Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa on pullantuoksuisessa äidissä

Vierailija
13.02.2025 |

Nyt joka tuutista huudetaan ettei naisen pidä olla sellainen. No entä jos nainen haluaa olla sellainen ? Onko se väärin. Miksi ?

Esim oman äitini mielsin pitkälle tällaiseksi ja muistan häntä hyvällä. Ja minusta hän oli jopa onnellinen.

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttinä miehenä haluaisin pullantuoksuisen vaimon.

Sinä voit miehenä ihan itse leipoa pullaa.

Vierailija
22/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin mielelläni tuollainen. Välillä olen niin loppu kun ei jaksa. Miehen palkalla ei vain elä ja kun oman työn kutakuinkin jaksaa niin usein sitä miettii että miksi. Kyllä ne lapset usein jää toiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät halua olla seksikkäitä vaan tylsiä. Rinnat piennetään, laihdutetaan anorektikoiksi ja pihdataan laamapaidassa. Ellei olla kehopositiivisia ylilihavia.

Ei niin. Jotkut eläimet jopa feikkaavat olevansa kuolleita, etteivät joudu "harrastamaan seksiä" koiraan kanssa. Hyvä, että olette sisäistäneet tämän

Vierailija
24/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sellainen nainen ei ole miehen mielestä mielenkiintoinen. Ja muille naisille se on jostakin syystä vain ihan kamalaa jos on kotona viihtyvä, pullaa leipova äiti (jos jakaa someen tätä leipomistaan ja kaupallista yhteistyötä niin se on taas ihan ok). 

Vierailija
25/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti ei mitään vikaa, mutta rajansa kaikella. Jos "pullantuoksuisuus" tarkoittaa muun perheen pilalle passaamista ja yliruokkimista, on se elinikäinen terveyshaitta koko perheelle. Lisäksi muut perheenjäsenet eivät opi huushollin ylläpidosta yhtään mitään, jos heiltä ei odoteta minkäänlaista osallistumista. Lopulta ovat sitten täysin hukassa oman elämänsä kanssa, kun tuo passaaja ei yhtäkkiä enää olekaan sotkuja siivoamassa ja ruokia kokkailemassa.

Taas joku feministi puhuu passaamisesta. Silloin puhuttiin huolehtimisesta, joka oli positiivinen asia. Nyt on tämäkin pitänyt kääntää niin että muut muka vain sikailevat äidin siivotessa jälkiä. Ei se niin ollut. Lapset opetettiin myös osallistumaan siivoukseen. Äidit halusivat olla huolehtijoita, he pitivät siitä roolista perheessä ja tekivät sen mahdollisimman hyvin ja heitä rakastettiin myös sen vuoksi perheessä.

Vierailija
26/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore pulla nyt vaan on hyvää. 

Ajatelkaa, jos perheenisä on ne leiponut. Wautsi, mikä sankari. 

Vierailija
27/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin töissä ja leivoin pullaa. Tykkään pullasta, joten siksi leivoin ja myös söin. Kyllähän siinä kiloja kertyi. Lasten kaveritkin kuulemma ihmetteli, miten meillä oli aina kaikkea hyvää leivottuna.

Vierailija
28/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuore pulla nyt vaan on hyvää. 

Ajatelkaa, jos perheenisä on ne leiponut. Wautsi, mikä sankari. 

Ei perheenisän tarvitse opetella naiseksi. Hän voi ihan hyvin olla insinöörimäinen perinteinen mies. Miksi jaksat yrittää muuttaa miehiä naiseksi puhumalla että jonkun pullan leipominen tekisi miehestä sankarin. Varmaan seuraavaksi sanot että nainen on sankari jos vaihtaa renkaat autoon, vaikka mies jaksaa ne kantaa paremmin ja se on sen vuoksi enemmän miehen hommia.

