotiäitiys takaa, että nainen on hyvä äiti lapsilleen. Joka muuta luulee, elää kiiltokuvamaailmassa. "

Tämä on terveellinen muistutus. Eniten ne lapset kuitenkin kaipaavat sitä tunnetta, että heistä ollaan kiinnostuneita ja heistä välitetään. Voihan sitä rakkautta toki leipomallakin osoittaa, mutta itsekin jo lapsena  ajattelin että "tungepa ne pullasi jonnekin" ja kuuntele sen sijaan!  Halaisit joskus...

Leipomuksiin ja lattioiden jynssäämisen käytetyn ajan olisi voinut käyttää juttelemalla lasten kanssa tai tekemällä jotain kivaa heidän kanssaan. En ymmärrä ollenkaan tätä, että "pullantuoksuinen" olisi joku synonyymi hyvälle äidille. Jos äiti leipoo yhdessä lasten kanssa ja heillä on kivaa, niin se on tietty eri asia.

Vierailija
138/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto on tehnyt naisesta lapsien synnyttäjän ja huolehtijan. Ei se millään modernilla kapina-aatteella muuksi muutu. Ohimenevää tämä kapinointi perinteistä roolia vastaan. Luonto tulee esille väkisin ajan myötä ja hyvä niin. Naiset eivät näytä onnellisilta tässä hetkessä. Miksi kukaan olisi onnellinen, jos opetettu käyttäytymään luonnottomasti. Miehet eivät ole onnellisia jos heidät kasvatetaan naisiksi eivätkä naiset onnellisia jos heidät kasvatetaan miehiksi. Koska se on sen vastaista mihin geenit ohjaavat heitä.

Moni nainen jäisi mielellään kotiin, jos miehen palkka maksettaisiin naisen tilille ja nainen hallinnoisi rahoja. Miehelle nainen voisi antaa pientä taskurahaa bensaan ja lounaisiin. Nainen voisi tehdä itselleen sijoituksia eläkepäiviä varten. Siinä samalla jäisi miehiltä yksi stressiä aiheuttava homma pois kokonaan, kun ei tarvitsisi huolehtia rahoista. Jos nainen sanoisi, että miehen palkka ei meinaa riittää, mies tekisi enemmän töitä. Naisen stressi häviäisi, kun hän tietäisi pärjäävänsä taloudellisesti myös myöhemmällä iällä.

Vierailija
139/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen olisi kiva kuulla millä rahalla se pullantuoksuinen kotiäiti elää. Töistä poisjääminen kun voi tarkoittaa sitä, että hän ei ikinä työllisty.

Mitä väliä sillä on tämän keskustelun kannalta? Pullantuoksuinen kotiäiti ei ole juuri kenelläkään realistinen mahdollisuus, se on selvää. Mutta se, että jos jollekin on, niin miksi sellaista naista ei arvosteta, se on se kysymys. Ne jotka tiedän on työttömiä, vastoin tahtoaan, mutta työttömyyden takia ovat siinä sitten muuttuneet pullantuoksuisiksi kotiäideiksi, kun eivät vaan kovasta hakemisesta huolimatta ole saaneet töitä vaan päivät menee siksi kotona.

Työttömyyspäivärahaa saava työtön nainen ei ole kotiäiti vaikka hänellä olisi lapsia. Kotiäiti elää vain miehen tuloilla.

Vierailija
140/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudetaan että naista ei saa painostaa siihen rooliin. Voit kiittää feminismiä siitä, että sinulla on mahdollisuus valita millainen nainen olet; pullan tuoksuinen äiti tai kiven kova uranainen