Vierailija
29/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun täytyy sanoa että elämäni onnellisin aika oli silloin kun lapset oli pieniä ja olin heidän kanssaan kotona. Siitä on nyt jo tosin parikymmentä vuotta mutta jo silloin huomasin että jotkut ihmetteli tai katsoi vähän kieroon miksen vie lapsiani heti hoitoon kun se on mahdollista. Kyllä monesti tulee mieleen kun nykyään puhutaan ongelmista varhaiskasvatuksessa ja naisten jaksamisessa että onko tämä pakko olla näin. Kenen etu tämä nykyinen sirkusmalli lopulta on. Onko naisen sittenkään.

Vierailija
30/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti ei mitään vikaa, mutta rajansa kaikella. Jos "pullantuoksuisuus" tarkoittaa muun perheen pilalle passaamista ja yliruokkimista, on se elinikäinen terveyshaitta koko perheelle. Lisäksi muut perheenjäsenet eivät opi huushollin ylläpidosta yhtään mitään, jos heiltä ei odoteta minkäänlaista osallistumista. Lopulta ovat sitten täysin hukassa oman elämänsä kanssa, kun tuo passaaja ei yhtäkkiä enää olekaan sotkuja siivoamassa ja ruokia kokkailemassa.

Taas joku feministi puhuu passaamisesta. Silloin puhuttiin huolehtimisesta, joka oli positiivinen asia. Nyt on tämäkin pitänyt kääntää niin että muut muka vain sikailevat äidin siivotessa jälkiä. Ei se niin ollut. Lapset opetettiin myös osallistumaan siivoukseen. Äidit halusivat olla huolehtijoita, he pitivät siitä roolista perheessä ja tekivät sen mahdollisimman hyvin ja heitä rakastettiin myös sen vuoksi pe

Minun lapsuudenkodissa sotkeminen oli ehdottomasti kielletty. Siitä tuli ihan hirveä huuto, jos unohdin vaikka sanomalehden pöydälle. Siistiä meillä kyllä oli, kengätkin millintarkassa järjestyksessä. Äiti inhosi siivoamista, joten tuolla tavoin meillä oli aina siistiä.

Vierailija
31/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarit on niin pihalla kun aina jaksaa jankuttaa valheitaan nyrkin ja hellan välissä olemisesta. Omassa lapsuudessa sekä meillä että kaverien perheissä äidit olivat ihan omasta tahdostaan sellaisia perinteisiä äitejä. Se oli heidän HAAVEENSA eikä mikään "mies pakotti nyrkeillä leipomaan pullaa perheelle" juttu mitä nykyään väitetään.

Miten sinä voit varmaksi tietää oman ja kavereittesi äitien haaveet?

Vierailija
32/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarit on niin pihalla kun aina jaksaa jankuttaa valheitaan nyrkin ja hellan välissä olemisesta. Omassa lapsuudessa sekä meillä että kaverien perheissä äidit olivat ihan omasta tahdostaan sellaisia perinteisiä äitejä. Se oli heidän HAAVEENSA eikä mikään "mies pakotti nyrkeillä leipomaan pullaa perheelle" juttu mitä nykyään väitetään.

Koska he osasivat puhua ja heistä näki ja aisti myös omin silmin että ihan vapaaehtoista oli. Myös ne kaverit osasivat puhua siitä minkälaista siellä omassa perheessä on asua.

Vierailija
33/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maalta joten vanhemmat oli kotona. Kyllähän se oli kivaa kun tuli kotiin koulusta niin äitillä oli siellä välipalat valmiina ja kauppapäivinä joku herkkukin usein. Kyllä vähän säälittävä nykylapset jotka koulupäivän jälkeen raahudtaa johonkin leikkipuiston moneksi tunniksi missä ei ole edes kunnon sisätiloja. Mutta kyllä lapset silloin myös teki töitä. Ei puhettakaan että olisi lojuttu tekemättöminä kaiket iltapäivät ja illat. Mutta siinä sitä oppi.

Vierailija
34/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:sta ei mitään vikaa puutu.

Vierailija
35/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhetken naiset on pilattu feministien jutuilla missä kaikki nämä entiset hyvät asiat on väännetty mutkalle ja saatu kuulostamaan väärältä ja pahalta. Sen sijaan upeaa on voimaantua esittelemään tissejä onlyfansissa.

Vierailija
36/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ap voi tietää oliko äitisi onnellinen. Kävikö äitisi töissä? Oliko hän opiskellut ja kouluttautunut ammattiin? Oliko hänellä omaa rahaa? Vai oliko hän kotiäiti ja leipoi pullaa vain isäsi vaatimuksesta?

Isoäidilläni oli sodan aikana kolme pientä lasta, ja hänen oli pakko mennä ansiotöihin, koska isoisäni oli vuosikausia rintamalla ja jonkun oli elätettävä perhe. Sodan loputtua isoäitini ja muut perheenäidit palautettiin hellan ja nyrkin väliin. Isoäitini ei saanut enää käydä töissä, sillä isoisäni vaati että päivällisen oli oltava valmis klo 17.

No kävi kyllä töissä. Tosin kun me lapset oltiin aivan pieniä oli kotona. Ja vielä kun minä olin ensimmäisellä teki vain osa päivää. Kyllä äiti aina puhui että perhe oli hänelle tärkein. Samoin kyllä isäkin. Tosin meillä oli myös isä joka vietti aikaa lastenkin kanssa. Itse olen kiitolli

Se historian tuntemus. 

Eikö tuo ole ihan normaalin suomalaisen naisen elämää? Suomalaiset naiset ovat aina käyneet töissä kodin ulkopuolella ja elättäneet perheensä, sillä Suomessa ei koskaan ole ollut kotirouva-kulttuuria tai ostettu palveluita kotiin, kuten lastenhoito- tai siivouspalveluita suurimmassa määrin. Tai perheellä olisi sisäkköjä tai lastenhoitajia. 

Ja suurin osa suomalaisista naisista laittavat ruokaa/leipoo viikottain, koska syödään kotona ja tilastojen mukaan suomalaiet harvoin käyvät syömässä ravintolassa ja meiltä puuttuu täysin esim. katukeittiöt, josta voisi ostaa valmista ruokaa tai katuleipomot, toisin kuin muualla maailmassa  Ja siksi esim. perheiden kotivara on Suomessa maailman parheimpia. 

Vierailija
37/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korsetti estäisi pullan leipomisen? Nykyiset korsetit on tosi mukavia päällä. Lateksivaatteita en ole testannut enkä rakennekynsiä. Pitkien kynsien kanssa olisi varmaan järkevä käyttää suojahansikkaita mutta ei sekään muutoin leipomista estä. 

Täytyykin järjestää show miehelle tämän teeman ympärille, leivontapäivä kunnon seksiasuun pukeutuneena! Hiukset tosin täytynee laittaa kiinni mutta ehkä joku kiva huivi voisi toimia päähineenä. Ei olisi mikään ongelma tällainen yhdistelmä. Kiitos hyvästä ideasta!

Vierailija
38/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mielelläni pullantuoksuinen vaimo ja äiti. Mä pidän huolen kodista, siitä että kaikilla perheenjäsenillä on puhtaat vaatteet kaapissa, lämmin kotona tehty ateria pöydässä ja että lapset on siistejä ja hyvin kasvatettuja.

Mutta tyhmä mä en ole. En olisi tähän järjestelyyn suostunut jos mies ei suoraan säästäisi minulle eläkettä, ja jos ei olisi määritelty että mikäli eroon päädytään miehen uskottomuuden vuoksi, niin hänen kuuluu maksaa minulle summa x. Lisäksi minulla on käyttöoikeus hänen kaikkiin tileihinsä.

Vierailija
39/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullaa on hankala leipoa korsetissa ja lateksipöksyissä.

Hommaa collarit ja t-paita leipomista varten.

Vierailija
40/154 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he osasivat puhua ja heistä näki ja aisti myös omin silmin että ihan vapaaehtoista oli. Myös ne kaverit osasivat puhua siitä minkälaista siellä omassa perheessä on asua.

Ei lapsille kerrota ihan kaikkea. Vai miten raatorehellinen sinä olet omille lapsillesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän